  • 131. Data: 2022-07-18 18:23:51
    Temat: Re: Za ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 01:54:37 +0200, Poldek wrote:
> [...]
    ci-spalania-wegla-w-polsce-czasowo-zawieszone

    > Przede wszystkim nie przeć do wojny!

    No ale to Rosja prze.
    I co - mamy przekonywac Zełenskiego, ze lepiej jak sie podda,
    lub zgodzi na rozbior czesciowy ?

    > Ta wojna zniszczyła Ukrainę i w następnej kolejności nas zniszczy.

    A jakby tak nie parli, to co by bylo z Ukrainą?

    A w nastepnej kolejnosci co z nami?

    A tymczasem ... ta wojna niszczy tez Rosje.
    Im bardziej zniszczy, tym bezpieczniej dla nas ...

    > Mamy taką tradycję, jako Polska, że w historii zawsze lubiliśmy przeć ku
    > wojnie i tylko jedną wygraliśmy w ciągu ostatnich kilkuset lat. Jedyna
    > wygrana wojna, to polsko-bolszewicka 1920 r., a wygraliśmy ją CUDEM nad
    > Wisłą...

    No, byly i inne przyklady, ale faktycznie ponad 300 lat temu.
    Bylo jeszcze powstanie wielkopolskie - uczyc i brac przyklad.

    > Niczego się nie dowiedzieliśmy. Rosja nie używa posiadanej siły militarnej.

    Cos tam jednak uzywa. Z miernym skutkiem.

    > Wygląda na to, że należysz do tych, co nie rozmieją jak straszną rzeczą
    > jest wojna, gdyż siedzisz na razie daleko od miejsca, gdzie spadają
    > bomby i ludzie giną i są okaleczani.

    Taki Lwów tez jest daleko.
    Ale mozesz sobie przypomniec temat "zycie pod zaborami" ... w sumie -
    nie takie złe, oraz "życie pod okupacją hitlerowską".
    Albo spojrzec do "braci Czechów". Oni unikneli "strasznej wojny" w 39.

    Jeszcze mozna do braci Wegrow, Rumunów, Bułgarów, oni tez "unikneli".

    > Już czytaliśmy 3 miesiące temu o tym, że Rosja już za momencik
    > zbankrutuje, załamie się, że współprawcownicy zamordują Putina itd.
    > Czas mija, a Ukraina - a my razem z nią - wojnę przegrywa, Rosja wygrywa
    > i ogrywa zachód, nas i USA.

    Rosja na jednych kierunkach pełznie do przodu, na innych sie wycofała.

    Moze sie to skonczyc jak Finlandia 39/40.

    > Dzięki sankcjom, które nałożył zachód,
    > zachód się sam osłabił, a Rosja zarabia coraz więcej na drożejącej robie
    > i gazie.

    Niestesty mozesz miec racje, ale poczekajmy na jakies podsumowania -
    moze jednak da skutek.

    Na razie to w Rosji LPG tanieje - pierwszy objaw?
    Tylko niestety moze byc jedyny ..

    > Dla nas na razie jest zaledwie drożyzna i zalew imigrantów, a będą bomby
    > spadające na nasze domy.

    Atomowe?

    Bo atak na nas moze uruchomic lawine odwetową NATO, i jest szansa, ze
    Rosja bardzo szybko oberwie w konwencjonalnej wojnie lotniczej.

    Ale uruchomi wtedy swoje atomowki, czy nie ...

    > Rosja jest tak słaba, że tę wojnę wygrywa, a silna Ukraina przy poparciu
    > silnego USA i NATO przegrywa.

    Rosja miala w 3 dni te wojne wygrac, a widzisz jak jest.
    Kijów miala zająć, i widzisz jak jest.

    Teraz zdaje sie probują odbic Chersoń.

    J.

  • 132. Data: 2022-07-18 19:08:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.07.2022 o 10:07, J.F pisze:

    > On ma 35 km, inni beda mieli 25km.
    > A moze i on ma szanse ladowania w pracy.

    Powiedziałby gdyby miał.

    > Tylko 35km w zimie, w lecie, w deszczu ... :-)

    ... na hulajnodze :-)

  • 133. Data: 2022-07-18 19:10:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.07.2022 o 10:05, J.F pisze:

    > Nie, wczesniej tez nie czulem.
    > To byl taki jeden raz, ale podejrzewam, ze niejeden.

    To widocznie ja jednak przeszedłem bo jakoś czuję ten smród spalin
    niemal wszędzie :-)

    Tylko czemu od Twizy nie śmierdzi.

  • 134. Data: 2022-07-19 13:33:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-11 o 11:02, J.F pisze:

    > No jak nie - od wielu lat jest moda na oszczedzanie.
    >
    > Ale spojrz po sobie - co proponujesz zaoszczedzic?

