  • 21. Data: 2013-11-01 00:54:37
    Temat: Re: Żarówki, odkurzacze, co dalej ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 31 Oct 2013 23:44:58 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
    > Drukowali później na tym papierze z makulatury "Prawdę"? No, patrząc
    > na ten organ, mogło tak być.

    To się wyjaśniło skąd się wzięło powiedzenie "górwo prawda".

    --
    Marek

  • 22. Data: 2013-11-01 07:34:35
    Od: raba <t...@g...com>

    W dniu 2013-10-31 17:10, kk pisze:
    > Dużo by komentować.
    > Poczytajcie sami.
    >
    > http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2013:192:0024:0034:PL:PDF

    jeżeli pytasz co dalej? to już ci mówię:

    w 2040 koniec zasobów typu ropa, miotła wierzbowa w ręce i karabin w
    dłoniach (bo 15 miliardów ludzi bijących się o przetrwanie)

    w 1950r było nas 2.5 miliarda
    teraz 7.5 miliarda, przy takim przyroście to wprowadzenie toalet jak u
    hindusów -podcieranie się palcem na wolnym powietrzu- to kwestia czasu

  • 23. Data: 2013-11-01 18:46:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Kasztelan" <P...@g...com> wrote in message

    > W stanach też podobno wprowadzono coś takiego i całe północne pogranicze
    > jeździ do Kanady po spłuczki i sedesy :) bo tam nie ma restrykcji i więcej
    > wody spływa za jednym razem. Amerykańskie sedesy wymagają dwukrotnego
    > spuszczenia wody albo śmierdzi. A Kanadyjczycy
    > się cieszą i kasują ciężki szmal.

    Nie wiem gdzie czytasz takie rewelacje ale jeśli próbowano wprowadzać
    to nie z przymusu tylko dla oszczędności i szybko się wycofano bo nie
    widać takich śmierdzących sedesów: w USA kible nie śmierdzą...
    Nawet te publiczne na dworcach i lotniskach... Niestety w Polsce nie
    rozwiązaliśmy jeszcze tego problemu, więc nie naśmiewałbym się z USA.

  • 24. Data: 2013-11-01 18:47:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    ..
    > Ale w amerykańskim sedesie nie ma spłukiwania w sensie europejskim, tam
    > się załatwia do wody która "stoi" w sedesie w sporej ilości, spłukiwanie
    > polega na wylanie tego co stoi i zalanie od nowa, imho amerykańskie sedesy
    > zużywają jej więcej.

    Powtarza jakieś zasłyszane, nie do końca sprawdzone, historie.

  • 25. Data: 2013-11-01 19:01:42
    Temat: Re: ?arówki, odkurzacze, co dalej ?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 1 Nov 2013 12:47:55 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"Marek" <f...@f...com> wrote in message
    >
    >Powtarza jakieś zasłyszane, nie do końca sprawdzone, historie.

    Pre-1994 residential and pre-1997 commercial flush toilets use 3.4 US
    gallons (13 L) of water per flush (gpf or lpf). In 1992, the United
    States Congress passed the Energy Policy Act of 1992, which mandated
    that beginning in 1994 common flush toilets use only 1.6 US gallons
    (6.1 L).[19] In response to the Act, manufacturers produced low-flow
    toilets, which many consumers did not like because they often required
    more than one flush to remove solids. People unhappy with the reduced
    performance of the low-flow toilets resorted to driving across the
    border to Canada or Mexico, or buying salvaged toilets from older
    buildings.[20] Manufacturers responded to consumers' complaints by
    improving the toilets. The improved products are generally identified
    as high efficiency toilets or HETs. HETs possess an effective flush
    volume of 1.3 US gallons (4.9 L) or less.[21] HETs may be single-flush
    or dual-flush. A dual-flush toilet permits its user to choose between
    two amounts of water.[22] Some HETs are pressure-assisted (or
    power-assisted or pump-assisted or vacuum-assisted).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flush_toilet#US_Standar
    ds_for_new_toilets

    A.L.

