  • 61. Data: 2023-02-17 19:34:45
    Temat: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Feb 2023 17:06:37 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zrób zdjęcie przy LED i przy halogenie i pokaż, które lepsze.

    Jest to jakis argument.

    ktore lepsze ... a sfotografowany przedmiot bedziesz potem ogladal
    przy halogenach, czy przy LED ? :-)

    A balans bieli masz dobry? Bo halogeny sa zółte, ale to sie latwo
    koryguje :-)

    Sa swietlowki fotograficzne.
    I z tego co widze, sa i lampy LED do fotografii.

    > -----

    J.

  • 62. Data: 2023-02-18 10:13:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2023 o 14:59, Lisciasty pisze:

    > Zakaz żarówek też przeszedł a jakoś bez problemu można je kupić i nikt
    > się nawet temu nie dziwi.

    Tyle że właściwą analogią zamiany spalinek na elektryki to były zakaz
    żarówek w ogóle i nakaz używania latarek i to na akumulatory a nie baterie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2023-02-18 10:21:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 10:13:53 +0100, Shrek wrote:

    > Tyle że właściwą analogią zamiany spalinek na elektryki to były zakaz
    > żarówek w ogóle

    W zasadzie jest. Dla "ludnosci".

    Tylko w samochodach mam mieszane uczucia...

    >i nakaz używania latarek i to na akumulatory a nie baterie:P

    latarki inne zabawki na jednorazowe baterie ... powinni tego zabronic
    :-)

    baterie sa dobre do zegarkow i pilotow :-)

    Tylko tak zakazac lamp na prad i nakazac uzywanie akumulatorow
    ładowanych pradem ... to jakas kiepska analogia.
    Chyba, ze w kraju, ktory prąd ma z wegla i gazu :-)

    J.

  • 64. Data: 2023-02-18 10:22:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2023 o 08:47, J.F pisze:

    > Ale co - musza byc koniecznie halogeny?
    >
    > Rzeklbym, ze LED znacznie lepsze.

    Może i lepsze, ale się nie mieszczą w oprawy.

    > ale im sie powie, ze to dla ich dobra - bedzie czyste powietrze, i
    > bedą tanio jezdzic na prąd. I nie bedzie ich to dotykalo az do
    > krytycznej daty :-)

    Przede wszystkim się im powie, że jak ktoś jest przeciow to oszołom,
    płaskoziemca, szur, niezczep i antysemita.

    > A te lasy ... niektorzy mają w pamieci, i bedą przy wyborach pamietac

    Tak - a na kogo? Wszyscy (z wyjątkiem konfy) popierali obostrzenia i w
    zasadzie licytowali się kto da więcej a ludziki temu przyklaskiwali i za
    jakiekolwiek zadawanie pytań zostawałeś z automatu szurem, nieszczepiem
    (w pełni zaszczepionym) i chuj wie kim jeszcze. I co teraz - na
    faszystów głosować?

    > Zadna roznica dlaczego zabraklo - bez wegla nie bedzie blachy na
    > samochody :-)

    E tam - ze zrobi się hutę i walcowie na solary.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2023-02-18 11:54:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 10:22:06 +0100, Shrek wrote:

    > Może i lepsze, ale się nie mieszczą w oprawy.

    A co to za oprawy?

    Mozna zmienic oprawy ... liczyles juz koszt prądu przez rok ? :-)

    > Przede wszystkim się im powie, że jak ktoś jest przeciow to oszołom,
    > płaskoziemca, szur, niezczep i antysemita.

    To ich nie przekona.
    Doplata do samochodu elektrycznego moze by przekonała :-)

    > Tak - a na kogo? Wszyscy (z wyjątkiem konfy) popierali obostrzenia i w

    Na innych :-P

    Zawsze mozna tez partie zalozyc i wystartowac samemu.

    P.S. Kukizowi partie zdelegalizowali.

> [...]
    > faszystów głosować?

    > E tam - ze zrobi się hutę i walcowie na solary.

    No i europa o tym mysli.

    Nawiasiem mówiac - walcownia jest na prąd, a mniejsze huty często
    uzywają piecy na prąd.

    J.

  • 66. Data: 2023-02-18 12:20:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.02.2023 o 11:54, J.F pisze:

    > A co to za oprawy?

