  • 41. Data: 2009-07-01 05:28:41
    Temat: Re: Zakończona umowa - wybór nowego operatora
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    JoteR napisał(a):

    > Koszt tzw. raty w abonamencie wg moich wyliczeń to 29 zł, pozostałe 21
    > zł podzielone na owe 166 minut daje mi stawkę niecałych 13 groszy za
    > minutę do wszystkich bez gwiazdek i bez konieczności wykładania kasy za
    > aparat od razu na stół.

    Dodajmy- pod warunkiem wykorzystywania równiutko tych 166 minut miesiąc
    w miesiąc. Ile wynosi koszt minuty poza abo? Zawsze trafiasz tak
    równiutko te 166 min, czy może "darmowe" minuty Ci przepadają,
    albo płacisz drożej po ich wykorzystaniu? :-) A może dzwonisz,
    choć nie ma potrzeby, ale żal, by "darmowe" się zmarnowało? ;-)

    Aha, i wziąłeś pod uwagę koszt zakupu aparatu (zerowa rata) i aktywacji?

    > W którym prepaidzie są podobne warunki, bo nie dosłyszałem?

    Przenosząc numer do Fresha kosztem 50 zł dostałem 60 zł na rozmowy
    plus 120 minut na trzy miesiące. Daje to 15 gr/min (50 zł zainwestowane,
    327 minut do wydzwonienia).

    Ponadto ponoć mBank mobile daje obecnie 19 gr/min do wszystkich...

    Ale uprasza się o nie traktowanie niniejszych przykładów jako
    wszczynania flejma :-)

    Jeśli ktoś potrzebuje konkretnego, droższego aparatu i dzwoni regularnie,
    to owszem- abonament może być tańszym rozwiązaniem.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 42. Data: 2009-07-01 06:22:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:
    > Maciej Bebenek (news.onet.pl) ni au koto ha itsumo tanosii

    > Do Playa *oczywiście* też?

    Do troli z Symbianem w Playu dzwonic nie musi prawda ?

  • 43. Data: 2009-07-01 06:56:20
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > P.S. wlasnie mi proponuja przedluzenie umowy - 120 min za 30 zl, bez
    > telefonu. cyro przedluzy sie o jakies 8 miesiecy ..

    Nie ma takiej opcji, przedłuzy się o 12 m-cy i to liczac od dnia w którym
    konczy sie poprzednia umowa (nic nie da podpisanie nowej umowy wczesniej!)

    JA

  • 44. Data: 2009-07-01 07:09:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Dominik & Co" napisał:

    > Dodajmy- pod warunkiem wykorzystywania równiutko tych 166 minut
    > miesiąc w miesiąc.

    Pytający określił, że wydzwania około 200 minut miesięcznie, więc spokojnie
    te 166 zużyje, do tego dojdą mu bonusy za przychodzące i wyjdzie mniej
    więcej na swoje. Ale to tylko przykład, abonament trzeba dobierać z głową i
    w odpowiednim czasie, nie zawsze są stosowne "promocje".

    > Ile wynosi koszt minuty poza abo? Zawsze trafiasz tak
    > równiutko te 166 min, czy może "darmowe" minuty Ci przepadają,
    > albo płacisz drożej po ich wykorzystaniu? :-)

    Mniej więcej, dość wnikliwie przejrzałem billingi z poprzedniej umowy i
    nieprzypadkowo wybrałem tę taryfę, jak na razie odchyłki in minus nie
    przekraczają 10%. I wcale nie uważam, że mam coś "darmowo", jako że
    wychowałem się w epoce przedmarketoidalnej, jestem dość odporny na bełkot
    płynący z reklam.

    > A może dzwonisz, choć nie ma potrzeby,

    Nie, pisałem już tu kilka razy co myślę o wielbicielach Maryni D.

    > ale żal, by "darmowe" się zmarnowało? ;-)

    Hmm, nie przypominam sobie, abym wysyłał tu pytania o radę, na co
    przeznaczyć niewykorzystane środki z abonamentu. Natomiast dość często
    przewijały się tu takie pytania od posiadaczy prepaidów, którzy zamienili
    swoje konto w świnkę-skarbonkę i teraz szukają młotka ;->

    > Aha, i wziąłeś pod uwagę koszt zakupu aparatu (zerowa rata) i aktywacji?

    Tak, doliczyłem tę złotówkę ;-)

    > Przenosząc numer do Fresha kosztem 50 zł dostałem 60 zł na rozmowy
    > plus 120 minut na trzy miesiące. Daje to 15 gr/min (50 zł zainwestowane,
    > 327 minut do wydzwonienia).

    To świetnie, ale ja mam zamiar używać telefonu trochę dłużej niż trzy
    miesiące.

    > Ponadto ponoć mBank mobile daje obecnie 19 gr/min do wszystkich...

    Świetnie, a ponoć jesienią może być jeszcze taniej. Tyle, że ja tak mam już
    od pół roku.

    > Ale uprasza się o nie traktowanie niniejszych przykładów jako
    > wszczynania flejma :-)

    Nie ma szans, dopóki na grupie będą pojawiać się prawdy objawione, że
    *każdy* prepaid z definicji jest lepszy niż abonament. Bo tak i tup nóżką,
    bo "moja prawda jest najmojsza" a inni som gupi i już.

