  • Date: Thu, 25 Mar 2010 09:00:03 +0100
    From: LEPEK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Wyznaczone pasy ruchu

    Witam,

    "Znurtowała" mnie ostatnio taka sprawa...
    Otóż w pord jest definicja pasa ruchu ("pas ruchu" - każdy z podłużnych
    pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów
    wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi), często
    się kodeks do tego odwołuje, ale mam pytanie, jak to interpretować w
    praktyce.

    Legenda:
    "+++" - granica jezdni
    "===" - podwójna ciągła
    "- -" - pojedyncza przerywana
    [[[ ]]] - samochód

    W sytuacji, gdzie nie ma żadnych linii sytuacja jest jasna: pas jest,
    jeśli się mieszczę.

    Ale jak to wygląda, jeśli są linie?

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    [[[ ]]]
    [[[ ]]]
    ===========- - - - - - - - - - - - -

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Podwójna ciągła rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych.
    Linia pojedyncza przerywana, w którym kreski są krótsze od przerw lub
    równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.

    Czy zatem tam, gdzie jadą te samochody to są dwa pasy, czy jeden?

    Bo analizując te definicje wychodzi mi, że tam, gdzie jest pojedyncza
    przerywana jest jeden pas ruchu pomiędzy "+++" a "- -", ale tam, gdzie
    jest podwójna ciągła to już jeśli zmieszczą sie dwa samochody są dwa
    pasy ruchu.

    Tylko bardzo proszę bez "pytań pomocniczych" - wolałbym przeczytać jakiś
    wywód logiczny, niż coś w stylu "a czytałeś przepisy?".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm