  • 41. Data: 2018-06-18 16:35:25
    Temat: Re: Z cyklu czyja wina
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2018 13:53:33 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:

    > nie powinien zostać uznany współwinnym.
    > A który ma? ten który ten filmik nagrał.
    > Naprawdę myślisz że tylko zapierdalacze się zabezpieczają
    > kamerkami?

    Fascynuje mnie to kategoryczne zrzucanie winy na kogos kto po prostu jedzie prosto.

    Nagrywajacy jedzie po prostu srodkowym pasem bo moze.

    Dwu zapierdalaczy sie trafilo a winnym jest ten co jedzie o 200% bezpieczniej od obu.

    Ale w watku ujawni sie grupa ktorym to przeszkadza.

    Tak jak w przypadku akcji ze skoda i bmw na autostradzie.
    Nagle winnym jest osoba trzecia ktora jedzie jak najbardziej przewidywalnie.

    Cale szczescie ze policja w polsce tak tych sytuacji nie interpretuje bo bym juz
    zupelnie stracil wiare w ludzka rozumnosc na wschod od odry.

  • 42. Data: 2018-06-18 16:38:17
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2018 16:13:38 UTC-5 użytkownik mk4 napisał:
> [...]
    zakładając że nie był niewidomy widział auto na środkowym pasie więc
    najprawdopodobniej zobaczyłby też Mazdę. To co go zaskoczyło to auto wskakujące z
    prawego na środek.

> [...]
    > - pilnować czy ktoś się z prawego nie ładuje na środkowy właśnie. No bo
    > przecież ten z prawej na pierwszeństwo.
    >
    > Zatem jak to go zaskoczyło? po prostu ślepowron nie patrzył tylko jechał
    > "na pamięć". A pamięć podpowiada, ze wyprzedził kogoś i przed tamtym
    > nikogo nie było więc można się ładować. No i na czas nie spojrzał tylko
    > zdecydowanie za późno. A miał obowiązek przed podjęciem manewru.
    >
    > Spojrzał jak już zdecydował się zmieniać pas. A tu klops.
    >
    > Tylko nie wiem po co szukać winnych wkoło jak winny jest jeden. Ten co
    > miał obowiązek się upewnić i tego nie zrobił.

    Masz racje. Zreszta mogl sie spodziewac ze na srodkowym bedzie ten z prawego. Bo
    czemu nie?

    Ewidentnie winnym jest ten z lewego. Ja bym nawet nie widzial winy tego
    zapieprzajacego na srodkowym choc przekraczal dozwolona predkosc i wg niektorych
    standardow upraiwal agresywna jazde (nie wiem czy w PORD jakkolwiek jest to
    zaadresowane poza przekroczeniem predkosci).

    A i tak tu na grupie ktos sie przyczepi nagrywajacego :)

  • 43. Data: 2018-06-18 16:38:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >-- A myslisz, ze byloby inaczej ?
    >fusy mowia ze tak :-)

    >--Zjechalby na prawy, ten z tylu dodalby gazu i za pare sekund
    >znalezli by sie w identycznej sytuacji.
    >nie, oni przez jakis czas jechali by obok siebie i wtedy bylaby duza
    >szansa na unikniecie wypadku

    Szanse widze dwie:
    a) ten z tylu nie dodawalby gazu jak do wyprzedzania wiec w krytycznym
    momencie bylby dalej z tylu,
    b) ten z tylu depnalby gaz wczesniej i w krytycznym momencie bylby
    bardziej z przodu i widoczny :-)

    Tak czy inaczej - zadnej winy filmujacego nie widze.

    J.

  • 44. Data: 2018-06-18 16:42:15
    Od: p...@g...com

    --Calkiem bezpiecznie wyprzedzil i pojechal dalej.

    obejrzyj jeszcze raz nagranie

    -ten w Mazdzie jest na szczecinskich blachach wiec wie ze Ford musi zjechac a mimo to
    decyduje sie na wyprzedzanie jadacego srodkiem mietka
    -w momencie rozpoczecia wyprzedzania przez mazde ford znajduje sie obok mietka
    -ten w Mazdzie nadal przyspiesza i dociaga do forda kiedy ten usiluje zmienic pas

    ps w tym miejscu (jadac od mostu Dlugiego) trzeba ciagnac lewym czasami az do shella
    bo z prawej mamy 2 pasy 70 km/h a my startujemy spod swiatel na ograniczeniu 50 km/h

