  • 1. Data: 2012-09-20 19:18:09
    Temat: Zakłócenia UART
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    Mam taki mini komputerek Mk802 na ARM.
    Zainstalowałem na tym ArchLinuxa.
    Po właczeniu uruchamia sie UBOOT, który dopiero ładuje kernel.
    UBOOTA można sterować przez UART.
    Jako, że UARTa nie ma wyprowadzonego na zewnątrz, to przylutowałem 30 cm przewód
    telefoniczny (płaski 4 żyłowy (TX,RX,GND,5V) do płytki, a na zewnatrz zacisnąłem
    RJ11. Taki przewód dlatego ponieważ jest miękki i nie wyrwie ścieżek.
    Przy podłączonym MAX232 jest ok, nawet jak MAXA odłacze od RSa komputera. Ale jak
    odłacze i RJ11 wisi sobie luźno to bootowanie zatrzymuje się na UBOOCIE.
    UART przyjmuje jakieś śmieci i UBOOT myśli, że ktoś podaje mu jakieś polecenia.
    Co można podłączyć do tej mojej nieszczesnej RJ11 (jakieś rezystory?), żeby
    wyeliminować zakłócenia ?

  • 2. Data: 2012-09-20 19:32:38
    Temat: Re: Zakłócenia UART
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-20 19:18, Melwinek pisze:
> [...]
    > Co można podłączyć do tej mojej nieszczesnej RJ11 (jakieś rezystory?), żeby

    Podciągnij RX rezystorem do +5V. Może być 10k.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2012-09-20 19:44:48
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2012 19:32:44 UTC+2 użytkownik Mario napisał:
    > Podciągnij RX rezystorem do +5V. Może być 10k.

    Foto płytki (nie moje) http://linux-sunxi.org/images/5/52/Mk802_uart.jpg

    Nie zaszkodzi jak tam już jest jakiś rezystor?
    Ale teraz nie stwierdzę jaki, ponieważ wszystko jest pod warstwą poxipolu :) po tym
    jak przewód wyrwał mi punkt lutowniczy TX i musiałem ratować sytuację przecinając
    scieżkę pomiedzy rezystorem a RX. Przewód RX lutując do rezystora. A punkt RX
    przerobiłem na TX bo scieżka TX idzie nad tym punktem). Czysta magia ze szkłem
    powiększającym w rekach, chociaż mikroskop by się przydał.

  • 4. Data: 2012-09-20 20:45:27
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-20 19:44, Melwinek pisze:

> [...]
    przerobiłem na TX bo scieżka TX idzie nad tym punktem). Czysta magia ze szkłem
    powiększającym w rekach, chociaż mikroskop by się przydał.

    Zaszkodzić nie powinno. To tylko 0.3mA (bo zdaje się masz tam 3.3V).
    Widzę dwie możliwe przyczyny:
    1. Wejście RX wiszące luzem lub bardzo słabo podciągnięte do VCC - np.
    wewnętrznie na procku.
    2. Ogólnie linie RX TX działają jako anteny. Pomóc może skrócenie
    kabli, podciągnięcie obu tych linii rezystorami do VCC, dodanie
    kondensatora np 100nf między GND i VCC.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2012-09-20 20:50:05
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    5v bo podciągnąłem z usb bo nie mialem maxa 3232

  • 6. Data: 2012-09-20 21:03:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-20 20:50, Melwinek pisze:
    > 5v bo podciągnąłem z usb bo nie mialem maxa 3232

    Ale w złączu na płytce masz 3.3 V. Do tego napięcia podciągnij RX, żeby
    był podciągniety jak odepniesz maxa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2012-09-20 21:06:22
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    Tylko ze teraz tam sie nie dostane. Ale spróbuję na początek Skrócić przew

  • 8. Data: 2012-09-20 21:12:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-20 21:06, Melwinek pisze:
    > Tylko ze teraz tam sie nie dostane. Ale spróbuję na początek Skrócić przew

    Jak masz na tych przewodach wyprowadzone 5V to możesz podciągnąć do
    niego, ale wydawało mi się, że lepiej zrobić to na płytce niż na
    przewodzie zakończonym RJ

    --
    pozdrawiam
    MD