  • Data: 2010-03-25 11:07:13
    Temat: Re: Wyznaczone pasy ruchu
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    news:4bab1802$1@news.home.net.pl...

    > "Znurtowała" mnie ostatnio taka sprawa...
    > Otóż w pord jest definicja pasa ruchu ("pas ruchu" - każdy z podłużnych
    > pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych,
    > oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi), często się kodeks do tego
    > odwołuje, ale mam pytanie, jak to interpretować w praktyce.
    >
    > Podwójna ciągła rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych.
    > Linia pojedyncza przerywana, w którym kreski są krótsze od przerw lub
    > równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.
    > Czy zatem tam, gdzie jadą te samochody to są dwa pasy, czy jeden?
> [...]

    Przepisy warto czytać, chociaż im dłużej się czyta to są większe
    wątpliwości. Linie segregacyjne oddzielają pasy prowadzące ruch w tych
    samych lub przeciwnych kierunkach. Linia P-1a,b w narysowanym przypadku
    oddziela pasy przeciwne, gdzie jeden z nich w aktualnej sytuacji ma dwa
    niewyznaczone.
    neelix