  • 26. Data: 2013-11-01 19:30:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-10-31 23:38 Piotrne napisał(a):

    > Kilka lat temu oglądałem reportaż o jednym z niemieckich miasteczek,
    > gdzie postanowiono poważnie zabrać się za problem marnowania wody.
    > We wszystkich mieszkaniach wymieniono urządzenia na oszczędne:
    > "perlatory" wody, oszczędne spłuczki itp. Udało się! Zużycie
    > wody w miasteczku spadło dwukrotnie.
    >
    > Przedsiębiorstwo dostarczające wodę wkrótce jednak stwierdziło,
    > że ma problemy finansowe przy takim obniżonym zużyciu wody
    > i nie jest w stanie utrzymywać sieci wodociągowej. Wobec tego
    > wprowadziło w miasteczku dwukrotną podwyżkę cen wody...

    Czyli z punktu widzenia ludzi (wydatki) ogólnie mówiąc nic się nie
    zmieniło, natomiast z punktu widzenia środowiska zmalało użycie wody.
    Podsumowując: akcja zakończyła się pozytywnie.

    Nie możemy myśleć tylko o sobie. Patrzmy również na nasz wpływ na Ziemię.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 27. Data: 2013-11-01 19:43:05
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 19:30:20 UTC+1 użytkownik Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    >
    > Adam Dybkowski
    >
    > http://dybkowski.net/
    >

    > Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

    Koło wentla mi lata wpływ na Ziemię. Chce płacić uczciwie a nie paść coraz większą
    grupę oszołomów. Jeśli w wyniku oszczędzania wody jej zużycie spadło o połowę co
    poskutkowało podwojeniem ceny wody to nie jest uczciwie. Dobrze frajerom że sami się
    załatwili. Jak by nie byli tacy poprawni to płacili by tyle samo za więcej.

  • 28. Data: 2013-11-01 19:43:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Czyli z punktu widzenia ludzi (wydatki) ogólnie mówiąc nic się nie
    > zmieniło, natomiast z punktu widzenia środowiska zmalało użycie wody.
    > Podsumowując: akcja zakończyła się pozytywnie.

    Przedsiębiorstwa wodno-kanalizacyjne chwalą się zawsze tym, że oddają
    do rzek ścieki o większej czystości, niż woda, którą z nich pobierają.
    Więc raczej negatywnie trzeba podsumować.

    > Nie możemy myśleć tylko o sobie. Patrzmy również na nasz wpływ na Ziemię.

    W tym przypadku na wypływ.

    Jarek

    --
    Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu;
    Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi:

  • 29. Data: 2013-11-01 21:02:22
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 10/31/2013 7:46 PM, Zbino wrote:
    > promowaniem zboków czy aborcji na które to działania przeznaczone jest
    Moze dla ciebie aborcja jest zboczeniem ale uswiadom sobie, ze dla
    wielu i w tym dla mie to wolnosc. Kobieta to nie inkubator, a sex
    nie sluzy wylacznie prokreacji - niektorym to sprawia przyjemnosc.

    > kilkaset mln Euro. Niedługo pewnie też znajdą kolejne fundusze na
    > promowanie
    > eutanazji.
    Eutanazja tez jest spoko. Daleki jestem od przypusowej eutanazji,
    ale ledwo cieply 90-latek sam powinien wiedziec co jest najlepsze.

    > W Holandii już są miasta w których nie ma prawie żadnego
    > emeryta.
    > Wszycy "z własnej woli" zeszli, bo przy tak podjetej "samodzielnie" decyzji
    > jest extra promocja i Państwo bierze na siebie koszty pochówku na czym
    > oszczędza rodzina. Niech mamusia nie będzie trudna i nam idzie na rękę.
    > Pomoże nam to oszczędzić parę centów.
    No i co boli cie to ze potrafila myslec logicznie ? Samo zycie nie jest
    wartoscia samo w sobie. Tyle ze zatwardziali katole i inne religijne
    oszolomy nie sa tu partnerem do rozmowy.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 30. Data: 2013-11-01 21:11:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Powtarza jakieś zasłyszane, nie do końca sprawdzone, historie.

    Kto?

    --
    Marek