  • 1. Data: 2010-11-23 21:52:04
    Temat: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>

    Witam !

    Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic

    http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products
    /honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/

    Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

    Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
    Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
    Power Commander czy coś innego ?

    Za info z góry dziękuje !

    Pozdrawiam !

    Michał

  • 2. Data: 2010-11-24 05:48:59
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
> [...]
    >

    > Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
    >
    > Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
    > Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?

    Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination
    with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!

    PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
    www.powercommander.com:
    M135-504 (with DB killer)
    M135-505 (without DB killer))

    Skopiowane ze strony ktora podales.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2010-11-24 07:13:37
    Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze:

> [...]
    > with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!
    >
    > PC III USB mappings available for HONDA CB1000R

    Hejka !

    To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
    stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )

    M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
    filter
    M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

    M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
    with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

    M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
    Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

    Baffle należy rozumieć jako DB killer ?

    Moj rocznik to 2009.

    Pozdrawiam.

    Michał

  • 4. Data: 2010-11-24 09:20:36
    Od: Piotr Kuczynski <q...@g...com>

    On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek" <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > M16-013-509     European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
    > Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

    Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
    Przeciez wyraznie napisali ze
    M135-504 (with DB killer)
    M135-505 (without DB killer))

    pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
    i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
    uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
    Co tu jeszcze mozna dodac ?

    Kuczu

  • 5. Data: 2010-11-24 13:43:37
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Piotr Kuczynski" wrote...
    > Co tu jeszcze mozna dodac ?

    A taki kawalek tez ze strony producenta:
    System is not homologated and is developed only for race track use.

    ;)

    --
    Pozdro
    James

  • 6. Data: 2010-11-24 16:44:45
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Mr.Pisiek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$...@n...task.gda.pl...
> [...]
    >
    > Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
    >
    > Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
    > Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?

    Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
    ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
    komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.

  • 7. Data: 2010-11-24 16:50:39
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > Zdradź  mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
    > ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
    > komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.
    Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?

    pzdr, dr
    14/525

  • 8. Data: 2010-11-24 16:58:21
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000yqe.googlegroups.com...
    > Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?

    Myślałem, że w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
    poprawianie mocy.

    Co do wydechu - to wiem, że tylko ego.

  • 9. Data: 2010-11-24 17:27:27
    Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:

> [...]
    >
    > pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
    > i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy

    Czołem Kuczu !

    No tak ....

    jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???

    Aha !
    Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
    mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)

    Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
    M135-504 (with DB killer)
    M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
    USB ???

    Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?

    Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:

    street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
    katalizatorem)

    open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)

    Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
    open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?

    http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products
    /mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_f
    or_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_
    08_10.pdf

    PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
    www.powercommander.com:
    M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
    slip-on
    M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on

    Uffff....

    Koniguracja jest taka :
    Akrapovic open slip-on (no CAT)
    Power Commander V with O2 Eliminator
    Filtr fabryczny
    oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.

    Pytanie : Którą mapę wgrać ?

    Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
    "doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
    kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

    Pozdrawiam

    Michał

  • 10. Data: 2010-11-24 17:45:42
    Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:

> [...]
    > ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne
    > to komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.

    Czołem !
    Już wyjaśniam :
    Zakupiłem nową CB1000R w salonie. Lubię Hondy a ten Stretfighter podoba
    mi się BARDZO. Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak
    elektryczny MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić.
    Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym
    że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę
    się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.
    To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
    bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
    lusterka. Nie mówię tu broń boże o jakimś ryku gołych rur wydechowych bo
    to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na
    mysli pisząc "Głosniejszy"
    Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z
    przyczyn estetycznych. Ten fabryczny układ waży też dużo.
    Ten model Akrapovica podoba mi się jak SMOK (wersja Titan)
    Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba - bo jak
    zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a
    nie moc.
    Nie jeżdżę na żadnym torze dlatego właśnie zależy mi na takich
    modernizacjach które nie będą miały negatywnego wpływu na żywotność
    silnika. ( dlatego pragnę wgrać właściwą mapę do PCV )

    A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-)))))

    Pozdrawiam

    Michał