  • 11. Data: 2009-02-21 16:06:59
    Temat: Re: Wymiana dysku twardego
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > dd nadaje się tylko do kopiowania na identyczną partycję. Przy
    > kopiowaniu tarem, podejrzewam że będziesz musiał użyć konsolę
    > odzyskiwania bo XP może mieć problemy ze znajdowaniem ntldr lub ntdetect.

    Za pomoca dd kopiujesz caly dysk, co spowoduje skopiowanie m.in. tabeli
    partycji.
    Nawet jesli dysk jest wiekszy, to potem juz narzedziem windowsowym
    mozesz sobie partycje na nowym dysku powiekszyc.

  • 12. Data: 2009-02-21 16:19:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Cześć.
    > Podczas startu komputera (stacjonarny) wyswietla mi sie komunikat
    > S.M.A.R.T. że dysk jest uszkodzony i muszę go wymienić.
    >
    > Preosze powiedzcie mi jakim programem mogę przejopiować całą
    > zawartośc
    > dysku na inny tak abym nie musiał instalować wszystkiego od poczatku,
    > tylko przegrać dysk tak jak jest obecnie na nowy.
    > czy mogę mieć ten nowy o większej pojemności, oraz więcej partycji?

    BootIt NG.

    Odpalisz z floppa, CD, USB.
    Sprawdzony kilka razy, bez klopotow.

  • 13. Data: 2009-02-21 17:11:26
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    T.M.F. pisze:

> [...]
    > Nawet jesli dysk jest wiekszy, to potem juz narzedziem windowsowym
    > mozesz sobie partycje na nowym dysku powiekszyc.

    Partition Magic? No jeśli mamy takie narzędzie to możemy nim od razu
    skopiować.

    MD

  • 14. Data: 2009-02-21 17:41:22
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Partition Magic? No jeśli mamy takie narzędzie to możemy nim od razu
    > skopiować.

    Rozszerzanie partycji mozna zrobic narzedziami wbudowanymi w Windows XP.

  • 15. Data: 2009-02-21 19:51:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nom pisze:

    > Hiren's Boot Disk i tam masz z kilka narzędzie do kopiowania partycji

    Potwierdzam, Hiren może wszystko. Szukaj w sieci "Hiren's Boot CD" - to
    jest kolekcja zawierająca cały stos przydatnych narzędzi. Tu jest spis
    zawartości:
    http://www.hiren.info/pages/bootcd

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-02-21 19:58:25
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    slawek7 wrote:

> [...]
    > tylko przegrać dysk tak jak jest obecnie na nowy.
    > czy mogę mieć ten nowy o większej pojemności, oraz więcej partycji?

    Tandem clonezilla + gparted.
    http://gparted.sourceforge.net
    Sprawdzone na przenoszeniu XP+debiana z 80 na 320 i debiana z 80 na 250.

    --
    pozdrawiam,
    Łukasz Spychalski

  • 17. Data: 2009-02-22 01:14:02
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    T.M.F. pisze:

    > Rozszerzanie partycji mozna zrobic narzedziami wbudowanymi w Windows XP.

    Jakimi?

    MD

  • 18. Data: 2009-02-22 09:00:44
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Jakimi?

    diskpart extend z lini polecen. W Viscie jest to juz w GUI.
    Naprawde latwiej jest wyslac posta niz przeczytac chociazby helpa z systemu?

  • 19. Data: 2009-02-22 09:28:58
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    T.M.F. pisze:

    > diskpart extend z lini polecen. W Viscie jest to juz w GUI.
    > Naprawde latwiej jest wyslac posta niz przeczytac chociazby helpa z
    > systemu?

    Pewnie że łatwiej :)

    MD

  • 20. Data: 2009-02-22 09:37:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    T.M.F. pisze:

    > diskpart extend z lini polecen. W Viscie jest to juz w GUI.
    > Naprawde latwiej jest wyslac posta niz przeczytac chociazby helpa z
    > systemu?

    Pewnie że łatwiej :)
    To nie bardzo widzę w czym różnica. Proste dd wymaga ściągania linuksa,
    który ma/(może mieć) ntfsprogs. Tak więc wszystko jedno czy użyje się dd
    czy ntfsclone. A diskpart w cmd jest tak samo proste i intuicyjne jak
    ntfsresize. Tak czy inaczej klient działa w CLI.

    MD