  • 1. Data: 2014-12-21 18:53:26
    Temat: Zapłon
    Od: Mateusz NSR <mateuszmisztal12@_NOSPAM_gmail.com>

    Siemka znajomy ma skuter Boatian Sport 50cc wczoraj nim jeździł a dzisiaj
    byłem u niego i nie chciał zapalić okazało się że świeca zalana wyczyścił
    przejechał kilkadziesiąt metrów i zgasł, i co? Świeca znowu zalana
    wyczyścił i znowu to samo tyle że przejechał ok. 300/400m ale później
    znowu zgasł i znowu zalany . Wyczyścił i postawił w garażu i nagle było
    słychać jak wkręcał się na obroty nie tak odrazu było to ale powolutku
    byłu słychać że coraz głośniej chodzi silnik tak jakby mu ktoś dawał gazu
    Świeca była brudna tak jakby z oleju ok. 3 może 4 mm w górę świecy . Co
    to może być uszczelka pod głowicą?? A może coś mniej groźnego? Pozrdawiam

  • 2. Data: 2014-12-22 14:08:44
    Temat: Re: Zapłon
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Mateusz NSR <mateuszmisztal12@_nospam_gmail.com> wrote:

    > Co to może być uszczelka pod głowicą?? A może coś mniej groźnego?

    Najpierw sprawdź elektrykę, czyli czy nie są luźne te rzeczy:

    - fajka na świecy
    - konektory na cewce zapłonowej
    - klemy na akumulatorze
    - ewentualnie masa na silniku

    Konektory samego modułu zapłonowego raczej nie będą luźne, ale kto wie...

    --
    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    http://motogof.tumblr.com/

  • 3. Data: 2014-12-22 19:47:31
    Od: Mateusz NSR <mateuszmisztal12@_NOSPAM_gmail.com>

    A co by to miało wspólnego z tym ,że zalewało ją??

  • 4. Data: 2014-12-22 20:07:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-22 o 19:47, Mateusz NSR pisze:
    > A co by to miało wspólnego z tym ,że zalewało ją??
    Jak iskra jest nie za każdym razem, to świecę zalewa. Podane wcześniej
    masz możliwe usterki elektryczne.
    Zobacz jeszcze gaźnik, czy nie zawiesiła się iglica, albo coś innego.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-26 02:54:32
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Mateusz NSR <mateuszmisztal12@_nospam_gmail.com> wrote:

    > A co by to miało wspólnego z tym ,że zalewało ją??

    A kiedy zalewa świecę?

  • 6. Data: 2014-12-28 19:15:33
    Od: Mateusz NSR <mateuszmisztal12@_NOSPAM_gmail.com>

    Jak pojeździ kilka minut ;)

  • 7. Data: 2014-12-31 11:51:51
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Mateusz NSR <mateuszmisztal12@_nospam_gmail.com> wrote:

    > Jak pojeździ kilka minut ;)

    Jeszcze raz, powoli. Pytasz, co mogą mieć wspólnego przerwy w zapłonie
    z zalewaniem świecy, więc odpowiadam - pytając retorycznie - w jakich
    przypadkach może zalewać świecę. Teraz łapiesz?

  • 8. Data: 2014-12-31 11:57:48
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Gof <g...@s...invalid> wrote:

    > Jeszcze raz, powoli. Pytasz, co mogą mieć wspólnego przerwy w zapłonie
    > z zalewaniem świecy, więc odpowiadam - pytając retorycznie - w jakich
    > przypadkach może zalewać świecę. Teraz łapiesz?

    W sumie jeszcze raz przeczytałem Twojego posta. Świeca jest brudna od
    oleju, nie od benzyny, tak? Jeżeli tak, to:

    - uszczelniacze zaworowe
    - pierścienie
    - uszczelka pod głowicą

    Zmierzcie kompresję i zróbcie próbę olejową (jest opisane w sieci, jak to
    zrobić, więc nie chcę tego przepisywać). Do pomiaru kompresji będzie
    potrzebny miernik (raczej nie ma sensu kupować na jeden pomiar, tylko
    jechać do mechanika - jak macie jakiegoś znajomego to może pożyczy, ale
    jakbyście mieli, to nie pytalibyście na grupie tylko jego)...