  • 31. Data: 2019-01-24 09:54:43
    Temat: Re: Wycofywanie H4
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 23 Jan 2019 12:45:03 -0800, sczygiel wrote:
    > Jak trudny?
    > 2x55W

    Ale dzienne światła to przecież nie 2x55W, tylko wielokrotnie mniej.
    Chyba że w PL jeździ się dalej w dzień na światłach mijania, ale jeśli
    tak jest to nie wina europosłów, na których tak psioczysz.

    > Albo wogole puknac eurooslow w glowe i zapytac czy nie lepiej swiatla w
    > dzien zgasic bo ekologiczniej?

    Europosłowie ten temat - w przeciwieństwie do ciebie - przemyśleli.

    https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
    dsafety/files/pdf/
    projects_sources/drl_final_report_oct_2004.pdf

    Mateusz

  • 32. Data: 2019-01-24 15:24:26
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 02:54:44 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Ale dzienne światła to przecież nie 2x55W, tylko wielokrotnie mniej.
    > Chyba że w PL jeździ się dalej w dzień na światłach mijania, ale jeśli
    > tak jest to nie wina europosłów, na których tak psioczysz.

    Auto jest fabryczne i znakomita wiekszosc ludzi tak jezdzi.
    Nie kojarze aby aktualnie sprzedawane auta jakos specjalnie mialy fabrycznie
    montowane swiatla dzienne.
    Poza tym wymianie podlegaja wlasnie te 55watowe.

    Tak ze ten tego, sami napisali prawo nakazujace swiecic a teraz walcza z problemem
    jaki sami stworzyli.

    Poprawna metodyka byla by taka ze obnizaja podatek vat na cos na czym im zalezy
    (homologowane zastepniki h1/h4/h7 czy co tam im sie nie podoba na 5-10 lat,
    producenci widza potencjal i dostarczaja produkt) jak produkt dobry to ludzie sie
    sami przerzuca na ledy. Tak jak sami sie przerzucili na swietlowki kompaktowe.

    > Europosłowie ten temat - w przeciwieństwie do ciebie - przemyśleli.
    >
    > https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
    dsafety/files/pdf/
    > projects_sources/drl_final_report_oct_2004.pdf

    Nie przemysleli. Zignorowali.
    Dokument jaki pokazales nie zawiera ani jednego zrodla, nie wspomina o wzroscie
    ilosci wypadkow z udzialem pieszych co tu na grupie bylo maglowane.
    Wspomina o 0.5-15% wzroscie spalania i dodatkowych 6eur na zarowki.
    No i nie wyjasnial czemu austryjacy swiecenia nie stosuja.

    Takie podejscie jest niewiele lepsze od swieconej wody.

  • 33. Data: 2019-01-24 16:50:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 06:24:26 -0800, sczygiel wrote:
    > Auto jest fabryczne i znakomita wiekszosc ludzi tak jezdzi.

    W Polsce.

    > Nie kojarze aby aktualnie sprzedawane auta jakos specjalnie mialy
    > fabrycznie montowane swiatla dzienne.

    W Polsce. Bo w takiej Francji każdy nowy samochód ma obowiązkowo światła
    dzienne od niemal 10 lat. No i żadnego nakazu jazdy na światłach mijania
    nie ma i nie było, a jak kto ma stary samochód bez świateł dziennych to
    jeździ jak chce.

    Dlatego piszę, że swoje żale kierujesz nie tam, gdzie trzeba :)

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-01-24 19:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

> [...]
    > światła dzienne od niemal 10 lat. No i żadnego nakazu jazdy na
    > światłach mijania nie ma i nie było, a jak kto ma stary samochód bez

    Ja tam nigdy nowego auta z dziennymi nie miałem.
    Ale: irytowało mnie czeste zmienianie zarówek (co 2 miesiace, co 405
    jezeli uzyłem jakies long lify - które sa dosc drogie)
    Załozyłem za ok 150zł ledy dzienne i o problemie zapomniałem.
    Ergo - nie wyobrazam sobie nie zrobic tego w kazdym kolejnym aucie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 35. Data: 2019-01-24 20:38:16
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > jeździ jak chce.
    >
    > Dlatego piszę, że swoje żale kierujesz nie tam, gdzie trzeba :)

    nawet takie Pandy mają dzienne seryjnie...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 36. Data: 2019-01-24 20:46:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 24 Jan 2019 15:50:30 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > W Polsce.

    > W Polsce. Bo w takiej Francji każdy nowy samochód ma obowiązkowo światła
    > dzienne od niemal 10 lat.

    IMO - to jest unijny wymog i w Polsce tez obowiazuje.
    Nowe auta, albo nawet nowo homologowane od jakiejs tam daty ..

    J.

  • 37. Data: 2019-01-27 07:01:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-22 o 15:28, s...@g...com pisze:
> [...]
    chwili jest masowo produkowany. Jak tylko chujnia poradzi sobie z plastikowymi
    slomkami i torebkami to na bank zajma sie zarowkami w samochodach.

    > Nie, nie Zenek. Napierw sie zajma srajtasma, nie moze byc tak zeby byla
    jednorazowa.
    > Zarowki w aucie potem.

    To jest niezły pomysł. Dodać pod zlewem w każdym mieszkaniu kolejny kosz
    na śmieci z toalety. Pojemnik będzie musiał mieć tęczowy kolor (żeby
    trochę zabić zapachy) i będzie odbierany raz w kwartale.

    --
    MN