-
1. Data: 2016-06-15 20:07:27
Temat: Wodor
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
No Konradzie - moze ci sie wizja spelnic
http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/other/nie-kupi%
C4%85-diesli-benzynowych-ani-nawet-hybryd/ar-BBtVf3l
Norwegia i Holandia zakaza sprzedazy aut spalinowych - zostana tylko
elektryczne i wodorowe.
No i byc moze zostanie mozliwosc sprowadzenia z zagranicy :-)
J.
-
2. Data: 2016-06-16 02:35:41
Temat: Re: Wodor
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu środa, 15 czerwca 2016 20:07:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> No Konradzie - moze ci sie wizja spelnic
> http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/other/nie-kupi%
C4%85-diesli-benzynowych-ani-nawet-hybryd/ar-BBtVf3l
>
> Norwegia i Holandia zakaza sprzedazy aut spalinowych - zostana tylko
> elektryczne i wodorowe.
>
> No i byc moze zostanie mozliwosc sprowadzenia z zagranicy :-)
>
> J.
Ludzie z przemysłu wydobywczego ropy i gazu mowia otwarcie: do roku 2020 (czyli tuż
tuż) z ich biznesu wyparuje 330 miliardów USD z powodu przestawienia się motoryzacji
na wodór i baterie. Do tego dochodzą inne czynniki, ale to już temat na inną
opowieść. Koszty R&D ponoszą ci którzy mają pieniądze (licząc na zyski z inwestycji),
lub ci którzy się duszą zanieczyszczonym powietrzem i są po prostu w desperacji.
Japonia i Korea rozwijają technologie w nadziei że Chińczycy te technologie zastosują
u siebie i przestaną truć powietrze którym oddychają ich wschodni sąsiedzi. Skutery,
rowery i takie różne dziwolągi w Chinach już są w bardzo dużej części elektryczne.
Chińczycy wbrew pozorom są bardzo otwarci na drogie, ale modne gadgety. A jak oni się
przestawią, to efekt skali spowoduje że reszta świata też będzie musiała. Pytanie
tylko kto zrobi to pierwszy, kto ustanowi standardy, a kto będzie musiał się do nich
dostosować. Jakaś tam Norwegia, z całym szacunkiem, nie jest żadnym autorytetem dla
Chin. Gdyby z całej populacji Norwegii zrobić jedno miasto gdzieś w Chinach, to
byłoby to takie zadupie jak w polskich warunkach Sosnowiec albo Radom :-)
-
3. Data: 2016-06-16 02:55:06
Temat: Re: Wodor
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 15.06.2016 20:07, J.F. wrote:
>
> No Konradzie - moze ci sie wizja spelnic
> http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/other/nie-kupi%
C4%85-diesli-benzynowych-ani-nawet-hybryd/ar-BBtVf3l
>
>
> Norwegia i Holandia zakaza sprzedazy aut spalinowych - zostana tylko
> elektryczne i wodorowe.
To jest informacja tak stara, że zdementowana została tydzień temu.
;-)
pzdr
bartekltg
-
4. Data: 2016-06-16 09:36:38
Temat: Re: Wodor
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 02:55:07 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> On 15.06.2016 20:07, J.F. wrote:
> >
> > No Konradzie - moze ci sie wizja spelnic
> > http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/other/nie-kupi%
C4%85-diesli-benzynowych-ani-nawet-hybryd/ar-BBtVf3l
> >
> >
> > Norwegia i Holandia zakaza sprzedazy aut spalinowych - zostana tylko
> > elektryczne i wodorowe.
>
>
> To jest informacja tak stara, że zdementowana została tydzień temu.
> ;-)
Dzisiejsza informacja jest taka:
Norwegia, jeden z czołowych producentów ropy i gazu na świecie, ma od 2030 roku stać
się krajem o całkowitej neutralności węglowej - zadecydował parlament. Termin ten
oznacza 100-procentowe zrekompensowanie emisji gazów cieplarnianych różnymi
działaniami.
Uchwała parlamentu, podjęta we wtorek wieczorem, przesuwa datę wprowadzenia
neutralności węglowej z roku 2050 na rok 2030. Prawicowy rząd, który nie ma
większości w parlamencie, uznał decyzję posłów za zbyt kosztowną i przedwczesną.
Ponieważ niemal cała produkcja energii w Norwegii już pochodzi ze źródeł odnawialnych
(działa tam kilkaset elektrowni wodnych różnej wielkości), rząd nie ma wielkiego pola
manewru, jeśli chodzi o zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery (pochodzą one nie tylko
z energetyki i przemysłu, ale także np. transportu i rolnictwa). Dlatego w celu
osiągnięcia neutralności węglowej konieczny będzie zakup za granicą jednostek emisji
CO2, które zrekompensują norweskie emisje.
Minister klimatu i środowiska Vidar Helgesen ostrzegł w liście do deputowanych, że
roczny koszt takich transakcji może sięgnąć 20 miliardów koron (3,2 mld euro).
"Czy koszt będzie mniejszy, a konsekwencje dla społeczeństwa mniej poważne, jeśli
odsuniemy w czasie tę decyzję?" - pytał poseł opozycji Terje Aasland.
Norwegia w 2008 roku zaplanowała osiągnięcie neutralności węglowej na rok 2030. Ale
przesunęła tę datę na rok 2050 po fiasku konferencji klimatycznej w Kopenhadze w 2009
roku.
W 2015 roku norweskie emisje gazów cieplarnianych wzrosły o 1,5 proc., głównie na
skutek włączenia do eksploatacji nowego złoża naftowego.
-
5. Data: 2016-06-17 09:19:06
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 16 Jun 2016 00:36:38 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> Norwegia, jeden z czołowych producentów ropy i gazu na świecie, ma
> od 2030 roku stać się krajem o całkowitej neutralności węglowej -
> zadecydował parlament. Termin ten oznacza 100-procentowe
> zrekompensowanie emisji gazów cieplarnianych różnymi działaniami.
Ale nie zamierzaja zatrzymac wydobycia ? :-)
> Ponieważ niemal cała produkcja energii w Norwegii już pochodzi ze
> źródeł odnawialnych (działa tam kilkaset elektrowni wodnych różnej
> wielkości), rząd nie ma wielkiego pola manewru, jeśli chodzi o
A czym sie tam ludzie ogrzewaja w zimie - pradem czy
gazem/weglem/ropa?
> zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery (pochodzą one nie tylko z
> energetyki i przemysłu, ale także np. transportu i rolnictwa).
> Dlatego w celu osiągnięcia neutralności węglowej konieczny będzie
> zakup za granicą jednostek emisji CO2, które zrekompensują
> norweskie emisje.
> W 2015 roku norweskie emisje gazów cieplarnianych wzrosły o 1,5
> proc., głównie na skutek włączenia do eksploatacji nowego złoża
> naftowego.
Lezy blisko, czy wystarczy je przekazac np cypryjskiej spolce ? :-)
J.