eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleZagdaka, hamulec przedni CB 500Re: Zagdaka, hamulec przedni CB 500
  • Data: 2009-06-04 23:08:16
    Temat: Re: Zagdaka, hamulec przedni CB 500
    Od: Eskimos <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 04 Jun 2009 16:50:21 +0200, McFerry <r...@k...pl>
    wrote:

    >Eee, no przynajmniej z paru względów wydawało mi się, że to oczywiste,
    >ale teraz to już nie jestem pewien.
    >Więc pytam Ciebie.

    Nieno, napisałeś/zacytowałeś/odniosłeś się prawidłowo, ale to tak
    rzadka umiejętność, że sie tym nie kierowałem :D Sorry, że Cie nie
    doceniłem :P

    >I wyjaśniam o co chodzi. Od jakiegoś czasu przy pierwszym wciśnięciu
    >klamki hamulca poddaje się ona dosyć mocno ale już przy następnym
    >wciśnięciu jest OK.

    Ewidentnie gdzies masz powietrze.

    >Jeżeli naciskam ją w krótkich odstępach czasu
    >również jest w porządku.

    j.w.

    >Poza tym muszę cisnąć klamkę dosyć mocno aby
    >uzyskać duże opóźnienia.
    >Być może są tu dwa oddzielne problemy. Chodzi o to, czy założenie
    >przewodów w oplocie poprawi skuteczność hamowania czy hamulce w FJ są z
    >natury takie tępe.

    A jaki masz model/rocznik? Z antynurkiem?
    Ja mam model 1WH (czyli to samo co 1XJ - ten najstarszy)
    Tarcze wentylowane środkiem, jak samochodowe, zaciski jednotłoczkowe,
    klocki GoldFren.Mam założone stahlflexy, w tym również takie krótkie,
    między zaciskami, a antunurkami i na hamulce absolutnie nie narzekam.
    Klamka bardzo twarda, hamulce dobrze dozowalne, pewne, całkowicie
    bezstresowe.

    Oczywiście nie są to hamulce sporta, czy chocby czegokolwiek z
    nowych/wspolczesnych sprzetów, ale sa jak najbardziej dwupalcowe
    (nawet z 2 osobami, z mnóstwem bagażu i w górach). Zablokowac przód
    mozna, ale to juz czterema palcami.

    Jeżeli masz nowszy model, to IMO tym bardziej powino się dać
    doprowadzić te hamulce do porządku.

    >Wymiana płynu nic nie poprawiła.

    Bo nie jest do końca odpowietrzone. Jak przy pierwszym wciśnieciu
    wpada, a pozniej jest OK, to to jest kwestia odpowietrzenia. Może też
    sie zapowietrzać samo, przez minimalną nieszczelnośc w przewodach albo
    w pompie (nawet bez wycieku).

    Pompe odpowietrzałeś, czy tylko przy zaciskach?

    Kup stalówki (zdecydowanie warto), poświęć popołudnie i wieczór,
    rozbierz zaciski (z wyciąganiem tłoczków i uszczelek), zajrzyj do
    pompy, dobrze wszystko wyczyśc, nasmaruj, daj wszędzie nowe podkładki
    miedziane (albo przynajmniej wyżarz stare) i musi chodzić.

    A tak w ogóle, to wpadnij na www.fj-fjr.com . Dział mechaniczny FJ
    mamy już dość obszerny, o hamulcach też coś się znajdzie.

    --
    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: