-
1. Data: 2015-05-12 10:07:10
Temat: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Witam!
Opiniuję projekt domu z garażem i podjazdem i dostałem takie pytanie na
które nie potrafię odpowiedzieć:
Jak jest minimalna szerokość drogi (podjazdu) aby samochód o nominalnej
(katalogowej) średnicy zawracania 12m dał radę zawrócić "na trzy"?
Po przeprowadzeniu "eksperymentu" z kartka i ołówkiem wydaje mi się że
połowa czyli w tym przypadku 6m zawsze powinna wystarczyć, ale może
wystarczy jeszcze mniej?
Z góry dzięki, Pozdrawiam
Ergie
-
2. Data: 2015-05-12 10:53:55
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
>Opiniuję projekt domu z garażem i podjazdem i dostałem takie pytanie
>na które nie potrafię odpowiedzieć:
>Jak jest minimalna szerokość drogi (podjazdu) aby samochód o
>nominalnej (katalogowej) średnicy zawracania 12m dał radę zawrócić
>"na trzy"?
>Po przeprowadzeniu "eksperymentu" z kartka i ołówkiem wydaje mi się
>że połowa czyli w tym przypadku 6m zawsze powinna wystarczyć, ale
>może wystarczy jeszcze mniej?
Jesli podzieliles proste zawracanie na pol - to chyba nie uwzgledniles
polowy dlugosci samochodu, lub rozstawu osi,
IMO - ciut mniej.
Wystarczy ze w pierwszym skrecie zrobisz powiedzmy 75 stopni, cofajac
skrecisz o 30 stopni i potem kolejne 75 stopni i juz zawrociles.
Co wiecej - ch-ki skrecania do przodu i do tylu sa inne, to i katy
wyjda inne.
Prosto sie nie da odpowiedziec, zalezy od samochodu, mniej wiecej 6m,
ale podejrzewam, ze jest na to norma :-)
J.
P.S. tak sie zawraca
https://www.youtube.com/watch?v=k_PCL92Nku4
-
3. Data: 2015-05-12 11:22:51
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5551bfa4$0$2190$6...@n...neostrada
.pl...
> Jesli podzieliles proste zawracanie na pol - to chyba nie uwzgledniles
> polowy dlugosci samochodu, lub rozstawu osi,
Nie dzieliłem na pół tylko wyrysowałem ścieżkę (domniemaną) przedniego i
tylnego koła. Aby było pół to jak sam zauważyłeś pół auta musiałoby już
wystawać. Ale założyłem że auto ma 4,5m (kompakt) więc cofając nadrobi te
brakujące stopni i po cofnięciu będzie trochę ponad pół obwodu więc jadąc do
przodu dokończy obrót.
> IMO - ciut mniej.
> Wystarczy ze w pierwszym skrecie zrobisz powiedzmy 75 stopni, cofajac
> skrecisz o 30 stopni i potem kolejne 75 stopni i juz zawrociles.
> Co wiecej - ch-ki skrecania do przodu i do tylu sa inne, to i katy wyjda
> inne.
No i przypuszczam że w różnych pojazdach (różny nawis) też będzie różnie.
> Prosto sie nie da odpowiedziec, zalezy od samochodu, mniej wiecej 6m, ale
> podejrzewam, ze jest na to norma :-)
Nic nie znalazłem.
Przypuszczam że coś może być w opisie placyku egzaminacyjnego (dawniej tam
było stanowisko do zawracanie na trzy i w moich czasach było inne dla
malucha a inne dla CC). Ale nie udało mi się wygoogać wymiarów tylko warunki
zaliczenia i oblania.
Pozdrawiam
Ergie
-
4. Data: 2015-05-12 12:25:41
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>
Dnia 12-05-2015 o 10:07:10 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):
> Witam!
>
> Opiniuję projekt domu z garażem i podjazdem i dostałem takie pytanie na
> które nie potrafię odpowiedzieć:
>
> Jak jest minimalna szerokość drogi (podjazdu) aby samochód o nominalnej
> (katalogowej) średnicy zawracania 12m dał radę zawrócić "na trzy"?
>
> Po przeprowadzeniu "eksperymentu" z kartka i ołówkiem wydaje mi się że
> połowa czyli w tym przypadku 6m zawsze powinna wystarczyć, ale może
> wystarczy jeszcze mniej?
>
> Z góry dzięki, Pozdrawiam
> Ergie
>
>
Dziwne.
Dla samochodu o wymiarach dążących do zera ;-) i założonym promieniu
skrętu r mamy zależność:
W=2*r/n - gdzie n to "na ile razy zawracamy" - u nas 3.
Czyli minimalna szerokość drogi wychodzi u Ciebie 8 m.
6 m to dla zawracania "na cztery"...
Patrz tu:
http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberp
lay-wires/
--
Brak sygnaturki.
-
5. Data: 2015-05-12 12:30:05
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sławek,
Tuesday, May 12, 2015, 12:25:41 PM, you wrote:
[...]
> Dla samochodu o wymiarach dążących do zera ;-) i założonym promieniu
> skrętu r mamy zależność:
> W=2*r/n - gdzie n to "na ile razy zawracamy" - u nas 3.
> Czyli minimalna szerokość drogi wychodzi u Ciebie 8 m.
A mi wyszło 4. Chyba pomyliłeś średnicę z promieniem.
> 6 m to dla zawracania "na cztery"...
> Patrz tu:
> http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberp
lay-wires/
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2015-05-12 12:45:08
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>
Dnia 12-05-2015 o 12:30:05 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
napisał(a):
> Hello Sławek,
>
> Tuesday, May 12, 2015, 12:25:41 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>> Dla samochodu o wymiarach dążących do zera ;-) i założonym promieniu
>> skrętu r mamy zależność:
>> W=2*r/n - gdzie n to "na ile razy zawracamy" - u nas 3.
>> Czyli minimalna szerokość drogi wychodzi u Ciebie 8 m.
>
> A mi wyszło 4. Chyba pomyliłeś średnicę z promieniem.
>
>> 6 m to dla zawracania "na cztery"...
>> Patrz tu:
>> http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberp
lay-wires/
>
>
O fuck! tycznie... ;-) Pomyliłem.
--
Brak sygnaturki.
-
7. Data: 2015-05-12 14:24:37
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "Sławek Maculewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:op.xyiqtiyl8woxnu@organ--5...
> O fuck! tycznie... ;-) Pomyliłem.
A już myślałem że codziennie łamię jakies prawa matematyki zawracając na
trzy na drodze o szerokości 7m :-)
Swoją drogą rozwiązanie graficzne w linku który podałeś _przepiękne_. Aż
zatęskniłem za matematyką.
Pozdrawiam
Ergie