  • 1. Data: 2009-02-19 16:23:27
    Temat: Zasilacz do zwijacza rolet
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Hej!

    Chcialbym zasilać 6 sztuk takich zwijaczy
    http://www.allegro.pl/item558057557_elektryczny_mech
    anizm_otwierania_rolet_gratis.html
    ale one są 24V i każdy ma zasliacz/trafo na wtyczce
    moc mac 35W każdy, niewykluczone ze będą sie uruchamiać razem wiec
    35W*6=210W
    ja chcialbym pociągnąć 1 kabel z rozdzielni i zasilić wszystkie sztuki
    juz na 24V
    czy moge zastowosować coś takiego w rozdzielni?
    http://www.allegro.pl/item536446569_zasilacz_12v_i_2
    4v_150w_rs150_do_diod_led_3lata_gw.html
    http://www.allegro.pl/item553820791_zasilacz_laptop_
    uniwersalny_15_24v_6a_120_wat_w_wa.html
    ?

    nie chcialbym mieć pod każdym oknem zasilacza w gniazdku, szczegolnie ze
    nie mam tam gniazdek i chcialbym poprowadzić po ścianie zewnętrzej i
    wwiercić się do środka zaraz obok zwijacza.

    Michał

  • 2. Data: 2009-02-19 16:58:42
    Temat: Re: Zasilacz do zwijacza rolet
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na 24V
    > czy moge zastowosować coś takiego w rozdzielni?

    Pewnie możesz, chyba że zwijacze są na 24V prądu przemiennego, wtedy będzie
    jeszcze prościej.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-02-19 22:58:42
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    > 35W*6=210W
    Zasilacze, do których linki zamieściłeś, mają 150W i 120W
    Pierwszy z nich jest w stanie obsłużyć 4, drugi 3 zwijacze
    (jednocześnie). Jeśli masz pewność, że nie uruchomi się
    więcej jak 4 (3) jednocześnie - to może być.
    Jeśli jednak może się zdarzyć, że wszystkie 6 jednocześnie
    zacznie pracować - to dałbym mocniejszy zasilacz.
    Bo:
    - zasilacz może nie wytrzymać przeciążenia (pójdzie bezpiecznik)
    - zasilacz może dać zbyt mały prąd i rolety się nie podniosą

    Tadek

  • 4. Data: 2009-02-20 11:37:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Tadek pisze:
> [...]
    > - zasilacz może nie wytrzymać przeciążenia (pójdzie bezpiecznik)
    > - zasilacz może dać zbyt mały prąd i rolety się nie podniosą

    czy znajde coś gotowego zeby to wstawić do rozdzienicy?
    jakim kablem to rozesłać?
    zakładam z bede wychodzić 1 kablem 24V dochodzę do pierwszego zwijacza
    rozbie rozdzielenie ide do kolejnego robie rozdzielenie itd
    max ok 20m do ostatniego zwijacza?

    ma to sens czy lepiej jednak to porozdzielać ?
    tylko gdzie zabudować ten zasilacz?

    nie chciało sie dawać silnika do tuby to teraz muszę kombinować

    michal

  • 5. Data: 2009-02-20 19:47:50
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > czy znajde coś gotowego zeby to wstawić do rozdzienicy?

    Zapytaj sprzedawce czy to wymaga napiecia stalego czy zmiennego. Jesli
    zmienne to bez problemu znajddziesz trafo na szyne DIN do rozdzielnicy,
    jesli stalego to tez taki klocek znajdziesz, chociaz pewnie trudniej.

    > jakim kablem to rozesłać?

    Jesli to jest na 24V to grubym, nawet bardzo. A nie dziala to czasem na
    230V?

    > zakładam z bede wychodzić 1 kablem 24V dochodzę do pierwszego zwijacza
    > rozbie rozdzielenie ide do kolejnego robie rozdzielenie itd
    > max ok 20m do ostatniego zwijacza?

    W opisie podaja, ze ten mniejszy ciagnie nawet 60W, to przy 4 daje 240W,
    24V zasilania, znaczy 10A tam plynie. Przy 20m przewodzie spadek
    napiecia moze byc na tyle duzy, ze te oddalone rolety nie beda dzialac.