  • 141. Data: 2011-10-23 10:09:03
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    > Ludzie wbrew logice bardziej lecą na ilość.

    A co ma logika do tego, że lepiej mieć kilka (nawet pod rząd) niż wcale?

    > W tym przypadku na wielkość.

    Niech Pan nie daje posłuchu i nie da się zmanipulować posiadaczom małych.
    Wielkość naprawdę ma znaczenie.

    > Ja takiego stanowiska tego nie rozumiem, wolę kupić za tyle samo 20 dkg
    > wędliny niż kilogram padliny.

    Ale wędlina to też padlina a dodatkowo jest spore prawdopodobieństwo, że
    można przepłacić a i tak trafić na flaka...

    > Stąd może pretencje, że źle radzę. :)

    E tam, zaraz pretencje! Nie bądźmy tacy pretencjonalni;)))

    Jakbym chciał małego i szedł na jakość, to bym przytulił np. takiego:
    http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/niesamowity-ek
    ran-toshiby-2560-na-1600-pikseli,1711313

    --
    LP

  • 142. Data: 2011-10-24 09:42:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 23.10.2011 11:29, z pisze:
    > W wątku o monitorze do zastosowań domowych usilnie proponuje pan
    > zwielokrotnienie budżetu żeby g... nie kupować.

    Absolutna bzdura. Monitor domowy za poniżej 1500 zł proponowałem jako
    znacznie lepszą alternatywę dla korporacyjnego za 1000 zł. O drogich,
    zawodowych monitorach rozmawiam jako OT z Pane a to z powodu podważania
    przez Pana w ogóle sensu istnienia i zakupu takich nie mówiąc o błędnej
    klasyfikacji.

    > Na moje argumenty, merytoryczne i ekonomiczne poparte doświadczeniem
    > zawodowym w kontekście polskich realiów o braku konieczności posiadania
    > aż tak dobrego monitora ( uf... :-) ) odpowiada Pan sprowadzaniem sprawy
    > do absurdu i zadawaniem pytań nie związanych z tematem.

    Jakiego absurdu? Jakie nie związanie z tematem. Zadałem proste pytanie
    mające na celu ustalenie głównych wytycznych przy wyborze monitora do
    celów takich jak Pańskie. Wszak co innego decyduje przy zakupach
    monitorów do domu a co innego na stanowisko cadowca czy detepowca. Cena
    monitora wynika z jego rządanych właściwości. Zresztą podobnie jak w
    każdej innej dziedzinie. Po chorobę dekarzowi precyzyjny młoteczek
    złotnika, kiedy za 10x mniejszą sumę kupi odpowiedni do swojej pracy na
    dachu. Ta zasada działa również w drugą stronę. Nalepka EIZO nie czyni
    cudów. EIZO za 3 tys zł nie oznacza jeszcze że to właściwy monitor do
    jakichś konkretnych zastosowań. Musimy najpierw ustalić co ten sprzęt ma
    robić. A co jest ważne w monitorze na stanowisku detepowca? Design
    obudowy? Smużenie? Efekty 3D? A może względnie poprawna reprodukcja
    koloru? Przecież obaj wiemy, że potrafi Pan wybrać z podanych rzecz
    najważniejszą. Wije sie Pan tylko jak piskorz i nie udziela prostej
    odpowiedzi.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 143. Data: 2011-10-24 09:44:16
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 23.10.2011 11:44, z pisze:
    > Nie wiem jak inni ale ja dokładnie wiem z jakiej odległości oglądam
    > monitor (z większej niż koledzy z pracy), jaka będzie mi potrzebna
    > rozdzielczość i w związku z tym wielkość. Jeśli monitor tego nie zapewni
    > to będzie mi się źle pracowało.

    Naprawdę tak krytyczny jest w domu cal różnicy przekątnej i proporcje
    boków?

    > Wiem co potrzebuję do domu a co do pracy.

    Proszę to rozwinąć. Ciekawym bardzo.

  • 144. Data: 2011-10-24 09:47:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 23.10.2011 12:09, LP pisze:
    > Wielkość naprawdę ma znaczenie.

    Nieprawda. Nie ma kluczowego znaczenia jedna cecha a ich zespół, które
    złożą się na jakość korzystania i w sumie najważniejsze - zadowolenie z
    zakupu.

  • 145. Data: 2011-10-24 10:44:49
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Naprawdę tak krytyczny jest w domu cal różnicy przekątnej i proporcje
    > boków?

    Cal może nie ale proporcje już tak. Często oglądam filmy ze strony
    internetowej które są w formacie 16/9 a programista już nie pomyślał o
    przycinaniu obrazu. Dlatego wskazane proporcje 16/9.
    To samo po podłączeniu tunera sat do monitora. No chyba że w monitorze
    będzie kadrowanie. Nie spotkałem.
    Do pracy natomiast dla mnie lepszy format 16/10. 2 strony A4 ustawione
    obok siebie lepiej wypełniają ekran. (np 1920x1200)
    I tu oczywiście przydaje się jeszcze drugi monitor na ogromną ilość
    paletek, pocztę i inne pierdoły.

  • 146. Data: 2011-10-24 10:52:46
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 24.10.2011 12:44, z pisze:
    > Cal może nie ale proporcje już tak. Często oglądam filmy ze strony
    > internetowej które są w formacie 16/9 a programista już nie pomyślał o
    > przycinaniu obrazu. Dlatego wskazane proporcje 16/9.

    No to tym bardziej łatwiej o domowy 23" 16x9.

    > To samo po podłączeniu tunera sat do monitora. No chyba że w monitorze
    > będzie kadrowanie. Nie spotkałem.

    Jest w każdym rozsądnej jakości.

  • 147. Data: 2011-10-24 10:56:07
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    Wije sie Pan tylko jak piskorz i nie udziela prostej
    > odpowiedzi.

    Udzieliłem już kilka razy z dokładnym wyjaśnieniem uwarunkowań
    jakościowych i ekonomicznych.
    Wałkowanie tego samego na okrągło nic tu nie da. Proszę popracować nad
    atrakcyjnością Pańskiej oferty. Może jakaś weryfikacja listy pod
    nadchodzący kryzys pozwoli nam się w jakimś przedziale cenowym spotkać.

  • 148. Data: 2011-10-24 11:04:45
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Jest w każdym rozsądnej jakości.

    Można prosić o przykład. Czasami sprzedawca mówi że i owszem a okazuje
    się że jest do wyboru: pełny, butelka i czarne pasy.

  • 149. Data: 2011-10-24 11:08:48
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 24.10.2011 13:04, z pisze:
    > Można prosić o przykład. Czasami sprzedawca mówi że i owszem a okazuje
    > się że jest do wyboru: pełny, butelka i czarne pasy.

    Wspomniany w wątku domowy EIZO Foris jako jedną z opcji ma wyrównanie
    obrazu do krótszego (pionowego) boku.

  • 150. Data: 2011-10-24 11:12:47
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 24.10.2011 12:56, z pisze:
    > Udzieliłem już kilka razy z dokładnym wyjaśnieniem uwarunkowań
    > jakościowych i ekonomicznych.

    Tymczasem odpowiedź to proste "tak" lub "nie". Tyle, że w międzyczasie
    tak się Pan zaplątał w swoich wykręcaniu się, że wyszła oczywista bzdura.