  • 1. Data: 2012-07-08 19:44:41
    Temat: Zasilacz ATX - prośba o poradę
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Witam,
    Mam zasilacz ATX JNC LC-B300ATX (noname). Zasilacz działa (działał przed
    otwarciem). Po otwarciu obudowy i odkurzeniu okazało się, że przypalone
    (czy są sprawne to nie wiem, bo wyczerpała mi się bateria w mierniku, a
    w niedzielę o 20 raczej nie kupię) są dwa oporniki i dwie diody. Planuję
    wymienić te elementy.

    Diody to PR1504 - są to diody szybkie na 1,5A. Czym mógłbym je zastąpić?
    Najlepiej aby były na trochę większy prąd.

    Drugie pytanie jaką funkcję w układzie pełnią te diody?

    Linki do schematu i zdjęć:
    http://img96.imageshack.us/img96/2868/p7080052.jpg
    http://img42.imageshack.us/img42/5059/atx3jncyb200mo
    je.jpg

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2012-07-08 23:40:10
    Temat: Re: Zasilacz ATX - prośba o poradę
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    quasi <s...@s...spamem.pogania> napisał(a):

> [...]
    >
    > Diody to PR1504 - są to diody szybkie na 1,5A. Czym mógłbym je zastąpić?
    > Najlepiej aby były na trochę większy prąd.

    http://www.tme.eu/pl/details/egp20d/diody-uniwersaln
    e-tht/#

    > Drugie pytanie jaką funkcję w układzie pełnią te diody?

> [...]

    0.7V na złączu PN + rezystor. Prawo Ohma - w tym przypadku zupełnie
    wystarczający badziewny regulator V.

    MH

  • 3. Data: 2012-07-08 23:40:53
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>