  • 121. Data: 2012-12-04 17:22:17
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:50bdad93$0$1318$6...@n...neostrada
    .pl...
    > news:50bce03b$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
    >

    >> Bez różnicy.
    > Może jakieś przykłady?
    >
    > Ja ci podam moje.

    To podaj, ale tekstowo.
    Nie będę tracił czasu na oglądanie jakichś pierdół, tylko dlatego, że Tobie
    się pisać nie chce.

  • 122. Data: 2012-12-04 19:33:25
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Skoro w spożywaczaku można kupić litr wody za za 50gr i za 15 zł, to nie
    > widzę powodu, żeby się jakoś bardzo użalać na 4-krotne przebicie
    > na proszkach przeciwbólowych.

    chodzi o to ze w Polsce nie mozesz kupić tej wody-aspiryny po 50gr.
    tylko musisz bulić 15.

  • 123. Data: 2012-12-05 00:33:22
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Jakie stabilizatory? Przeczytaj skład polopiryny - kwas+nośnik - ja to

    Akurat leki na aspirynie ich nie potrzebują. Pisałem ogólnie, bo
    większość tabletek ma jakiś dodatek tego typu (choć i chamską
    żelatynę).

    > Ktoś Cię okłamał, żebyś nie próbował produkować.

    Ależ skąd :). To informacje z pierwszej ręki - od znajomych, którzy
    robili to na zajęciach, a potem badali skład.

    > Zestaw dobrych sączków i miareczkowanie w obecności wskaźnika a nie
    > ważenie na oko a będziesz miał jakość zbliżoną do farmaceutycznej, a
    > prawie na pewno lepszą niż dostaniesz na ulicy.

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, co można dostać na ulicy :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 124. Data: 2012-12-05 00:45:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Btw - wolałbyś, żeby ktoś ci zrzucił 1kg na stopę, czy 10 razy po 100g?
    > Bo twoja wątroba pewnie podobnie ;)

    Gdyby te ciężary były w formie ustawionych pionowo igieł
    łatwo przechodzących przez tkankę, to wolałbym 1kg raz.
    Jak widzisz, jest to kwestia bardzo względna :).

    > To jest zbrodnia przeciwko ludzkości (serio, serio) . Grypa jest chorobą
    > wirusową.

    Antybiotyk jest na powikłania, a nie grypę. Osłabiony organizm nie
    radzi sobie z bakteriami. W ogóle większość leków, które lekarz
    daje Ci, gdy zgłaszasz się z chorobą, jest na powikłania oraz efekty
    uboczne "leków na powikłania" :).
    Generalnie ich zadaniem jest odciążenie układu immunologicznego,
    bo koniec końców to on musi sobie poradzić z problemem. A jak sobie
    nie radzi, to się go dopinguje surowicami. A jak nadal sobie nie
    radzi, to terapie radiologiczne, hormonalne, genowe itp.

    > Well, po chorobie w ogóle kilka dni człowiek dochodzi do siebie.

    Ale może dochodzić do siebie w pracy i przynajmniej coś zrobić,
    pomagać innym, nie wypadać z rytmu. Na studiach też lepiej siedzieć
    z bólem głowy na wykładzie niż w domu.

    > Moje środki przeciwmigrenowe kosztują 45PLN/2 tabletki. Skuteczny środek
    > przeciwbólowy (paracetamol i ibuprofen jakoś nie chcą działać ;) )
    > 25zł/50 tabletek. Fakt, że potem prowadzenie samochodu odpada.

    Nie wiem co bierzesz. Ja na poważne bóle (tzn. kiedy naprawdę muszę
    wziąć: poobdzierane nogi w górach, problemy z koncentracją w pracy
    czy szkole itp) używam Ketonalu (tzn. ketoprofenu), bo po prostu działa.
    Nie mniej nie jest to lek dla każdego (można się uzależnić, a po kilku
    tabletkach nie obudzić).

    pozdrawiam,
    PK

  • 125. Data: 2012-12-05 00:54:23
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > I on, nazgul który o to pytał, tam dostanie ulgę na leki?

    Tam znajdzie konkretną informację. Nie jestem ani ekspertem podatkowym
    ani beneficjentem przywileju, o którym mówimy. Po prostu wiem, że
    to jest możliwe (choćby dlatego, że wypełniam PITy dziadków).

    Wydaje mi się, że warunkiem koniecznym jest stwierdzona
    niepełnosprawność.

    > Jeszcze napisz, że ulgę na samochód też dostanie.

    Niedługo może tak być (ulga za złomowanie, ulga za ekologiczność).

    pozdrawiam,
    PK

  • 126. Data: 2012-12-05 00:59:21
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-04, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > chodzi o to ze w Polsce nie mozesz kupić tej wody-aspiryny po 50gr.
    > tylko musisz bulić 15.

