  • 1. Data: 2013-03-21 08:33:23
    Temat: Wymiana procesora w starym laptopie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam w kącie starego laptopa HP 500 z procesorem Pentium M 740 (zegar
    1.73 GHz, model Dothan, 90 nm).

    Komputer jest sprawny, ale procesor strasznie się męczy.

    Próbuję w programie CPU-Z odnaleźć, jaki on tam ma model gniazda
    procesora i wyszło mi, że to socket 479 mPGA.

    Czy mam szansę dopasować w to gniazdo jakiś procek dwurdzeniowy o mocy
    do 25-30W?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-03-21 09:08:17
    Temat: Re: Wymiana procesora w starym laptopie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 08:33, Marcin N pisze:
> [...]
    > procesora i wyszło mi, że to socket 479 mPGA.
    >
    > Czy mam szansę dopasować w to gniazdo jakiś procek dwurdzeniowy o mocy

    Chyba znalazłem już odpowiedź.
    Na stronie Intela jest taka tabela:

    http://ark.intel.com/products/27855/Intel-82915GMS-G
    raphics-and-Memory-Controller#infosectionexpansionop
    tions

    Trzeba kliknąć na "processors" i dostaje się listę kompatybilnych z tą
    płytą. Najszybszy to chyba Pentium M 780 (2.26 GHz). Szkoda.

    --
    MN