  • 1. Data: 2015-04-12 09:19:57
    Temat: Zdechnięte akku od laptopa
    Od: Tom <T...@d...com>

    Mam starą baterię do laptopa E6500, trzyma 15 miniut, naładowałem ją na
    full i rozbebeszyłem

    Każde ogniwo 18650 z pakietu osobno rozładowywałem żarówką 12V21W
    średnio prąd od 0.9 do 0,7 spadek napięcia przy obciążeniu od 3.8 do 2.8V
    wyliczona pojemność około 800mAh (nominalne ogniw były 2150mAh)

    jednak po takim rozładowaniu i odstaniu akku przez 1 dzień w kolejnym
    dniu udawało się wyciągnąć kolejne 400mAh (do spadku 2.8V) i kolejny
    dzień następne 350mAh i kolejny dzień następne 300mAh

    skąd ta energia bierze się w akku?

  • 2. Data: 2015-04-12 13:19:19
    Temat: Re: Zdechnięte akku od laptopa
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2015 09:19:58 UTC+2 użytkownik Tom napisał:
> [...]
    > dniu udawało się wyciągnąć kolejne 400mAh (do spadku 2.8V) i kolejny
    > dzień następne 350mAh i kolejny dzień następne 300mAh

    Źródło prądu to SEM i Rw. Zamiast żarówki weź diodę co pobiera 20mA. Może się okazać
    ze akumulator ma w dalszym ciągu 2Ah.

  • 3. Data: 2015-04-12 13:32:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2015 09:19:57 +0200, Tom napisał(a):

    > skąd ta energia bierze się w akku?

    Z depolaryzacji?
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 4. Data: 2015-04-12 14:57:48
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-04-12 o 09:19, Tom pisze:
> [...]
    > dniu udawało się wyciągnąć kolejne 400mAh (do spadku 2.8V) i kolejny
    > dzień następne 350mAh i kolejny dzień następne 300mAh

    Ale rozładowywana jest w ten sam sposób za każdym razem? Tym samym prądem?

  • 5. Data: 2015-04-13 15:07:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >dniu udawało się wyciągnąć kolejne 400mAh (do spadku 2.8V) i kolejny
    >dzień następne 350mAh i kolejny dzień następne 300mAh

    Elektrochemia. Poki sa inne materialy na elektrodach, poty jest
    napiecie.
    Nie zawsze sie da doprowadzic do takiego samego stanu, a w koncowce
    jak widzisz prad maly plynie, wiec wymaga to duzo czasu.
    Gdzies tam jeszcze stezenie jonow w elektrolicie sie liczy, wiec
    napiecie sie odbudowuje ..

    No i jesli chodzi o li-ion, to zdaje sie bardzo im to szkodzi, tak ze
    wlasnie sobie zabijasz ogniwa ...

    J.

  • 6. Data: 2015-04-13 16:21:07
    Od: Tom <T...@d...com>

    W dniu 2015-04-12 o 14:57, Jawi pisze:

    > Ale rozładowywana jest w ten sam sposób za każdym razem? Tym samym prądem?

    ta sama żarówka, dzisiaj znowu podłączyłem żarówkę i przez 20 minut
    świeciła aż napięcie spadło do 2.8V to odłączyłem (prąd od 0.89 do 0.79mA)

  • 7. Data: 2015-04-13 17:27:48
    Od: Tom <T...@d...com>

    > No i jesli chodzi o li-ion, to zdaje sie bardzo im to szkodzi, tak ze
    > wlasnie sobie zabijasz ogniwa ...

    z ciekawości naładuje jedno ogniwo i zobacze jaką będzie miało pojemność...

  • 8. Data: 2015-04-14 18:17:01
    Od: Tom <T...@d...com>

    W dniu 2015-04-13 o 17:27, Tom pisze:

    > z ciekawości naładuje jedno ogniwo i zobacze jaką będzie miało pojemność...

    naładowałem i rozładowałem jednorazowo:
    na starcie było 0.96A 4V po 66 minutach prąd 0.8A 2.8V

    pojemność cirka można wyliczyć