  • 31. Data: 2012-06-04 11:52:54
    Temat: Re: Wyższe składki na OC
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-02 10:27, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > Pozornie.
    >
    > Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

    No, ile? Może całą sumę na kazdego ubezpieczonego? ;)
    A może wcale nie muszą nic specjalnie mrozić, tylko po prostu mieć jakąś tam wymaganą
    przez nadzór płynność?

  • 32. Data: 2012-06-04 11:53:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-02 12:00, to pisze:
    > begin RoMan Mandziejewicz

    > Znowu zaczyna się trollowanie...

    ? Precyzyjna falsyfikacja fałszywej tezy, i tyle.

  • 33. Data: 2012-06-04 12:04:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-01 20:43, to pisze:

    > Jakiś czas temu PMS-owi trolle (z trollem Koniem na czele) ogłosili, że
    > wysokość płaconych składek ubezpieczeniowych nie ma większego związku z
    > wysokością wypłacanych odszkodowań.

    Związek ma, ale też nie do końca jest prawdą, że:

    > a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
    > poniżej kosztów, [...] Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU S.A. (...)

    gdyż jeszcze niedawno *ci sami* ubezpieczyciele twierdzili, że właśnie to robią, tzn.
    sprzedają poniżej kosztów i że sektor OC jest deficytowy. Może liczyli np. na efekty
    lojalnościowe,
    kupowanie pakietów, ale nie wypaliło? I w końcu powiedzieli dość?

  • 34. Data: 2012-06-04 17:24:37
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Andrzej Zbierzchowski, Sat, 02 Jun 2012 08:18:21 +0200, pl.misc.samochody:

    > Jeśli chodzi o OC - nie ma rynku.

    ROTFL. I ta siła argumentów...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 35. Data: 2012-06-06 23:26:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 04 Jun 2012 11:52:54 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski wystukał:

    > No, ile? Może całą sumę na kazdego ubezpieczonego? ;) A może wcale nie
    > muszą nic specjalnie mrozić, tylko po prostu mieć jakąś tam wymaganą
    > przez nadzór płynność?

    co nie zmienia faktu, że jest to kosztowna zabawa

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2012-06-07 09:25:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Jun 2012 21:26:06 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > co nie zmienia faktu, że jest to kosztowna zabawa

    Jak w kazdym innym ubezpieczeniu, a wrecz mniej.
    To sa tylko miliony, wypadkowosc w miare stabilna, znikoma ilosc na
    najwyzsza kwote, co zreszta latwo odsunac w czasie, bo sie wyplaci cwierc,
    a o reszte bedzie sie procesowal.

    A przeciez mozesz ubezpieczyc fabryczke za 50 mln, most za 500, stadion,
    samolot ktory uderzy w WTC, samo WTC, i jeszcze przegrac w sadzie proces o
    podwojne odszkodowanie, kolej, albo przyjdzie powodz stulecia .. to dopiero
    sa koszty

    J.

  • 37. Data: 2012-06-08 00:15:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 07 Jun 2012 09:25:53 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

> [...]
    > samolot ktory uderzy w WTC, samo WTC, i jeszcze przegrac w sadzie proces
    > o podwojne odszkodowanie, kolej, albo przyjdzie powodz stulecia .. to

    dlatego stawki OC samochodowego są niskie a rzeczy ryzykownych wysokie.
    to wszystko zalezy od tego jak dobrych aktuariuszy ma firma - trafią albo
    nie :)

  • 38. Data: 2012-06-08 07:08:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 22:15:58 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> [...]

    > dlatego stawki OC samochodowego są niskie a rzeczy ryzykownych wysokie.
    > to wszystko zalezy od tego jak dobrych aktuariuszy ma firma - trafią albo

    Ale to wcale nie musza byc rzeczy ryzykowne. Zobacz jak czesto samoloty
    niszcza kosztowne budynki, albo jak czesto plona domy i fabryki.

    A jak beda stawki wysokie, to wtedy ubezpieczyciel nie zarobi, bo
    ubezpieczony nie bedzie ubezpieczony.

    Dlatego wymyslono reasekuracje :-)

    J.

  • 39. Data: 2012-06-10 22:30:12
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-06-04 09:07, J.F. wrote:
    > Pozornie. Jak sie ten przywalony zdenerwuje, to pozwie cie do sadu.
    > Ubezpieczyciela automatycznie tez, ale juz np lepiej dla ciebie zeby
    > ubezpieczyciel ni zbankrutowal.
    >
    > Glowy nie dam o dalszym losie .... bedzie wyrok, ubezpieczyciel zaplaci,
    > czy jest szansa naslac na ciebie komornika ?

    Jest jeszcze Fundusz Gwarancyjny. Ty masz tyłek kryty - polisę miałeś.
    Niech Cie pozywają - pokazujesz polisę, biegły mówi że polisa w porządku
    i masz sprawę wygraną.

  • 40. Data: 2012-06-10 22:32:05
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-06-02 10:46, nazgul wrote:

    > jest wyższa kara niż kara śmierci i to nieuchronna?

    A zacytujesz mi konkretny artykuł? KK, KPK, KRD? :) Bo policji nie
    interesuje to czego w ww nie ma :)