    > Jeśli ktoś potrzebuje konkretnego, droższego aparatu i dzwoni regularnie,
    > to owszem- abonament może być tańszym rozwiązaniem.

    Hmm, nie śledziłem ostatnio cen, ale wydaje mi się, że droższych aparatów
    właśnie nie opłaca się brać w abonamencie, bo ich ceny mimo
    ponadstuzłotowego abonamentu nadal są wysokie. Tanich zresztą tym bardziej
    się nie opłaca, bo zakłada się sobie smycz za bezdurno, co kilka razy miałem
    okazję zaobserwować w salonie. Największy sens (przynajmniej w moim
    przypadku) jest brać te, za które na tzw. rynku trzeba by wyłożyć kwotę
    rzędu 7 stów.

    JoteR

  • 45. Data: 2009-07-01 07:12:57
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    J.F. napisał(a):

    > P.S. wlasnie mi proponuja przedluzenie umowy - 120 min za 30 zl, bez
    > telefonu. cyro przedluzy sie o jakies 8 miesiecy ..

    Normalnie rewelacja miesiąca- 25 gr/min przy 100% wykorzystywaniu minut
    abo. W takim hipermarketowym Carrefour Mova masz taką stawkę w prepaidzie
    (do wszystkich pod warunkiem <50% połączeń do Play).

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 46. Data: 2009-07-01 07:32:33
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    JoteR napisał(a):

    > Nie ma szans, dopóki na grupie będą pojawiać się prawdy objawione, że
    > *każdy* prepaid z definicji jest lepszy niż abonament. Bo tak i tup
    > nóżką, bo "moja prawda jest najmojsza" a inni som gupi i już.

    A to fakt, zresztą nie tylko na p.m.t.g

    > Hmm, nie śledziłem ostatnio cen, ale wydaje mi się, że droższych
    > aparatów właśnie nie opłaca się brać w abonamencie, bo ich ceny mimo

    Najdroższych nie śledziłem, bo po prostu mnie nie interesowały.

    > ponadstuzłotowego abonamentu nadal są wysokie. Tanich zresztą tym
    > bardziej się nie opłaca, bo zakłada się sobie smycz za bezdurno, co

    Zgadza się, stąd też wzięło się moje "opłaca się (w abo) wziąć droższy".
    Jak widać, do pewnej granicy :-)

    Ale przede wszystkim prepaid opłaca się osobom dzwoniącym nieregularnie,
    a także dzwoniącym bardzo mało.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 47. Data: 2009-07-01 11:50:37
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Jan Strybyszewski ni au koto ha itsumo tanosii

    > Do troli z Symbianem w Playu dzwonic nie musi prawda ?

    A to już bezczelność że troll nazywa mnie trollem:-/

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 48. Data: 2009-07-01 13:24:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    JoteR wrote:

> [...]
    > aparat od razu na stół.
    > W którym prepaidzie są podobne warunki, bo nie dosłyszałem?

    Nie podałeś profilu, bez tego trudno będzie coś oszacować. I przydałąby
    się rzeczywista wysokośc rachunków :-)

    M.

  • 49. Data: 2009-07-01 16:52:54
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    > Nie podałeś profilu, bez tego trudno będzie coś oszacować.

    Hę? Przecież podałem powyżej. Różnie się to rozkłada w poszczególnych
    miesiącach, bo np. przez 2 miesiące obsługuję powiedzmy laboratoria PFHB,
    która ma podpisaną umowę operatorem X, a przez następne 2 oddziały RCKiK,
    które mają telefony w sieci Y. A, i nie cierpię pisać SMS-ów, szlag mnie
    trafia już przy drugim słowie i wykręcam numer, żeby się dogadać jak biały
    człowiek. Stosunkowo często wykorzystuję też MMS-y czy połączenie video, aby
    przekazać np. układ połączeń, bo zwykle jeden obraz jest wart tysiąca słów.

    > I przydałąby się rzeczywista wysokośc rachunków :-)

    Na razie nic powyżej abonamentu (wyjąwszy poczatkowe testy GPRS), a stopień
    niewykorzystanych minut poniżej 10%. Jak na razie...
    Nie, nie próbuj mnie nawracać na prepaid, dla mnie naprawdę jest to
    najlepszy układ (za rok się zobaczy, co dalej), chociaż zawsze chętnie
    czytam, jak inni sobie radzą. A ponieważ nie jestem na tyle zarozumiały,
    żeby sądzić iż jestem jakimś wyjątkiem, więc takich osób jak ja jest z
    pewnością więcej. I dlatego takie prawdy objawione, jakie wygłasza tu kolega
    BearBag bez choćby cienia próby udowodnienia tego na liczbach, są trzecim
    rodzajem prawdy. A i tak każdy ma swoją.

    JoteR

  • 50. Data: 2009-07-05 08:51:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Jul 2009 08:56:20 +0200, Jeremiasz wrote:

    >Nie ma takiej opcji, przedłuzy się o 12 m-cy i to liczac od dnia w którym
    >konczy sie poprzednia umowa (nic nie da podpisanie nowej umowy wczesniej!)

    Wyraznie mowili ze jednak od podpisania, aczkolwiek na pismie nie mam.

    J.