  • 21. Data: 2016-06-01 13:56:33
    Temat: Re: OT - problem z newsami
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > Słusznie - FXS
    > FXO to dla linii abonenckiej której nie posiadam od bardzo dawna

    W takim razie "dodatkowy port" też jest przeważnie zbędny. SIP jest
    bardzo dobrym protokołem do realizacji wszelkich działań zdalnych,
    a wtłoczenie go w byleco nie stanowi wyzwania. Z elektronicznego
    punktu widzenia łatwiej jest wsadzić klienta SIP do byle routera,
    który zamiast migać diodą będzie coś włączał, niż interfejsować
    się do telefonicznej linii FXS.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-06-01 15:58:42
    Temat: Zdalne włączenie kompa bez dostepu do routera
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > punktu widzenia łatwiej jest wsadzić klienta SIP do byle routera,
    > który zamiast migać diodą będzie coś włączał, niż interfejsować

    Oj, oj ... chyba przeceniasz moje możliwości ;)

    Pomyślałem raczej o podpięciu jakiegoś "egzotycznego" numeru voip pod
    nieużywany port FXS w routerze i do tego prosty układ wykonawczy np.
    wykrycie sygnału dzwonienia.
    Swego czasu gdzieś spotkałem opracowania układów "centralek"
    kilku kanałowych sterowanych kodami DTMF, ale w tym wypadku to raczej
    armata na muchę :(

  • 23. Data: 2016-06-01 16:56:13
    Temat: Re: Zdalne włączenie kompa bez dostepu do routera
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

> [...]
    > Swego czasu gdzieś spotkałem opracowania układów "centralek"
    > kilku kanałowych sterowanych kodami DTMF, ale w tym wypadku to raczej

    Wystarczy jeden publiczny numer, by zrobić wszystko, co się chce.
    To "sterowanie DTMF" może mieć kanał zwrotny w postaci gadanych
    instrukcji -- "jeśli chcesz wyłączyć komputer, to se wduś 0, jeśli
    chcesz skasować wszyskie pliki, dziebnij 8" itd. Czyli po prostu IVR.
    Tych IVR-ów może być więcej na jednym numerze, bo da się rozpoznać
    kto dzwoni i przedstawić mu dedykowany zestaw. Asterisk.org radzi
    sobie z takimi rzeczami bez problemu, a da się go posadzić również
    na sprzęcie od byle routera. Ponadto są też mniejsze klienty SIP-a,
    które mogą wykonać co im serwer każe (niekoniecznie musi kazania
    głosić w DTMF).

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2016-06-01 21:08:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 1 Jun 2016 11:44:48 +0200, Waldek napisał(a):

    > Mój mail z prośbą do admina neostrady trafił do /dev/null (quota) :)

    Ten gość który się rejestrował wpadł na pomysł zmiany języka. Na
    niemieckim większa część captcha była widoczna a resztę odgadł :)
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 25. Data: 2016-06-01 22:23:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 09:12:30 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > Witam
    >
    > Z góry przepraszam za OT
    > Zmieniłem dostawce internetu i mam teraz problem z czytaniem grupy
    > Moje IP zewnętrzne jest identyfikowane jako Szwajcaria i prawdopodobnie
    > serwer news.atman.pl z którego korzystałem blokuje dostęp.
    >
    > Czy jest możliwość korzystania z jakiegoś innego serwera
    > najlepiej bez konieczności zakładania konta ?

    próbowałem różnych sposobów ale mój dostawca netu sie gryzł. Przesaidłem sie na grupy
    guglowe i po pierwszym szoku nawet idzie sie przyzwyczaic.
    Czeba guglowe konto mailowe załozyc/posiadac.
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.elek
    tronika/xnZknz4kLp0

    b.

  • 26. Data: 2016-06-01 23:01:56
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-06-01 o 22:23, Budyń pisze:
    > Przesaidłem sie na grupy guglowe i po pierwszym szoku nawet idzie sie
    > przyzwyczaic. Czeba guglowe konto mailowe załozyc/posiadac.

    Coś zmienili? Bo onegdaj pisałem z google.groups bez googlowego konta,
    ale ostatnio nie sprawdzałem, więc _może_ to i prawda.

  • 27. Data: 2016-06-02 01:59:26
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Ten gość który się rejestrował wpadł na pomysł zmiany języka. Na
    > niemieckim większa część captcha była widoczna a resztę odgadł :)

    Po konsultacjach mailowych z P. Krzysztofem z Orange
    wyszło jednak na to, że mam 'PO PROSTU' zablokowany port 115 :(
    wiec ani atman ani neostrada mi nie ruszy
    - póki lokalny admin (.) nie ruszy...

    Zupełnie nie kumam jak IMO poważny dostawca neta
    może komuś port 115 blokować i po jaką cholerę ? :(

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2016-06-02 08:15:31
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-06-02 o 01:59, Waldek pisze:

    > Po konsultacjach mailowych z P. Krzysztofem z Orange
    > wyszło jednak na to, że mam 'PO PROSTU' zablokowany port 115 :(

    Oczywiście miałem na myśli port 119 ... późno już było
    - czasem pomyśle o FXS a napisze FXO - to tak na usprawiedliwienie ;)

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2016-06-02 08:26:44
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Waldek wrote in <news:nijdgs$80i$1@node2.news.atman.pl>
    > Czy jest możliwość korzystania z jakiegoś innego serwera

    news.interia.pl
    Logujesz sie na adres konta pocztowego w tym serwisie i haslo do niego.
    Powinno dzialac na calym swiecie (pod warunkiem, ze zdejma Ci blokade na
    port ;-)

    Rowniez niewymagajace rejestracji news.aioe.org
    Nie polecam jednak pisac z tego serka. Wycinany jest na niektorych
    serwerach, jako zrodlo spamu.
    Ten wymaga rejestracji: http://news.solani.org
    Pozostale: http://news.chmurka.net/lista.php
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 30. Data: 2016-06-02 08:57:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 23:01:54 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:

    > Coś zmienili? Bo onegdaj pisałem z google.groups bez googlowego konta,
    > ale ostatnio nie sprawdzałem, więc _może_ to i prawda.

    jeszcze troche to google ci bedzie babę wybierac po peferencjach, wymóg konta
    mailowego to pryszcz :)

    b.