  • 1. Data: 2011-05-19 10:26:52
    Temat: Wyświetlacz w słońcu
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie do użytkowników telefonów z Windows Mobile 6.x.
    Czy któryś z modeli ma ekranik działający (widoczny)
    w warunkach dziennych - w pełnym słońcu? Trudno taką informację
    znaleźć w opisach. A telefony, które oglądałem, niestety
    wymagają cienia. Chodzi mi o taki ekranik, jaki ma np. telefon
    Siemens SX1 (bardzo stary). Tak to wygląda w pełnym słońcu:

    http://piotrne.republika.pl/SlonceSX1.jpg

    Właściwie to nie widziałem jeszcze żadnego innego urządzenia
    z ekranem dającym sobie radę w takich warunkach - tylko ten SX1...

    P.

  • 2. Data: 2011-05-19 10:33:13
    Temat: Re: Wyświetlacz w słońcu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 May 2011 12:26:52 +0200, Piotrne napisał(a):

    > http://piotrne.republika.pl/SlonceSX1.jpg
    >
    > Właściwie to nie widziałem jeszcze żadnego innego urządzenia
    > z ekranem dającym sobie radę w takich warunkach - tylko ten SX1...

    ale pamiętasz jakość tego wyświetlacza w każdych innych warunkach? I
    chciałbyś mieć taki? Bo jest coś za coś, czyli TFT znacznie lepsza jakość w
    kazdych warunkach oprócz pełnego słońca, a tamten (transflective OIDP) miał
    na odwrót.
    Niestety, WM nie doczekało ekranów AMOLED ani kolorowych e-ink.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2011-05-19 11:18:37
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > ale pamiętasz jakość tego wyświetlacza w każdych innych warunkach?

    W innych warunkach jest też całkiem dobra:

    http://republika.pl/piotrne/CiemnoSX1.jpg

    (chociaż mała rozdzielczość, ale to stary telefon).
    Myślałem, że po tylu latach taka jakość to będzie standard...

    P.

  • 4. Data: 2011-05-19 11:21:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 May 2011 13:18:37 +0200, Piotrne napisał(a):

    > http://republika.pl/piotrne/CiemnoSX1.jpg
    >
    > (chociaż mała rozdzielczość, ale to stary telefon).
    > Myślałem, że po tylu latach taka jakość to będzie standard...

    Dzięki bogu nie.
    Bo tylko ci się wydaje, że jest dobra - wyświetl na tym zdjęcie...
    Słabe kąty widzenia, mała ilość barw, bardzo wolne reagowanie na
    dynamiczne zmiany obrazu (tzw. duchy na ekranie) i parę jeszcze innych wad
    spowodowały, że ekrany reflective i transflective to na szczęście już
    historia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 5. Data: 2011-05-19 11:24:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    Podkręć jasność na max i będzie znacznie lepiej, choć cudów się nie
    spodziewaj
    Marx

  • 6. Data: 2011-05-19 13:37:46
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Piotrne napisał:
> [...]

    > Właściwie to nie widziałem jeszcze żadnego innego urządzenia
    > z ekranem dającym sobie radę w takich warunkach - tylko ten SX1...

    Zeby nie na WM, to moglbym powiedziec, ze Nokie e51, e52 sa swietne
    nawet w sloncu. Ktos mi mowil, ze z tylu ekranu jest "lustro" i dlatego
    to tak slicznie wyglada - po prostu slonce samo doswietla.

  • 7. Data: 2011-05-19 15:26:22
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-05-19 12:26, Piotrne pisze:
> [...]
    >
    > Właściwie to nie widziałem jeszcze żadnego innego urządzenia
    > z ekranem dającym sobie radę w takich warunkach - tylko ten SX1...

    co prawda nie telefon - ale sony takie ekrany wsadzalo w swoje Palmtopy
    (seria Clie) - i ekrany o lepszej jakosci niz te twoje (mialem 4"
    320x480). Spokojnie w pelnym sloncy bez podswietlenia ladnie bylo
    wszystko widac.

    To zalezy chyba jednak od typu ekrany (co podswietla) i od warstwy
    spodniej (odbija lub nie swiatlo)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2011-05-19 18:48:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w

    ktoras ze starszych nokii, no i "turystyczne" gps, chyba ktorys ze
    starych Palm - ale tu glowy nie dam.

> [...]
    > lepsza jakość w
    > kazdych warunkach oprócz pełnego słońca, a tamten (transflective

    Nie mylisz przypadkiem jednej technologii (matryca - TFT, zwykla
    matryca) z druga (podswietlenie) ?
    IMO to nie ma problemu zrobic TFT z transflective .. tylko klient
    placi za piekne kolory :-)

    > Niestety, WM nie doczekało ekranów AMOLED ani kolorowych e-ink.

    W jakim sensie nie doczekalo ? Ze teraz bedzie WP7 ?

    A amoled na sloncu sie sprawdza czy niezbyt ? Bo na lipcowym
    sloneczku trzeba jednak zaswiecic mocno wlasnym swiatlem, a wtedy
    bateria szybko pada :-)
    A z kolei e-ink .. trzeba pomyslec co z nimi w nocy zrobic. Ech,
    jakby sie czlowiek nie ustawil to d* z tylu :-)

    J.