  • 1. Data: 2011-11-28 17:15:47
    Temat: Wymontowanie szyby
    Od: furi <s...@g...com>

    Czy da sie wyjac wklejana przednia szybe z samochodu bez jej stluczenia?
    Jaki jest na to sposob o ile wogole sie da?
    Myslalem, zeby wziasc mala ostra szpachelke i wbijac ja delikatnie
    miedzy szybe a rame okna, myslicie ze da rade ugryzc to w ten sposob?
    Czy klej uzywany do montowania szyb jest elastyczny czy raczej twardy
    jak kamien i moge zapomniec ze uda sie szybe wymontowac?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-28 17:24:36
    Temat: Re: Wymontowanie szyby
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-28, furi <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Czy klej uzywany do montowania szyb jest elastyczny czy raczej twardy
    > jak kamien i moge zapomniec ze uda sie szybe wymontowac?

    Wbijanie czegokolwiek miedzy szybe a rame odpusc od razu, troche malo
    delikatnosci czy nie uwagi i szybe bedziesz mogl wyjac droga -> zmiotka
    -> szufelka -> worek (sprawdzone bo chcialem kiedys wyjac szybe z
    niepotrzebnej klapy tylnej).

    Wyjmujesz uszczelki, goracym szpikulcem robisz dziure w kleju,
    przepychasz przez nia linke np od roweru, na dwa konce robisz sobie
    uchwyciki i z pomoca kolegi tniecie. Wazne jest utrzymywanie tepa
    ciecia, zeby sie to grzalo wtedy idzie jak po masle.

    Co prawda mi samemu z tylnej klapy szyby wyciac sie nie udalo, po 20
    minutach pilowania i postepie 30% wzialem zrobilem jak wyzej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-28 17:24:50
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    furi waląc jednym palcem w klawisze napisał:

> [...]
    > Czy klej uzywany do montowania szyb jest elastyczny czy raczej twardy
    > jak kamien i moge zapomniec ze uda sie szybe wymontowac?

    Szybę wycina się specjalnym drutem, nic nie trzeba tłuc i lepiej tego
    nie rób, bo poźniej będziesz przez rok wybierał szkło z kanałów
    wętylacji.

  • 4. Data: 2011-11-28 17:29:11
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    AZ waląc jednym palcem w klawisze napisał:

    > Co prawda mi samemu z tylnej klapy szyby wyciac sie nie udalo, po 20
    > minutach pilowania i postepie 30% wzialem zrobilem jak wyzej.

    Zwykła linka się nie nadaje jak widać bo się ślizga a nie tnie - w
    zakładach mają specjalne linki - wyciecie szyby to kwestia minuty, no
    może 2 minut nie licząc demontażu uszczelek i boczków (o ile zachodzi
    taka konieczność)

  • 5. Data: 2011-11-28 17:31:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-28, Przemysław Czaja <p...@p...fm> wrote:

> [...]
    > zakładach mają specjalne linki - wyciecie szyby to kwestia minuty, no
    > może 2 minut nie licząc demontażu uszczelek i boczków (o ile zachodzi

    To byl sposob domowy, ciecie zwykla linka jest dobre jak utrzymujesz
    tempo bo wtedy topisz klej. Ja samemu nie moglem utrzymac tepa wiec
    trwalo to tak dlugo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-11-28 17:32:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik furi napisał:
> [...]
    > Czy klej uzywany do montowania szyb jest elastyczny czy raczej twardy
    > jak kamien i moge zapomniec ze uda sie szybe wymontowac?

    W warsztacie widziałem, że po zdjęciu plastików od wnętrza samochodu,
    przebijali warstwę kleju czymś w rodzaju grubej igły z nawleczonym
    mocnym sznurkiem, może to była jakaś linka stalowa. Potem jeden z
    zewnątrz, a drugi w środku przeciągali linkę po całym obwodzie szyby.
    To wystarczyło, żeby oddzielić szybę od nadwozia.

  • 7. Data: 2011-11-28 17:37:06
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    AZ waląc jednym palcem w klawisze napisał:

    > To byl sposob domowy, ciecie zwykla linka jest dobre jak utrzymujesz
    > tempo bo wtedy topisz klej. Ja samemu nie moglem utrzymac tepa wiec
    > trwalo to tak dlugo.

    Sprawdziłem - taka linka to śmieszny koszt i jest tego od zatrzęsienia
    http://allegro.pl/drut-linka-do-wycinania-szyb-i1929
    794799.html

  • 8. Data: 2011-11-28 19:44:15
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Czaja w <news:jb0cn1$27v$1@mx1.internetia.pl>:

    > bo poźniej będziesz przez rok wybierał szkło z kanałów
    > wętylacji.

    Co to jest /wętylacja/, i czy /kondony/ nie zabezpieczą jej w wystarczającym
    stopniu?

    --
    Tomasz Nycz

  • 9. Data: 2011-11-28 20:06:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello furi,

> [...]
    > Czy klej uzywany do montowania szyb jest elastyczny czy raczej twardy
    > jak kamien i moge zapomniec ze uda sie szybe wymontowac?

    Da się. Robi się to za pomoca drutu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-11-28 20:07:29
    Od: furi <s...@g...com>

    W dniu 2011-11-28 16:15, furi pisze:
    > Czy da sie wyjac wklejana przednia szybe z samochodu bez jej stluczenia?
    > Jaki jest na to sposob o ile wogole sie da?

    Dzieki wszystkim za wytlumaczenie co i jak, nie bede probowal z
    szpachelka i zakupie sobie te brzeszczoto-linke na alledrogo.
    pozdrawiam