    Drogie:P

    > Mozna zmienic oprawy ... liczyles juz koszt prądu przez rok ? :-)

    Taa. A wiesz, że na to trzeba projekt, uzgodnienie z architektem itd:P

    > To ich nie przekona.

    Dwa lata temu powiedziałbym że masz rację - po szopce z kowidem, gdzie w
    zasadzie sprawdziło się większość z twierdzeń "umiarkowanych szurów" a
    wszystko jednak przeszło i to za przyklaskiem społeczeństwa i medialnym
    linczowaniem każdego kto śmiał zadać pytania (nieważne głupie czy mądre)
    zaczynam mieć wątpliwości. Jakby ci ktoś pięć lat temu powiedział jak
    będzie wyglądała polska - wojny, kowidy, otwarta wojna z UE, gruba afera
    co tydzień, i że jakko jedyny kraj nie dostaniemy KPO bo zero ma focha i
    nie da się nic z tym robić to byś powiedział że to niemożliwe.

    > Doplata do samochodu elektrycznego moze by przekonała :-)

    A dopłata to jak rozumiem z pieniążków rządu? No i z dopłatą to mniejszy
    problem że pod blokiem nie ma gniazdka?

    > Na innych :-P
    >
    > Zawsze mozna tez partie zalozyc i wystartowac samemu.

    Załóżmy że ci się udało i masz mityczne 5% - jak to spowoduje że będę
    mógł kupić samochód?

    > Nawiasiem mówiac - walcownia jest na prąd, a mniejsze huty często
    > uzywają piecy na prąd.

    Większe też - ale nawet jak na prąd to tak naprawdę na węgiel - podobnie
    jak samochód elektryczny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-02-18 12:25:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.02.2023 o 10:21, J.F pisze:

    > Tylko tak zakazac lamp na prad i nakazac uzywanie akumulatorow
    > ładowanych pradem ... to jakas kiepska analogia.

    Bardzo dobra analogia - masz działającą lampę każą ci wymienić na coś co
    musisz co jakiś czas ładować, jak akurat nie masz naładowanej to nie
    poświecisz tylko musisz czekać 2 godziny, potem świeci przez powiedzmy 4
    godziny i znów musisz czekać. Jak mówisz że to kurwa niewygodne i bez
    sensu to wychodzi ci io i pierdoli żeś hejter a cav mówi, że w sumie jak
    nie świeci to nawet lepie bo on starą w tym czasie poobraca, a że już
    nie pierwszej młodości to nawet dobrze się składa:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2023-02-18 12:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2023 o 18:30, J.F pisze:

    > Ale on juz przeszedl.
    >
    > Teraz mozna:
    > -go wycofac,
    > -przesunac na pozniej,
    > -wybrac kolejnego Kaczynskiego, co tupnie nóżką i krzyknie
    > "a my sie nie damy". Tylko ... nie mamy fabryki samochodow.
    > Mamy miec. Elektrycznych.

    Albo po prostu minie termin i nie bedzie żadnych aktów wykonawczych do
    tego, więc nie będzie obowiązywać.

    > Ale juz ludzi namowiles i przeszlo.

    NA razie nicnie przeszło poza formalną deklaracją - chyba że napisali i
    przegłosowali akty wykonawcze.

    > Tesla nie jest zla. Tylko droga :-)

    Jest zła bo nie mam pod blokiem do niej ładowarki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2023-02-18 18:14:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 12:20:55 +0100, Shrek wrote:

    > Drogie:P

    > Taa. A wiesz, że na to trzeba projekt, uzgodnienie z architektem itd:P

    Eee tam. Zmieniasz i nie pytasz :-)

    Ale ... zewnętrzne oprawy?
    I nie ma miejsca na inne zródła?

    Choc jak zewnetrzne/architektoniczne, to moze nie byc prosto.

> [...]
    > wszystko jednak przeszło i to za przyklaskiem społeczeństwa i medialnym
    > linczowaniem każdego kto śmiał zadać pytania (nieważne głupie czy mądre)

    Nie o to chodzi - jak lubia swoje spaliniaki, to ich nazywanie szurami
    nie przekona.
    Co najwyzej przekonujący po latach sie zaczna zastanawiac czy mieli
    racje. Choc to wymaga myslenia?

