  • 1. Data: 2016-10-30 13:25:47
    Temat: Zabytek ZOT-1 Diora
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Jakby jakiś muzelnik chciał to mam trochę zrujnowany zasilacz ZOT-1 Diora
    oparty na germanowych tranzystorach w tym jeden dużej mocy :-)

    Brak trafa, ze dwóch kondensatorów, chyba zenerki no i kabla sieciowego, ale
    płytka, tranzystory germanowe, w tym ten duży na radiatorze i rezystory są.
    Obudowa z widocznym śladem po grzejącym się trafo ale cała. Pewnie da się
    cały zasilacz odbudować.

    Na płytce oznaczenie 74, więc pewnie z tego roku.

    A na obudowie wybity numer zasilacza 000951 :-)

    Opis

    http://niusy.pl/@trioda.com/9uv

    Myślałem by go wywalić, ale jakby ktoś chciał przygarnąć to mogę się
    powstrzymać...

  • 2. Data: 2016-10-30 18:31:54
    Temat: Re: Zabytek ZOT-1 Diora
    Od: test <t...@t...test>

    W dniu 30.10.2016 o 13:25, re pisze:
    > Jakby jakiś muzelnik chciał to mam trochę zrujnowany zasilacz ZOT-1
    > Diora oparty na germanowych tranzystorach w tym jeden dużej mocy :-)

    ZOT-1K, to mi rodzice do enerdowskiej tetetki kupili; pewnie z powodu
    słabej dostępności oryginału, lub jego ceny - nie pytałem, ciesząc się
    trzema prędkościami lokomotywy. Oczywiście w tym zastosowaniu, była to
    porażka; najpierw padł bezpiecznik, a po jego zadrutowaniu padł BC211.
    Jak to mówią: Porażka może nas nauczyć więcej niż zwycięstwo.
    Dzięki temu niepozornemu szpejowi zainteresowałem się elektroniką :-)