  • 1. Data: 2023-09-04 12:18:56
    Temat: Wypalony ekran
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    TV z wypalonym paskiem na ekranie.
    Mogę włączyć i zobaczyć czy działa, ale jeżeli już coś włączyć, to ma
    znaczenie co?
    Np:
    https://www.youtube.com/watch?v=uhXMDrPgIhI
    czy coś takiego?
    https://www.youtube.com/watch?v=LdbqwF_KCzI
    a może jeszcze coś innego?

    Robert

  • 2. Data: 2023-09-04 12:23:30
    Temat: Re: Wypalony ekran
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2023 12:18, Robert Wańkowski wrote:
    > TV z wypalonym paskiem na ekranie.
    > Mogę włączyć i zobaczyć czy działa, ale jeżeli już coś włączyć, to ma
> [...]

    Na "wypalony pasek" chyba pomoże tylko mechaniczne dociśnięcie taśmy na
    styku ze szkłem. Jak masz dostęp to sprawdź, czy na włączonym tv są
    jakieś efekty dociskania brzegu szkła albo nawet naprężania obudowy.

    Re migające RGB to *słyszalem* *raz* że pomogło na jeden pixel, ale
    wlaściciel nie był 100% pewny ;)

  • 3. Data: 2023-09-04 12:53:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 12:23, heby pisze:
    > Na "wypalony pasek" chyba pomoże tylko mechaniczne dociśnięcie taśmy na
    > styku ze szkłem.

    Pasek w sensie pasek informacyjny na dole ekranu z jakiejś stacji TV. TV
    z wystawy.

    Robert

  • 4. Data: 2023-09-04 13:13:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2023 12:53, Robert Wańkowski wrote:
    > Pasek w sensie pasek informacyjny na dole ekranu z jakiejś stacji TV. TV
    > z wystawy.

    To OLED?

    Jesli tak, to kupowałeś z ryzykiem.

    Widoczne zmiany w jasności pixeli są nienaprawialne.

    Istnieje jednak metoda, idiotyczna.

    Robi się białe tło, robi fotkę (perfekcyjną), podnosi gammę w software,
    zwiększa nasycenie aby było widać różnice rgb i wyświetla miesiącami
    taki obraz, aby spowodować utratę jasności w pixelach poza tymi już
    wypalonymi.

    Podobno efekt jest na granicy placebo, wymaga rzeźby i dalej będą
    widoczne zmiany w jasności, tylko w postaci linii nie powierzchni. Nie
    znam nikogo, kto zastosował by tą metodę skutecznie. To tylko opowieści
    z forów.

  • 5. Data: 2023-09-04 13:33:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Pasek w sensie pasek informacyjny na dole ekranu z jakiejś stacji TV.

    Chodzi o to, żeby usunąć stale widoczny napis "Wina Tuska"?

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2023-09-04 13:50:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 13:13, heby pisze:

    > To OLED?

    Kurde OLED, byłem teraz sprawdzić. Myślałem, że to LCD.

    > Jesli tak, to kupowałeś z ryzykiem.

    Córka z chłopakiem kupili sobie tego LG 55" (ciekawa ile zapłacili)
    powiedzieli im, że po czasie zniknie. Też pomyślałem, że to LCD, bo mam
    przy maszynie monitor i też jak długo mam statyczny obraz to ramki
    pozostają. Ale po czasie znikają.

    > Widoczne zmiany w jasności pixeli są nienaprawialne.

    No właśnie to OLED a nie LCD.

    > Istnieje jednak metoda, idiotyczna.
    >
    > Robi się białe tło, robi fotkę (perfekcyjną), podnosi gammę w software,
    > zwiększa nasycenie aby było widać różnice rgb i wyświetla miesiącami

    Te miesiące na prąd może pokryją nowy TV. ;-)

    > taki obraz, aby spowodować utratę jasności w pixelach poza tymi już
    > wypalonymi.

    Teraz teoretyzując... można by to zrobić programowo? Kamera patrząca w
    ekran, a potem mapowanie pikseli?

> [...]
    > widoczne zmiany w jasności, tylko w postaci linii nie powierzchni. Nie
    > znam nikogo, kto zastosował by tą metodę skutecznie. To tylko opowieści

    Robert

  • 7. Data: 2023-09-04 14:00:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Chodzi o to, żeby usunąć stale widoczny napis "Wina Tuska"?

    Możliwe, że to z Nowogrodzkiej lub Wiertniczej wyprzedaż, bo który sklep
    program informacyjny wyświetla?

    Robert

  • 8. Data: 2023-09-04 14:25:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2023 13:50, Robert Wańkowski wrote:
    > Te miesiące na prąd może pokryją nowy TV. ;-)

    Poza wartością w pieniądzach istnieje też inna przyczyna, która każe w
    samochód warty 5kzł władować 10kzł na naprawę silnika. Nie znam nazwy
    tego defektu, ale czasami też to mam ;)

    > Teraz teoretyzując... można by to zrobić programowo? Kamera patrząca w
    > ekran, a potem mapowanie pikseli?

    Po co kamera. Cykasz fotkę raz i tyle. To jest tak powolny proces, że
    nastepna fotka będzie za miesiące.

    Uważam, że to tak samo użyteczna zabawa, jak łowienie ryb w stawie. "Dla
    zabicia czasu".

  • 9. Data: 2023-09-04 18:07:56
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 14:25, heby pisze:

> [...]
    > nastepna fotka będzie za miesiące.
    >
    > Uważam, że to tak samo użyteczna zabawa, jak łowienie ryb w stawie. "Dla

    Jest potencjał na nowe funkcje urządzenia :)
    Kamera zamontowana z zewnątrz patrzy na TV i dostosowuje jasność
    do zakładanej tzw. zewnętrzne sprzężenie zwrotne :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2023-09-04 20:14:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2023 18:07, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Jest potencjał na nowe funkcje urządzenia :)
    > Kamera zamontowana z zewnątrz patrzy na TV i dostosowuje jasność
    > do zakładanej tzw. zewnętrzne sprzężenie zwrotne :)

    Ogólnie dało by radę zrobić proxy-pudełko, na jakimś pi (np. można tanio
    kupić grabbery na HDMI->USB) dokonywać poprawek w locie i jako tako by
    to mogło działać. Raz na jakiś czas mozna by zrobic autokalibrację.

    Ostatnio sprawdzałem, ceny tv 55 cali niebezpiecznie blisko Pi. Żartuję,
    ale tylko odrobinkę.