  • 101. Data: 2012-02-10 00:13:19
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-09 21:28, szufla pisze:

    > Czlowieku, byles kiedys w Alpach, myslisz, ze tam same Volvo jezdza?

    To tak jakbys na podstawie Zakopanego wyciagnal wnioski nt. sredniej
    temperatury w Polsce...

    > Opanuj sie i przestan powtarzac te glupoty. Jakis debil napisal dowcip i
    > teraz polglowki to powtarzaja. Srednia temp na polnocy w Mediolanie jest
    > taka sama jak w Paryzu i Londynie.

    No ale czego to ma dowodzic? Ze tam nie ma zimy a u nas jest? Przeciez
    to wlasnie napisalem.

    http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Mediolan-e
    bene_oid-id_5458.html
    http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Pary%C5%BC
    +Region-ebene_rid-id_748.html
    http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Londyn-ebe
    ne_rid-id_727.html

    http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Warszawa-e
    bene_oid-id_6234.html

    Widzisz roznice? A to tylko srednia.

    > Fiata Ducato = Peugeot Boxer = Citroen Jumper od 1994 roku !

    I dokladnie wszystkie te 3 samochody maja ten sam problem z
    niedogrzaniem silnika zima u nas.
    (nie wiem jak z silnikiem 2.8 produkcji iveco, bo tym nie mialem okazji
    jezdzic)

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 102. Data: 2012-02-10 04:23:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "KrisPolska" <n...@w...pl> wrote in message

    > jak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza
    > chlodnice to moze sie nie zagrzac na duzym odpowiednio i bedzie
    > wiecznie niedogrzany

    Bredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu się
    przymyka, po ogrzaniu się otwiera - stabilizuje więc temperaturę płynu
    na określonym poziomie i zakrywanie chłodnicy NIC nie daje jeśli
    termostat jest sprawny. A jeśli jest niesprawny to lepiej go wymienić
    niż stosować jakieś półśrodki typu tektura na chłodnicy...

    > dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory
    > dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie

    Dużo aut transportowych ma pozakrywane otwory bo przeciętny IQ
    kierowcy takiej paki nie sięga wyżej niż 80...

    > moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz
    > by miec to 86-90C
    > jak wlacze ogrzewanie mam 60-70 w zaleznosci od sily nawiewu

    To wymień sobie termostat zamiast dawać głupie rady na grupie dyskusyjnej.

    > kartonik to praktyka wskazana chyba ze bedziesz szalal z termostatem
    > a to koszty bo sa rozne rozniaste marki i roznie dzialaja

    Dlatego kupuje się taki, jaki ma być w danym samochodzie. Pasujący.

  • 103. Data: 2012-02-10 04:32:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <v...@i...pl> wrote in message news:4f342277$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > jezdzacych zima w czasie -20*
    > PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura

    Jak ja lubię takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

  • 104. Data: 2012-02-10 10:32:59
    Temat: Re: Pozwolicie że podsumuję.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    >Brandzlujecie się tutaj z rozważaniami jak idioci. Może, chyba, mnie
    >się
    >wydaje. Ale żaden , z wyjątkiem tych co wiedzą bo sprawdzili i jeżdżą
    >tekturami, nie wziął kawałka tektury i nie wsadził przed chłodnicę. I
    >potem
    >chcecie żeby w Polsce było dobrze.

    Mnie tam kiedys w scierce zrobilo sie zimno w zime. Wstawilem tekture.
    nadal bylo zimno. Wstawilem wieksza, nadal bylo zimno. Wymienilem
    termostat. zrobilo sie goraco.

    >Wsadzić przed chłodnicę i pojutrze pisać co się działo. Tylko
    >nie zasłaniać całej. Kawałek wolnego musi zostać.

    No w sumie, moze i masz racje, jezdze teraz krociutki dystans,
    temperatura sie robi letnia na parkingu, dzis znow poczulem jak
    benzyna przez rure wylatuje, musze pojechac na stacje - bo po
    wskazowce sadzac to auto paliloby 20/100.

    Ale dzis bylo -17, a wczoraj -9, to jak tu wyciagac wnioski ?

    J.

  • 105. Data: 2012-02-10 12:54:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > termostat jest sprawny. A jeśli jest niesprawny to lepiej go wymienić
    > niż stosować jakieś półśrodki typu tektura na chłodnicy...

    Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednio
    przez opływające go powietrze.

    > Dużo aut transportowych ma pozakrywane otwory bo przeciętny IQ
    > kierowcy takiej paki nie sięga wyżej niż 80...

    Co ma IQ kierowcy do faktu, że silnik produkuje mniej ciepła niż oddaje do
    otoczenia?

    > To wymień sobie termostat zamiast dawać głupie rady na grupie dyskusyjnej.

    Nawet przy zamkniętym termostacie może brakować ciepła do ogrzewania
    wnętrza.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 106. Data: 2012-02-10 13:02:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello yabba,

    Friday, February 10, 2012, 12:54:53 PM, you wrote:

    > Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednio
    > przez opływające go powietrze.

    Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z
    nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez
    przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90
    stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje.
    Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo
    się robi za ciepło.

    Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu
    plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony
    płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do
    silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o
    ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej).

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 107. Data: 2012-02-11 11:05:42
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze:

    > Jak ja lubię takie pitolenie :-)))) Co za bzdury!

    Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem
    twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

  • 108. Data: 2012-02-11 11:29:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem
    > twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

    Oglądał Włochy w telewizji, a akurat pokazywali Sycylię latem, a nie włoskie
    Alpy zimą, więc tak sobie bzdurnie zapamiętał.

  • 109. Data: 2012-02-11 11:41:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem
    > twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz?

    Zaslyszane ostatnio w radiu: "w Rzymie klaska zywiolowa. Szkoly zamkniete,
    ludzie nie poszli do pracy. A snieg ... jeszcze nie spadl. Ech ci Wlosi -
    zawsze sie pierwsi poddaja" :-)

    Inna sprawa ze w Chicago chyba podobnie - jak zapowiadaja sniezyce, to
    lepiej zostac w domu. Bo powrot nie jest gwarantowany.

    No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne i
    wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te
    zuzyte to niekonniecznie.

    J.

  • 110. Data: 2012-02-11 12:09:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zaslyszane ostatnio w radiu: "w Rzymie klaska zywiolowa.

    W Turynie mają tak samo?
    Bo nic nie było że "w części Włoch".