  • 21. Data: 2020-08-28 14:54:28
    Temat: Re: Zasilacz buforowy w ładnej obudowie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Źle to napisałem. Tak, 8.8Ah@4*3.2V, masz rację.

  • 22. Data: 2020-08-28 15:39:10
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.08.2020 o 14:54, heby pisze:

    > Źle to napisałem. Tak, 8.8Ah@4*3.2V, masz rację.

    Tak to jeszcze gorzej. Liczysz energię, a więc 8.8*3.2, albo 2.2*4*3.2.
    A swoją drogą podawanie energii zamiast ładunku byłoby jednoznaczne. A
    tak na przykład power bank 5Ah. Czy w środku jest akumulator 5Ah, czy
    można z niego czerpać 1A przez 5h?

    P.P.

  • 23. Data: 2020-08-28 15:55:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2020 15:39, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Tak to jeszcze gorzej. Liczysz energię, a więc 8.8*3.2, albo 2.2*4*3.2.

    Tam jest @ a nie *.

    Ale nie o to chodzi, do tej pory tego typu zabawki wyglądały w środku
    podobnie do tej:

    https://www.aliexpress.com/item/4000599786721.html

    A tu widzę, jeśli dobrze widzę, połaczyli jednak w szereg i chyba jednak
    jakiś balancer jest.

    Jedna taka zabawka, z połaczonych równolegle, miała u mnie "wypadek",
    szczęście w nieszczęściu, tylko tworzywo stopiło, nie zapaliła się. Mam
    wrodzony odruch w unikaniu liion w takich zastosowaniach, jednak akku
    żelowe raczej się nie zapalają, spontanicznie.

    > A swoją drogą podawanie energii

    Już próbowałem, dostałem opierdol na grupie samochodziarzy. "Ah" to
    świętość, z dziada pradziada.

    > tak na przykład power bank 5Ah.

    Przepisy lotnicze spowodowały że obecnie markowe powerbanki *muszą* mieć
    oznaczeniw w Wh. Co przy okazji powoduje konfuzję na kontroli. mAh, Wh,
    dla nich jeden pies, byle by w sumie nie było więcej jak 20000 cosiów na
    ludzia.

    A mniej markowe, jak pokażesz, lądują w koszu :)

  • 24. Data: 2020-08-28 15:59:47
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 28.08.2020 o 12:09, yabba pisze:
> [...]
    y-13-8v-1-5a-7ah.html

    > Jest też wersja na 3A.

    Niestety ale "ładna" obudowa na akumulator 7A 12V będzie dużo ponad
    100zł kosztować.
    Zwykłe obudowy dostępne w handlu są idealne do warsztatu czy na halę
    produkcyjną a nie do domu.
    Żeby to wyglądało musi być w stylu mieszkania lub np. udawać zegar.

    Widziałem raz repeater WiFi schowany za zegarem ale zegar działał i miał
    tylko o 3cm grubszy spód.
    Niestety schować żelówkę będzie ciężko. Łatwiej wykuć w ścianie i zakryć
    na wierzchu np. obrazkiem.
    Pytanie gdzie to ma być i co jest w okolicy bo coś ma zasilać i co to
    będzie to coś?
    Możesz zdradzić po co na widoku pchać zasilacz?
    Nie można go schować na szafie czy pod sufitem?

    --
    pzdr, j.r.

  • 25. Data: 2020-08-28 15:59:48
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 12:18, heby pisze:

    > Ale jak napisałem w temacie, liczy się estetyka. I to nie moja tylko
    > współmieszkańców, bo dla mnie może być z tektury ;) Dlatego może ktoś
    > jeszcze coś zaproponuje innego, jak nie wyjdzie, to albo zrobie
    > samodzielnie, albo kupie tego gotowca. Niestety będzie to stało, no,
    > może nie na widoku, ale ...

    OK. Zrozumiałem, że taki mógłbyś zaakceptować, ale ma za mały prąd.

    Kupić uszkodzonego UPS-a i wymienić elektronikę na zasilacz buforowy.
    Obudowa ładna, gotowe mocowanie na akumulator.

    yabba

  • 26. Data: 2020-08-28 16:10:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2020 15:59, yabba wrote:
    > Kupić uszkodzonego UPS-a i wymienić elektronikę na zasilacz buforowy.
    > Obudowa ładna, gotowe mocowanie na akumulator.

    Tak, to jedna z opcji.

  • 27. Data: 2020-08-28 16:11:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2020 15:59, yabba wrote:
    > OK. Zrozumiałem, że taki mógłbyś zaakceptować, ale ma za mały prąd.

    Ja go prawie kupiłem, ale zanim klinąłem w "kup teraz" postanowiłem
    zapytać czy ktoś na grupie nie widział czegoś innego.

  • 28. Data: 2020-08-28 16:14:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2020 15:59, Jacek R. wrote:
    > Pytanie gdzie to ma być i co jest w okolicy bo coś ma zasilać i co to
    > będzie to coś?

    Monitoring (kamery + nagrywarka).

    > Możesz zdradzić po co na widoku pchać zasilacz?

    To nie jest na widoku. To jest w ... powiedzmy ... szafie. W wyniku
    różnych perypetii, pomieszczenie techniczne z kablami stało się szafą.

    > Nie można go schować na szafie czy pod sufitem?

    Można, i mi to nie przeszkadza ;)

  • 29. Data: 2020-08-28 16:27:00
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/08/2020 10:19, heby wrote:
> [...]
    >
    > Są "ładowarko-zasilacze" buforowe, ale zazwyczaj bez obudowy, lub tylko
    > okryte siatką.
    >
    > Widział ktoś taki zasilacza buforowy (230V wchodzi, 12-14V wychodzi) w
    > estetycznej obudowie, najlepiej do montażu do ściany/półki, mieszczący w
    > środku akku? Mogę zrobić rękodzieło i przerobić zwykły UPS, ale może
    > jednak ktoś to produkuje? Raczej tanio, jesli przekroczy to pewną kwotę
    > to poświęcę estetykę i pozostanie rękodzieło... to jednorazowy projekt
    > pryywatny.
    >
    > Parametry to koło 7Ah i prąd z okolic 1A max.

    poszukał bym coś w sklepach co sprzedają "profesjonalny" sprzęt Wifi, np
    takie coś:

    https://www.cyberbajt.pl/produkt/8096/power-walker-u
    ps-zasilacz-buforowy-dc-12v-22a-30w.html

  • 30. Data: 2020-08-28 16:28:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-28 o 12:48, heby pisze:
> [...]
    H-Indicator-Wrieless/dp/B07SVXP68L

    > Chciałbym mieć taką wiedzę, aby z istnienia4, wywnioskowac że akurat
    > liion a nie lipoly.

    Widział ktoś Li-Poly cylindryczne?

    --
    Irokez