    Czy jeśli okaże się, że w jakimś kraju na świecie da się kupić
    aspirynę jeszcze 3 razy taniej niż w USA, to uznasz, że USA
    "i tak jest tanie" czy że "okradają tam mniej niż w Polsce"?

    Z mojego punktu widzenia aspiryna w Europie po prostu nie jest droga.
    Jestem skłonny zapłacić tyle za ten preparat. I pewnie podobnie myśli
    większość europejczyków, skoro ceny są takie, jakie są. Po prostu dla
    mnie ten wydatek nie jest istotnym punktem w domowym budżecie. W ciągu
    roku więcej wydaję na "przypadkowe" pieczywo (kiedy mijam piekarnię
    i odczuwam ogromną potrzebę zjedzenia jeszcze ciepłej bułki).

    Gdybym brał kilkadziesiąt czy kilkaset tabletek rocznie, pewnie inaczej
    patrzyłbym na tę kwestię.
    Czy w USA branie leków przeciwbólowych jest powszechne? Ile łykają
    takich aspiryn rocznie?

    pozdrawiam,
    PK

  • 127. Data: 2012-12-05 07:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 04 Dec 2012 23:59:21 GMT, PK napisał(a):
    > Czy jeśli okaże się, że w jakimś kraju na świecie da się kupić
    > aspirynę jeszcze 3 razy taniej niż w USA, to uznasz, że USA
    > "i tak jest tanie" czy że "okradają tam mniej niż w Polsce"?

    Kto wie ... moze i tak.

    > Z mojego punktu widzenia aspiryna w Europie po prostu nie jest droga.
    > Jestem skłonny zapłacić tyle za ten preparat. I pewnie podobnie myśli
    > większość europejczyków, skoro ceny są takie, jakie są.

    Bo glupie sa i nie umieja walczyc o swoje :-P

    > Po prostu dla
    > mnie ten wydatek nie jest istotnym punktem w domowym budżecie.

    Uslugi banku PKO BP tez nie sa drogie. Co to jest 7 zl raz na miesiac za
    prowadzenie konta, nie stac Cie ? 5 zl za przelew, tzn za realizacje oplaty
    zmiennej, to przeciez jeszcze mniej niz za aspiryne.
    A jednak w porownaniu to innych bankow cisnie mi sie na mysl tylko jedno
    okreslenie - zlodzieje :-)

    > Gdybym brał kilkadziesiąt czy kilkaset tabletek rocznie, pewnie inaczej
    > patrzyłbym na tę kwestię.
    > Czy w USA branie leków przeciwbólowych jest powszechne? Ile łykają
    > takich aspiryn rocznie?

    Moze oni dla zdrowia, co by serce bylo lepsze :-P

    J.

  • 128. Data: 2012-12-05 07:58:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 04 Dec 2012 23:54:23 GMT, PK napisał(a):

    > Tam znajdzie konkretną informację. Nie jestem ani ekspertem podatkowym
    > ani beneficjentem przywileju, o którym mówimy. Po prostu wiem, że
    > to jest możliwe (choćby dlatego, że wypełniam PITy dziadków).

    A swojego pita nie wypelniasz ? I co - mozliwe jest ?

    > Wydaje mi się, że warunkiem koniecznym jest stwierdzona
    > niepełnosprawność.

    Otoz to.

    > Niedługo może tak być (ulga za złomowanie, ulga za ekologiczność).

    Zlikwidowali chyba, ale rencisci mieli 2500zl odliczenia za dojazd
    samochodem na zabiegi rehabilitacyjne.

    J.

  • 129. Data: 2012-12-05 07:59:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ja osobiście nie wierzę ani Tuskowi, ani żadnemu czarnemu szamanowi, więc
    > pewnie się nie łapię.

    Ale dlaczego znów porównujesz polityka do sukienkowego? Już ci tłumaczyłem
    od czego jest Tusk a od czego ksiądz.
    To nie ksiądz łata dziurę budżetową mandatami i nie ksiądz podnosi podatki.
    Nie do księdza masz pretensje że do szpitala cię nie przyjmą.

    złapał rybak rybkę w sieć i pyta
    czy to ty jesteś tą rybką ze złota co to spełnia wszystkim życzenia?
    nie - odpowiada - jestem rybką z PO która tylko obiecuje.

    Marek

  • 130. Data: 2012-12-05 08:00:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Nie będę tracił czasu na oglądanie jakichś pierdół, tylko dlatego, że
    > Tobie się pisać nie chce.

    Po co wogóle tracisz czas.

    Marek