  • 11. Data: 2010-08-22 20:01:43
    Temat: Re: Zagadka foto
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Sunday, August 22, 2010, 8:51:50 PM, you wrote:

    > Raczej nie. DTMF działa na zasadzie jednoczesnego generowania dwóch
    > tonów, wybieranych z 3 kolumn i 4 wierszy klawiatury. 7 generatorów.
    > Może co nieco więcej powiedziałoby zdjęcie drugiej strony płytki?

    W kwestii formalnej: 8 generatorów i matryca 4x4. Matryca 3x4 jest
    "powszechnego użytku" a dodatkowe 4 sygnały miały zastosowania
    techniczne. Oczywiście do czasu rozłożenia systemu przez młodocianych
    przestępców.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DTMF

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-08-22 20:25:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4c7170eb$0$21010$65785112@news.neostrada.pl,
    Maciek <m...@p...com> nabazgrał:

    > Z układami UCA64... ?
    1 sztuka reszta to UL1111 :-)

    Przynajmniej o ile dobrze widzę, bo zdjęcie jest
    > bardzo niewyraźne. Bardziej stawiam na spec produkcję dla wojska. Aż
    > takie zakresy temperatury (UCA64) były potrzebne chyba tylko w
    > samolotach. Miałem kiedyś inne płytki z logo WZŁ (Wojskowe Zakłady
    > Łączności), wymieniali je co pewien czas, bo były w układach
    > identyfikacji swój/obcy. Ja korzystałem z TTLek :-). Draństwo było
    > trudne do wylutowania, bo cała płytka była zapuszczona wyjątkowo
    > odpornym lakierem. Ta płytka też mi się widzi zalana czymś takim.
    A i owszem

    > Centrale naprawiałem i nikt tam nie stosował takich zabezpieczeń - to
    > miało być łatwe w naprawie a nie jednorazowe.
    > Maciek
    Gdyby źródłem pochodzenia była moja piwnica to bardziej bym stawiał na
    wojskowe ;)
    A te z ze złomowiska w pobliżu, aż się zainteresuję bardziej...

    --
    Włodek

  • 13. Data: 2010-08-22 20:27:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4c7171cb$0$20991$65785112@news.neostrada.pl,
> [...]
    > tonów, wybieranych z 3 kolumn i 4 wierszy klawiatury. 7 generatorów.
    > Może co nieco więcej powiedziałoby zdjęcie drugiej strony płytki?
    Sie zrobi!

    --
    Włodek

  • 14. Data: 2010-08-23 12:04:28
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    > Chciałbym wiedzieć z jakiego urządzenia to pochodzi.
    > I ciekaw jestem tej hybrydy - nie mam jej w katalogu, a google znajduje
    > coś
    > o in vitro, to nie ta bajka...
    > http://www.g4leri4.yoyo.pl

    Mogę się mylić, ale mi to wygląda na kartę z telefonu wieloliniowego ATW-86.
    Chyba Telkom-Telos to produkował w latach 80'tych. Była to taka drewniana
    szafka "na buty" ;-) gdzie się wkładało karty i do tego pulpit z zestawem
    izostatów, tarczą i głośnikiem oraz wejsciem na mikrofon do
    "głośnomówienia".

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 15. Data: 2010-08-23 18:02:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotrek_P napisał:
    > Mogę się mylić, ale mi to wygląda na kartę z telefonu wieloliniowego
    > ATW-86. Chyba Telkom-Telos to produkował w latach 80'tych. Była to taka
    > drewniana szafka "na buty" ;-)

    No to jak będzie zdjęcie drugiej strony płytki, to i będzie logo.

  • 16. Data: 2010-08-23 18:15:54
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    > No to jak będzie zdjęcie drugiej strony płytki, to i będzie logo.

    Ok, zobaczymy. Nie upieram się przy swoim, ale złącza i sposób montażu
    idealnie mi pasuje, a miałem z czymś takim do czynienia przez kilka lat (15
    lat temu). Nie mam już potrzeby pamiętać jak te płytki dokładnie wyglądały.
    Pytałem z ciekawości Googla, ale jakoś milczy.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 17. Data: 2010-08-23 22:04:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i4ue0k$mk5$1@news.onet.pl,
    Piotrek_P <p...@o...pl> nabazgrał:

> [...]
    > lat (15 lat temu). Nie mam już potrzeby pamiętać jak te płytki
    > dokładnie wyglądały. Pytałem z ciekawości Googla, ale jakoś milczy.

    na płytkach jest jakiś numer i "logo" TORAL
    zdjecia na razie nie zrobiłem :(

    --
    Włodek

  • 18. Data: 2010-08-24 18:49:10
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotrek_P napisał:
    > Ok, zobaczymy. Nie upieram się przy swoim, ale złącza i sposób montażu
    > idealnie mi pasuje, a miałem z czymś takim do czynienia przez kilka lat
    > (15 lat temu).

    Jest tylko "Toral" (jak pisze kolega) a to już dziwne. Może i centrala
    ale zwykle każdy, nawet wojsko, dawali własne logo. Z Toralu wyłącznie
    jako Toral miałem linijkę. Taką do szkoły. Poza tym ten lakier. To ma
    sens tylko w bardzo trudnych warunkach.
    Maciek

  • 19. Data: 2010-08-24 19:21:37
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > zwykle każdy, nawet wojsko, dawali własne logo. Z Toralu wyłącznie jako
    > Toral miałem linijkę. Taką do szkoły. Poza tym ten lakier. To ma sens

    Zakłady Toral (Toruńska Fabryka Obwodów Drukowanych) w latach 80'tych
    wykonywały płytki do wielu urządzeń, dla różnych zakładów z polskiej branży
    elektronicznej, więc napisami na laminacie bym się nie kierował.

    Piotrek

  • 20. Data: 2010-08-25 18:45:55
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > wykonywały płytki do wielu urządzeń, dla różnych zakładów z polskiej
    > branży elektronicznej, więc napisami na laminacie bym się nie kierował.

    Toż napisałem, że sam "Toral" mnie dziwi. Wiem, że to był tylko
    producent druku. Zwykle było jeszcze logo odbiorcy. Nawet płytki
    wojskowe widziałem z logo WZŁ - Wojskowych Zakładów Łączności.
    No nic - mogły być różne przypadki. Może i nawet płytka z małej centralki.
    Maciek