  • 45. Data: 2018-06-18 16:44:52
    Od: p...@g...com

    --Tak czy inaczej - zadnej winy filmujacego nie widze.

    jazda srodkowym pasem ale to juz chyba przerabialismy :-)

  • 46. Data: 2018-06-18 17:26:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Fascynuje mnie to kategoryczne zrzucanie winy na kogos kto po prostu
    >jedzie prosto.
    >Nagrywajacy jedzie po prostu srodkowym pasem bo moze.

    No ale po prawdzie, to nie bardzo moze, bo powinien jechac prawym.
    Przynajmniej tak przepis nakazuje.

    Choc oczywiscie sam bym tam jechal srodkowym :-)

> [...]

    >Tak jak w przypadku akcji ze skoda i bmw na autostradzie.
    >Nagle winnym jest osoba trzecia ktora jedzie jak najbardziej

    I zeby choc jechal przepisowe 50, ale przeciez niewiele wolniej od
    obu.

    J.

  • 47. Data: 2018-06-18 17:42:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-06-2018 o 16:35, s...@g...com pisze:

    > Fascynuje mnie to kategoryczne zrzucanie winy na kogos kto po prostu jedzie prosto.
    >
    > Nagrywajacy jedzie po prostu srodkowym pasem bo moze.

    Akurat w tym przypadku czy zawsze?
    Bo jak zawsze to nie masz racji - nie może.
    Pas inny niż prawy służy wyłącznie do wyprzedzania, jechać nim nie wolno.

  • 48. Data: 2018-06-18 18:45:34
    Od: p...@g...com

    --No ale po prawdzie, to nie bardzo moze, bo powinien jechac prawym.
    Przynajmniej tak przepis nakazuje.

    Trzeba nieść kaganek oświaty tfu PORD ;-)

    --Choc oczywiscie sam bym tam jechal srodkowym :-)

    Kapelusz mode on

  • 49. Data: 2018-06-18 18:51:06
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2018 10:42:57 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

    > Akurat w tym przypadku czy zawsze?
    > Bo jak zawsze to nie masz racji - nie może.
    > Pas inny niż prawy służy wyłącznie do wyprzedzania, jechać nim nie wolno.

    Ano zawsze nie moze. Ale nie ma ostrej kwalifikacji kiedy moze a kiedy jednak mial na
    tyle miejsca i odleglosci czy roznicy predkosci aby nie mogl.

    Dlatego zdroworozsadkowo zaklada sie ze taki delikwent moze i jedzie.

    Zakladanie ze jednak rowniutko pod rzadek sie ustawi jest mysleniem zyczeniowym.

    A zakladajac ze jednak beda tacy co blokuja czy wyjada przed maske jest po prostu
    zdrowe. A ze powoduje ze jedzie sie wolniej to juz inna sprawa.

    BTW.
    Przypomnial mi sie filmik z jutuba jak sie amerykaniec zachwycal niemiecka
    autostrada.
    Jedzie i opowiada jak to mozna zapylac i jak _wszyscy_ robia miejsce i jak zjezdzaja
    na prawy pas i jak to jest inne od tego co w usa (jazda w szachownice).
    I w pewnym momencie przed autem widac jakiegos ludka co wcale nie wyprzedza a jedzie
    lewym pasem. Facet sie nieco skofundowal i stwierdzil ze chyba lolek "jest nie stad".

  • 50. Data: 2018-06-18 18:54:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 17:42, Cavallino pisze:

    > Akurat w tym przypadku czy zawsze?
    > Bo jak zawsze to nie masz racji - nie może.
    > Pas inny niż prawy służy wyłącznie do wyprzedzania, jechać nim nie wolno.

    To po co w miastach buduje się wielopasmowe drogi? Wszyscy jadą z
    prędkością maksymalną (dopuszczalną). Powinny mieć po jednym pasie,
    skoro wyprzedzać prawomyślnie nie wolno (bo przekroczy się prekość), a
    jechać też nie :-)
    T.

    Ps. Jakiś przepis pod tak ortodoksyjne stwierdzenie?