> [...]
    > co tydzień, i że jakko jedyny kraj nie dostaniemy KPO bo zero ma focha i
    > nie da się nic z tym robić to byś powiedział że to niemożliwe.

    5 lat temu? To juz wojna z UE byla w toku, dotacje z unii
    konsekwentnie, afer tylko czekac. Wojna tez juz była.
    Covid byl raczej nie do przewidzenia, chyba, ze bardzo ogolnie - ze
    nas kiedys jakas epidemia dopadnie.

    Jakbys mnie 10 lat temu spytał ... to bym powiedzial, ze przeciez Unie
    kochamy.

    Nawiasem mowiąc - Anglicy wygrzebali z zapasów sporo respiratorów,
    u nas w ARM tez sie trochę znalazło - ktos epidemie przewidywal i sie
    zabezpieczyl? Po paru różnych grypach może trzeba?

    > A dopłata to jak rozumiem z pieniążków rządu? No i z dopłatą to mniejszy
    > problem że pod blokiem nie ma gniazdka?

    Stacji benzynowej tez nie masz pod blokiem.
    Zawsze mozna wydac przepisy, żeby gniazdka były :-)

    > Załóżmy że ci się udało i masz mityczne 5% - jak to spowoduje że będę
    > mógł kupić samochód?

    Ale bedziesz mial satysfakcje :-)
    I moze przepisy jakie chcesz :-)

    A jak chcesz, to ja ci moge obiecac przepis, ktory bedzie mówił, ze
    każdy moze kupic samochód elektryczny :-P

    > Większe też - ale nawet jak na prąd to tak naprawdę na węgiel - podobnie
    > jak samochód elektryczny:P

    Prad to prąd - moze byc z wody, ale nie u nas, moze byc z wulkanu, ale
    nie u nas, moze byc z wiatru, słonca, atomu..

    J.

  • 70. Data: 2023-02-18 18:31:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.02.2023 o 18:14, J.F pisze:

    > Eee tam. Zmieniasz i nie pytasz :-)

    To tak nie działa na poziomie wyższym niż januszeks.

    > Ale ... zewnętrzne oprawy?
    > I nie ma miejsca na inne zródła?

    No nie ma - po prostu ledy są większe

    > Choc jak zewnetrzne/architektoniczne, to moze nie byc prosto.

    Architektoniczne.

    > Nie o to chodzi - jak lubia swoje spaliniaki, to ich nazywanie szurami
    > nie przekona.

    Jak już pisałem - pięć lat temu przyznałbym ci rację. Po tym jak za
    pytanie "dlaczego chodzenie chodnikiem jest generalnie dozwolone, czyba
    że chodnik jest przez park" zostawałeś szurem to już nic mnie nie
    zdziwi. Jak jeszcze ma się do tego możliwość generowania prawa, media,
    nieograniczone zasoby i umiejętnie wykorzytuje psychologię tyłumu to
    rzeczy o których normalnie powiedziałbyś że są absurdalne stają się
    nagle możliwe. Pamiętasz jak 10 lat temu to dizle miały być ekologiczne?;)
    > 5 lat temu? To juz wojna z UE byla w toku, dotacje z unii
    > konsekwentnie, afer tylko czekac. Wojna tez juz była.
    > Covid byl raczej nie do przewidzenia, chyba, ze bardzo ogolnie - ze
    > nas kiedys jakas epidemia dopadnie.

    Być może - ale jednak jakby ktoś 5 lat temu powiedział jak będzie
    wyglądał 2022 to byś powiedział że jakiś świr lub fatalista.

    > Stacji benzynowej tez nie masz pod blokiem.

    No ale spalinka własnie nie wymaga żebym ją podłączał na noc do stacj
    benzynowej, więc jej pod blokiem nie potrzebuję.

    > Zawsze mozna wydac przepisy, żeby gniazdka były :-)

    To niech przy okazji wydadzą, żeby była ładna pogoda.

    > Ale bedziesz mial satysfakcje :-)

    I co mi to da?

    > Prad to prąd - moze byc z wody, ale nie u nas, moze byc z wulkanu, ale
    > nie u nas, moze byc z wiatru, słonca, atomu..

    A jest z węgla. No dobra - to co miałeś na myśli, że bez węgla nie ma
    samochodów - węgiel w stali?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!