  • 81. Data: 2013-11-03 16:18:58
    Temat: Re: Żarówki, odkurzacze, co dalej ?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Te homeopatyczne kropelki często są na spirytusie robione. Zdaje się,
    > że przy intensywnej terapii można się tym nieźle ubzdryngolić.

    Raczej miałem na myśli wodne, homeopatyczne rozcieńczenie substancji
    czynnej, czyli wódki. Jeżeli tak się dystrybuuje te substancje, to nie
    dziwię się, że czasami na coś pomagają.
    Maciek

  • 82. Data: 2013-11-03 18:33:00
    Temat: Re: ?arówki, odkurzacze, co dalej ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No i jesli daje sie zrobic muszle mozliwa do splukania mniejsza
    > iloscia wody, prostymi srodkami - to czemu nie ? Po co marnowac wode ?

    To już nawet nie o samo marnowanie czystej wody tu chodzi...
    Raczej o ograniczenie milionów hektolitrów ścieków do utylizacji.
    Im bardziej ścieki "rozcieńczone" tym więcej kasy i energii zużywa
    się na ich zagęszczanie, solidifikację i utylizację.

  • 83. Data: 2013-11-03 18:34:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Kto?

    Ten co napisał że sedesy w Ameryce generalnie śmierdzą...

  • 84. Data: 2013-11-03 18:42:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    > No to wytłumacz mi ekooszołomie, w jakim sensie oszczędność na wodzie w
    > czymkolwiek służy Ziemi? Przecież woda krąży w izoentropicznym obiegu: nie
    > ulega ani kreacji, ani niszczeniu. Woda, którą wylewasz do ścieków,
    > spłynie do oceanu, odparuje i w postaci deszczu wróci nad kontynent, z
    > powrotem do twojego kranu. Więc gdzie jest ten rzekomy zysk z oszczędności
    > wody???

    Gdyby całość konsumowanej wody pochodziła ze źródeł powierzchniowych
    to może miałbyś rację, ale nie pochodzi... Dużo wody pompuje się ze źródeł
    głębinowych z których to wody ubywa i nie przybywa, niestety...
    Dla przykładu, tu masz o tym jak sąsiedzi pompujący wodę spod ziemi
    walczą ze sobą o nieustannie obniżające się zasoby tej wody:
    http://www.nytimes.com/2013/09/15/us/amid-drought-a-
    water-fight-spills-into-legal-territory.html?_r=0

  • 85. Data: 2013-11-03 20:56:59
    Od: "kk" <...@...pl>

> [...]
    > http://www.nytimes.com/2013/09/15/us/amid-drought-a-
    water-fight-spills-into-legal-territory.html?_r=0

    No to poczytaj to
    http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,6385354.html

  • 86. Data: 2013-11-04 08:56:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Efektem działania odkurzacza 1,5kW w stosunku do Czajki z lat
    > siedemdziesiątych jest to ze z wylotu Czajki leciało letnie powietrze a z
    > nowego gorące.

    Przyznam, że nie pomyślałem o tym, że ta moc w nowych odkurzaczach idzie nie
    w ssanie a w ogrzewanie.
    P.G.

  • 87. Data: 2013-11-04 09:10:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Kłania się sprawność agregatu ssącego.

    Racja. Naiwnie założyłem, że postęp idzie cały czas do przodu.
    P.G.

  • 88. Data: 2013-11-04 09:47:46
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-04 09:10, Piotr Gałka pisze:

    > Racja. Naiwnie założyłem, że postęp idzie cały czas do przodu.
    > P.G.

    Wysokosprawne agregaty o mocy kilkuset watów i jednocześnie szczelne
    odkurzacze od lat stosują Japończycy, poniekąd ma to związek z ichnim
    napięciem sieciowym. Czyli da się.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 89. Data: 2013-11-04 10:40:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Przyznam, że nie pomyślałem o tym, że ta moc w nowych odkurzaczach
    > idzie nie w ssanie a w ogrzewanie.

    Silnik samolotu braci Wright miał moc 9 kW. Czyli dość podobnie.
    Zadanie też miał podobne -- wprawienie powietrza w ruch. Można się
    zastanawiać, czy do podiesienia pyłka z ziemi należy stosować te
    same moce, co do uniesienia kilkusetkilogramowej konstrukcji.

    Jarek

    PS
    Kiedyś mówiono, że gdyby Microsoft wziął się za produkcję odkurzaczy,
    byłaby to jedyna rzecz, która nie ssie.

    --
    A tam zaraz blisko
    To było lotnisko

  • 90. Data: 2013-11-04 10:43:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Wysokosprawne agregaty o mocy kilkuset watów i jednocześnie szczelne
    > odkurzacze od lat stosują Japończycy, poniekąd ma to związek z ichnim
    > napięciem sieciowym. Czyli da się.

    A co tam jest do sprzątania w japońskim domu?

    --
    Jarek