  • 11. Data: 2022-04-26 17:08:00
    Temat: Re: Wzmacniacz różnicowy (nie instrumentalny) działa dziwnie
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Znaczy się wzmacniacz różnicowy zrobiony na wzmacniaczu różnicowym? :-)
    > Bo opamp ,,z definicji" jest wzmacniaczem różnicowym. A przynajmniej tak
    > mnie kiedyś uczyli, znaczy się że niby różnicę napięć wzmacnia. :-)

    Difference amplifier vs differential amplifier :)

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 12. Data: 2022-04-26 17:45:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2022 16:56:26 +0200, JDX wrote:

    > Znaczy się wzmacniacz różnicowy zrobiony na wzmacniaczu różnicowym? :-)
    > Bo opamp ,,z definicji" jest wzmacniaczem różnicowym. A przynajmniej tak
    > mnie kiedyś uczyli, znaczy się że niby różnicę napięć wzmacnia. :-)

    Przeciez pisalem - wzmacnia różnicę, ale z blizej nieokreslonym
    wzmocnieniem. Wiadomo, że dużym, ale nie wiadomo jakim dokladnie.

    Czyli w praktyce układowej opamp to wzmaczniacz "zerowy", bo prawie
    zerową różnicę napięcia wzmacnia :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-04-26 18:35:58
    Od: "Piotr W." <p...@g...com>

    Sygnał z bocznika IC1 przechodzi przez co najmniej 4 wzmacniacze operacyjne zanim
    trafi do FB MOD1.
    Sprawdzałeś czy to jest stabilne? moim zdaniem nie jest, nie ma żadnej kompensacji.

  • 14. Data: 2022-04-26 19:13:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    rential_Amplifier.svg.
    > Ale to nie opamp, tylko wlasnie róznicowy, zrobiony na opampie.
    > Hm, a potem sie bedziesz zastanawial jak sie po angielsku nazywa
    > wzmacniacz pomiarowy :-)

    Naprawdę, zapamiętanie takich rzeczy stanowi dla Ciebie trudność?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2022-04-26 19:20:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2022 19:13:13 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Naprawdę, zapamiętanie takich rzeczy stanowi dla Ciebie trudność?

    Zapamietanie ... a jak mnie bedą uczyc "wzm pomiarowy", to co mam
    zapamietac?

    J.

  • 16. Data: 2022-04-26 20:43:19
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Lepiej pomysl o rozwiazaniach.

    OT.
    https://iv.pl/image/GINaF9w

  • 17. Data: 2022-04-26 23:58:55
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Naprawdę, zapamiętanie takich rzeczy stanowi dla Ciebie trudność?

    Trudność trudnością, ale tak szczerze, to gdzie Wy o tym zamierzacie
    pisać po polsku, pomjając to miejsce? To raczej jak jest
    "instrumentation amplifier" po polsku jest częstszym problemem. :-)

    A wzmacniacz różnicowy to ten z symetrycznym podwójnym wyściem, czy
    zwyczajna bida z jednym? ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2022-04-27 00:01:42
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    JDX wrote:

    > Bo opamp ,,z definicji" jest wzmacniaczem różnicowym. A przynajmniej tak
    > mnie kiedyś uczyli, znaczy się że niby różnicę napięć wzmacnia. :-)

    Komparator też. I to jak wzmacnia! A spróbuj zrobić z niego opamp. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2022-04-27 00:22:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > 7660 na alle za 2pln czy inny konwerter napięcia ujemnego do gnd lm324,
    > jest chyba najprostszym rozwiązaniem.

    Pomijając wzmacniacze RRIO, to do wytwarzania tak małych napięć
    polaryzacyjnych można wykorzystać pojedynczy tranzstor NPN. Baza do
    masy, emiter do plusa przez opornik, a na kolektorze pojawia się -0.3V.
    Z np. VOM1271 napięcie ujemne pojawia się nawet bez magii, a
    kilkadziesiąt uA to dużo. I jest ciche, zero zakłóceń.

    > Też kiedyś rzuciłem się na LM328 do pomiaru prądu z bocznika

    Są gotowe wzmacniacze z serii INA, po co kombinować ze zwykłymi
    op-ampami? Rezystory 0.1% są drogie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2022-04-27 02:06:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Wydaje się że musiałbyś solidnie zmienić rezystory przy odwracającym
    > wejściu opampa. Tak ze dwa rzędy więcej, ale już przy jednym powinno być
    > wyraźnie lepiej.

    Tak zrobiłem. Zmieniłem te cztery rezystory i dzielnik wyjściowy. Nadal
    jest kilkadziesiąt mV w spoczynku, ale akceptowalnie -- udało się. No
    prawie, bo nadal nie mam 0 V na wyjściu dla miliamperomierza, ale
    pogodziłem się z tym.

    Dzięki!

    --
    Idzie zajączek lasem, patrzy a na dróżce leży podkowa. Podnosi ja,
    odwraca na druga stronę, a tam... koń!