  • 1. Data: 2010-09-05 22:14:21
    Temat: Xilinx czy Altera ??
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Witam ,

    Mam dosyć spore (ponad 10-letnie) doświadczenie z projektowaniem FPGA Xilinx'a
    różnej maści. Aktualnie pracuję na leciwym już trochę , ale spełniającym moje
    wymogi ISE7.1i . Do tej pory projektowałem specjalistyczne karty do PC (arbiter
    PCI + trochę różnego siana cyfrowego). No i nagle wynikła potrzeba zrobienia
    czegoś bardziej pogmatwanego - Embeded System.

    No to jazda , ściągam WebPacka 12.1 , odpalam i widzę , że wszystko to jest tak
    pogmatwane , że nie mogę tego ogarnąć. Zresztą zauważam , że każda kolejna
    wersja ISE jest coraz bardziej "upierdliwa". Ot , chociażby Testbench'e , które
    w wersji 12.1 muszę pisać w VHDL'u. Prościej i szybciej robi się to w edytorze
    graficznym (v7.1i). W wersji 12.1 nie ma już projektowania na stanach
    maszynowych (FSM). O kurde , to już jest poważny krok w tył !!

    No dobra , odpalam Xilinx Platform Studio , zatrudniam do roboty Wizarda ,
    wybieram system jednoprocesorowy Microblaze'a , w pewnym momencie dochodzę do
    definiowania urządzeń I/O. No i psia jego , nie ma w polu wyboru takich
    podstawowych jak USB czy PCI. Mało tego , załóżmy , że sam zaprojektowałem moduł
    komunikacyjny w VHDL'u. I jak go do Panie Nędzy dołączyć ??

    Koniec psioczenia na Xilinxa. A teraz Altera. Popróbowałem Quartusa 8.0 ..
    No i kurde miłe zaskoczenie. Po 15 minutach , już widzę jak w Embeded System
    podpiąć interfejsy PCI , USB i tym podobne heble. GUI dosyć podobne do ISE , są
    pewne różnice , które z uwagi na rutyniarstwo trochę wpieniają , ale to
    normalne. Da się ogarnąć z czasem.

    Co do konkretnego wyboru FPGA Xil/Alt , jest to sprawa drugorzędna. Ile projekt
    pożre logiki , jeszcze nie wiem. Finalnie wybiorę taki jaki jest potrzebny.

    No i co radzicie ?? Rozwieść się z Xil i ułożyć sę życie z Alt ??

    No i jeszcze jedno , ile Alt śpiewa sobie za soft obejmujący Embeded System
    Design i elementy DSP ??

    Pozdrawiam ,

    MH

  • 2. Data: 2010-09-06 18:17:48
    Temat: Re: Xilinx czy Altera ??
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MH" <l...@o...pl> wrote in message
    > No i co radzicie ?? Rozwieść się z Xil i ułożyć sę życie z Alt ??

    Ja już tak dawno zrobiłem...

    > No i jeszcze jedno , ile Alt śpiewa sobie za soft
    > obejmujący Embeded System Design i elementy DSP ??

    A co masz na myśli mówiąc "obejmujący Embeded System Design"?
    Chodzi Ci o Altery procesor NiosII ze środowiskiem programistycznym?

    My "kupiliśmy" pakiet płytka developerska z dużą FPGA na pokładzie
    plus licencja NiosII za $1000, z tym że dostaliśmy to za darmo od
    dystrybutora - po prostu za zamówienie nie kazał zapłacić.

  • 3. Data: 2010-09-06 21:14:52
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 05/09/2010 23:14, MH wrote:

    > No i co radzicie ?? Rozwieść się z Xil i ułożyć sę życie z Alt ??

    Jak najbardziej - tak jak Pszemol napisal.

    > No i jeszcze jedno , ile Alt śpiewa sobie za soft obejmujący Embeded System
    > Design i elementy DSP ??

    Masz cennik na stronie Altery. Potrzebujesz licencji Niosa, przydalby
    sie pelny (nie web-only) Quartus i co tam jeszcze potrzebujesz jako
    moduly do Niosa - wiekszosc z nich mozesz sprawdzic uzywajac OpenCore
    license.
    Do Niosa musisz kupic licencje tylko na komputer, na ktorym kompilujesz
    FPGA, potem do pisania softu na Niosa nie potrzebujesz licencji.

    --
    Jerry1111