    Już mówię. Są rzeczy do zaoszczędzenia skali makro i w skali mikro.
    Chodzi o sposób myślenia. Obecnie obowiązująca mentalność polega na tym,
    że im więcej "kiełbasy i wszystkiego", tym lepiej. A wcale nie jest
    lepiej, tylko gorzej. Wracajmy więc do oszczędzania.
    1. zamiast budować nowe domy i osiedla mieszkaniowe coraz bardziej
    rozrzucone po polach, lasach i łąkach, to remontować, modernizować i
    przebudowywać domy, osiedla już istniejące. Popularny obecnie trend na
    rozpraszanie zabudowy jest kurewsko energochłonny i generuje
    pierdyliardy niepotrzebnych zanieczyszczeń, śmieci i nieodwracalnego
    przekształcania środowiska, które skutkuje kolejnymi coraz większymi
    problemami, które trzeba rozwiązywać i zgodnie z obowiązującą
    mentalnością leczy się dżumę cholerą.
    2. Zamiast montować wszędzie, gdzie się da i się nie da klimatyzację,
    która pobiera dużo energii, generuje dużo dodatkowego ciepła wtedy,
    kiedy jest najmniej potrzebne, generuje uciążliwy hałas, to stosować
    pasywne metody znane od tysiącleci z krajów, gdzie upały i gorąc nie
    były nowością na długo przed wymyśleniem klimatyzatora.
    3. Zamiast grzać bloki kaloryferami i otwierać okna i drzwi i blokować
    dywanikiem w pozycji otwartej w sezonie grzewczym, to zamykać drzwi i
    okna, jak jest zimno. Stosować rekuperację w systemach wentylacyjnych w
    blokach.
    4. Nie oświetlać ulic, wystaw sklepowych, niczego co nie pracuje.

    To tylko takie trzy luzne pomysły na początek, na każdym kroku widzę
    możliwości zmniejszenia zużycia energii.

    Paradox polega na tym, że ludzie na zebraniu spółdzielni mieszkaniowej
    raz do roku skaczą prezesom do gardeł, że dostają coraz wyższe rachunki
    za opłaty mieszkaniowe, a marnują energię w blokach właśnie np.
    podpierając otwarte drzwi do bloku przez całą zimę.

    Ludzie jadą samochodem wszędzie, nie przyjdzie im do głowy, ze można
    przejść na nogach kilkaset metrów, ba - kilka kilometrów można przejść!
    I jeszcze by wyszło na zdrowie. Ludzie jeżdżą klimatyzowanymi
    samochodami, do klimatyzowanych siłowni, gdzie płacą za parkowanie pod
    fitness klubem po to, żeby w klimatyzowanych pomieszczeniach pocić się
    biegając po zasilanych prądem bieżniach :-)

  • 135. Data: 2022-07-19 14:15:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2022 o 18:40, _Master_ pisze:

    > Czy ja gdzieś napisałem że poprawiło się? Albo że coś zostało skończone?

    Nie napisałeś - ale się poprawiło - dyspozycyjność prezesów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2022-07-19 14:20:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.07.2022 o 19:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Losowanie składu sędziowskiego.
    > I to NAPRAWDĘ jest KOLOSALNA poprawa.
    > Może niewidoczna na pierwszy rzut oka dla obywatela.
    > Ale wyobraź sobie, że np. jesteś ojcem, któremu szósty raz z rzędu
    > przypierdalała ta sama sędzia rodzinna "wg rejonizacji ulic".

    Już chciałem ci przyznać rację... ale losowania były... nie uwierzysz...
    za tuska;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2022-07-19 15:12:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Jul 2022 14:20:43 +0200, Shrek wrote:

    > Już chciałem ci przyznać rację... ale losowania były... nie uwierzysz...
    > za tuska;)

    Masowe, czy pojedyncze?

    Ziobro pomysl przedstawil jako swoj, czy faktycznie on wprowadził
    powszechne losowanie ?

    J.

  • 138. Data: 2022-07-19 15:13:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-19-lipca-2022 o 14:15, Shrek pisze:
    > Nie napisałeś - ale się poprawiło - dyspozycyjność prezesów.

    Jesteś tak naiwny że w to wierzysz?

    To tylko kwestia robienia medialnego WIATRU.

    Ta banda debili była jest i będzie skorumpowana.

    Może wypalenie żelazem do trzeciego pokolenia coś by poprawiło.

    Tyle było pierdolenia o spółkach skarbu państwa.

    A sądownictwie jest jeszcze gorzej niż w ARIMR za najlepszych czasów
    ZETESELu

    Ogarnij się człowieku ;-)

  • 139. Data: 2022-07-19 15:18:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-19-lipca-2022 o 13:33, Poldek pisze:
    > to remontować, modernizować i
    > przebudowywać domy, osiedla już istniejące.

    Ciach...

    Przewbudowa i remont Przy dzisiejszej technologii jest często droższy i
    bardziej energochłonny niż wybudowanie OD NOWA.

    Takie są FAKTY
    Czasem się opłaci bo nie trzeba spełniać tej popierdolonej biurokracji.

    Dalej chyba nie będę czytał ;-)

  • 140. Data: 2022-07-19 15:24:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-15-lipca-2022 o 14:46, J.F pisze:
    > tylko nie wiadomo na ile ten maly reaktor sprawny, bo moze jednak
    > lepszy duzy.

    Co to znaczy lepszy? Zwykłą kalkulacja biznesowa wyznacza tą "lepszość"

    W jakim czasie go wybudują, ile to kosztować będzie, w jakim czasie się
    zwróci.

    > No i na ile bezpieczny, bo jak daleko od reaktora chcialbys mieszkac ?

    W mieszkaniu masz np. doprowadzony, gaz, w samochodzie masz LPG, cng,
    prąd czy wodór. w suterenie hydrofor w łazience boliler

    a w kieszeni ajfona.

    Boisz się tego wszystkiego? ;-)

    To nie jest kwestia rozumu tylko wiatru medialnego i propagandy.