  • 1. Data: 2012-03-25 13:09:54
    Temat: Wywoz zabytkowego motocykla
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Hej,

    Czy orientujecie sie moze jakie formalnosci nalezy spelnic zeby wywiezc zabytkowy
    motocykl z Polski? Gdzies wyszukalem ze jest wymagana zgoda konserwatora zabytkow.
    Czy to prawda? Czy jest to zwiazane z dodatkowymi kosztami? Jak sie w praktyce do
    tego zabrac? Co zrobic z rejestracja? Czy wywoz automatycznie wyrejestruje pojazd
    czy trzeba to jakos osobno zalatwiac?

    I pytanie dodatkowe,znacie moze dobra firme spedycyjna ktora moze zorganizowac
    wysylke motocykla?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 2. Data: 2012-03-25 14:00:23
    Temat: Re: Wywoz zabytkowego motocykla
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    iscussion-forums@pbvy6...
    > Czy orientujecie sie moze jakie formalnosci nalezy spelnic zeby wywiezc
    > zabytkowy motocykl z Polski?

    A chcesz wywiezc, bo jedziesz na wycieczke czy chcesz sprzedac?

    > Gdzies wyszukalem ze jest wymagana zgoda konserwatora zabytkow. Czy to
    > prawda?

    Prawda. Na sprzedaz tez.

    > Czy jest to zwiazane z dodatkowymi kosztami?

    Nie wiem.

    > Jak sie w praktyce do tego zabrac?

    Zwroc sie do konserwatora zabytkow - on wszystko wyjasni.

    > Co zrobic z rejestracja?

    Czyli sprzedajesz? Jesli posiadasz moto na zoltych blachach to cale multum
    problemow prawnych przed Toba. Jesli pojazd jest nie dosc, ze zabytkowy to
    do tego rzadki to na 99% nie masz szans. Kumpel mial problem wyjechac
    garbusem na zlot do niemiec, a sprzedaz za granice w ogole nie wchodzila w
    rachube ("przeciez to dobro narodowe, nalezace do nasz wszyskich", etc.).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2012-03-25 14:05:49
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    n-forums@pbvy6...
[...]

    Ja sie orientowałem i nie chodziło wcale o jakiś wielki zabytek tylko o
    skuter osa z 1964r zarejestrowany na normalnych białych tablicach.
    Jest chujnia. Jesteś właścicielem przedmiotu a nie możesz o nim decydować :(
    W odniesieniu do mojego skutera niezbędna była wtedy pozytwyna decyzja
    wojewódzkiego konserwatora zabytków. Ale to było w 2002 roku. Przed UE i
    przed Schengen.

    Zacząłem więc zadawać pytania kombinatorskie typu: przejeżdżam przez granicę
    na skuterze, że niby na zlot i sprzedaję za granicą bo trafił się nabywca
    oferujący świetne warunki itp:

    Nie umieli mi odpowiedzieć na takie pytanie, ale grozili że niewyrejestruję
    po sprzedaży i urząd celny dobierze mi sie do tyłka

    Na inny przykład że sprzedaję obcokrajowcowi tu w PL odpowiedzieli że nie
    przewiezie on tego przez granicę.

    W ogólnym zarysie sytuacja wyglądała tak, że teoretycznie mogłem sprzedać,
    ale albo on by tego nie zarejestrował u siebie, albo ja bym tego nie
    wyrejestrował tutaj.
    Nie wiem jak teraz.

    Z drugiej strony, byłem dwa lata temu na takiej wielkiej giełdzie militariów
    w Ciney w Belgii. Tam nakupiliśmy towaru cały bagażnik vana - broń biała i
    wyposażenie. Częśc pierwszowojennych, częśc drugowojennych, trochę
    powojennych i wróciliśmy z tym do PL. To już po Schengen więc nikt nas nie
    ztrzymywał, nie pytał nie sprawdzał. Tyle że za takimi fantami nie idą
    papiery urzędowe. W przypadku pojazdów może być różnie, choć paranoja działa
    też w drugą stronę. Przywożąc zabytkowy pojazd do PL i chcąc zarejestrować
    urząd celny moze ouznać go za pojazd użytkowy lub za odpad. W obydwu
    przypadkach zaczyna się drogi i czasochłonny korowód, byleby tylko państwo
    pobrało większy haracz

  • 4. Data: 2012-03-25 14:33:38
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Ivam,

    Nie, nie sprzedaje. Chcialem kupic ale mieszkam poza PL. Z tego co piszecie to za
    duzo klopotu.

    Pozdrawiam,
    Iguan