    From: "R2" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Zagdaka, hamulec przedni CB 500
    Date: Tue, 2 Jun 2009 22:23:48 +0100

    witam, nie bede sie rozpisywal, opisze tylko z grubsza w czym problem,
    majstrowalem cos przy zacisku, wypadl mi jeden tloczek i zaczely sie
    problemy, podczas jazdy po pewnym czasie zaczela twardniec klamka hamulca a
    im twardsza klamka sie robila tym bardziej mi blokowalo kolo w efekcie
    musialem sie zatrzymac i odkrecic odpowietrznik , upuscic troche plynu i
    wtedy odpuszczalo, hamulce byly odpowietrzone, zmienilem tez plyn na nowy ,
    nawet zacisk byl trozbierany i wszystko bylo czyszczone wlacznie z
    tloczkami, problem nie ustapil , dalej po nagrzaniu sie hamulca zaczyna
    blokowac kolo, zeby bylo ciekawiej, bez uzywania hamulca tez ten problem
    istnieje, mianowicie , krecilem kolem i ogrzewalem zacisk goracym powietrzem
    z pistoletu na gorace powietrze(takiej jakby suszarki) , ogrzewam zacisk i
    krece kolem, w miare nagrzewania zacisku kolo coraz ciezej sie kreci, tzn
    wyglada na to ze wysuwaja sie tloczki popychajac klocki i zaczyna sie
    hamowanie a klamka robi sie coraz twardsza. Plyn znów wymieniony bo bylo
    podejrzenie ze plyn zwieksza objetosc pod wplywem temperatury, ewentuanie
    powietrze które moze pod wplywem temperatury zwieksza objetosc powodujac
    wysuwanie sie tloczków? Podpowiedzcie cos bo juz mi sie skonczyly pomysly,
    czy moze byc tak , ze jakis maly babelek powietrza nadal gdzies siedzi i
    powoduje wypychanie tloczków kiedy hamulce sie nagrzeja?? Czy to raczej
    niemozliwe i problemu szukac gdzies indziej?Pompka hamulcowa napewno
    sprawna, zacisk tez przeciez dziala , tloczki sie nie zacinaja. Prosze o
    pomoc bo juz trace cierpliwosc

    Artur