  • 51. Data: 2014-09-05 18:54:47
    Temat: Re: Wlasciwie slow brakuje
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/5/2014 12:50 PM, T...@s...in.the.world wrote:

    > No, ale w takim razie pytanie - jaki jest rzeczywiscie sklad osobowy
    > takiej kolejki?

    zupelnie przerozny, choc w zdecydowanej czesci sa to ludzie mlodzi.
    studenci, freelancerzy, ktorzy maja albo nieregularny czas pracy, albo
    moga pracowac bedac w kolejce. ludzie przypadkowi, ktorzy chca przezyc
    dreszcz emocji, no bo bycie poza domem, w oderwaniu od ekranu kompa, to
    jak dla innych wyjazd w dziewicza dzungle. nie sadze, zeby daloby sie
    zmajstrowac jakis profil psychologiczny takiego kolejkowicza. <rs>

  • 52. Data: 2014-09-05 18:57:55
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-05 18:34, rs wrote:

    > ale na koncercie tez moze sie okazac, ze np. repertuar dobrany do danego
    > koncertu nie sprawdza sie w akustyce danego pomieszczenia i tez jest
    > bryndza.

    Chyba zatem tego typu koncertom lepiej idzie, Apple ma juz calkiem
    ciekawy dorobek w kwestii mniejszych lub wiekszych wpadek w nowych
    urzadzeniach :]

    > samo chcenie uzasadnia. zyjemy w czasach, kiedy jak cos chcemy to "tu i
    > teraz". albo przynajmniej jak najszybciej.
    > poza tym ci ktorzy nie stoja tam dla kasy, traktuja taka impreze jak
    > wyjscie do baru. poznaja nowych ludzi, ktorzy maja podobne
    > zainteresowania, wiec i o kontakt latwiej.

    Ale czy to automatycznie ma spowodowac akceptacje spoleczna?
    A juz zupelnie rozbrajajace sa te wiwaty obslugi Appla dla pierwszych
    klientow. Fajnie to wyglada w zestawieniu z twarda rzeczywistoscia:
    http://natemat.pl/111025,pracownicy-apple-pozywaja-s
    wojego-pracodawce-lamali-prawa-pracownicze
    Szczere choc naiwne uczucia sa tylko po jednej stronie lady.

    To,ze ktos upatruje przyjemnosci w kilkudniowym koczowaniu pod sklepem,
    zeby kupic telefon?
    Idac tym tropem mozna tez upatrywac czegos ciekawego w zawodach
    dlubiacych w nosie i krytykowac tych ktorzy krytykuja cos takiego.
    No wlasnie, zobacz: w tej chwili robisz to samo co krytykujacy kolejki.

    > nie rozumiem.

    Kolejka jest tym czym jest zapchany kibel dla przykladu.

    > te orkiestre mozna ogladac i sluchac co kilka dni w jej macierzystych
    > murach. wiec to nie jest znowu jakas rewelacja, ze ona przyjezdza raz na
    > rok. stanie w kolejce stalo sie swego rodzaju kultura. ale jest to
    > koncert dobroczynny, no i tu oczywista roznica miedzy tymi dwiema
    > kolejkami. <rs>

    Hehe, dobroczynnosc tego "koncertu" jablkowego konczy sie przy kasie.

  • 53. Data: 2014-09-05 19:00:40
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 05 Sep 2014 18:50:01 +0200,
    T...@s...in.the.world wrote:

    >No, ale w takim razie pytanie - jaki jest rzeczywiscie sklad osobowy
    >takiej kolejki?

    Socjalnie i finansowo dosyc wysoki

    A.L.

  • 54. Data: 2014-09-05 19:01:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 05 Sep 2014 18:52:54 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Ale ktoś wyżej pisał, że jednak ta dziewczyna z kolejki była
    >opłacona....

    Przez facia ktory robil film, zapewne

    A.L.

  • 55. Data: 2014-09-05 19:03:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 5 Sep 2014 18:38:36 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    >Czemu od razu g...o ?! Myślę, że mu zazdrościsz powodzenia i tyle.

    Nie. JEstem z innej branzy. To tylko w Polsce szewc zazdrosci
    kanonikowi ze pralatem zostal (Wankowicz)

    >Biografię przeczytaj

    Ktora? Bo na polce mam cos poltora metra z hakiem.

    A.L.

  • 56. Data: 2014-09-05 19:25:00
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/5/2014 12:57 PM, atm wrote:

    > Chyba zatem tego typu koncertom lepiej idzie, Apple ma juz calkiem
    > ciekawy dorobek w kwestii mniejszych lub wiekszych wpadek w nowych
    > urzadzeniach :]

    no ma. sie nie da zaprzeczyc, ale czy inne urzadzenia sa idealne w
    momencie wypuszczenia na rynek? coraz to sie slyszy o tym, ze w jakims
    laptopie bateria wybuchla, albo ze urywaja sie zaczepy od matrycy, albo
    legendarne juz kondesatory na plytach. apple nie jest jedyny, a z
    czytania wpisow na tej grupie wyglada, ze ludzie, ktorzy kupuje ich
    produkty sa jakos omamieni czy zaprogramowani.

    > Ale czy to automatycznie ma spowodowac akceptacje spoleczna?

    a dlaczego nie? nie szczaja po murach, bo apple udostepnia im swoje
    lazienki. oplaceni nie smierdza, bo maja oplacone wejscie na teren
    pobliskiego osrodka kultury fizycznej, czy jak to sie nazywa. w nocy nie
    dra mordy po pijaku. zatem moga liczyc na wieksza akceptacja niz
    chodzacy do barow.

    > A juz zupelnie rozbrajajace sa te wiwaty obslugi Appla dla pierwszych
    > klientow.

    no jakby nie bylo, jest to osiagniecie. ja nie wiem czy bylbym w stanie
    wysiedziec w jednym miejscu przez tyle dni.

    > Fajnie to wyglada w zestawieniu z twarda rzeczywistoscia:
    > http://natemat.pl/111025,pracownicy-apple-pozywaja-s
    wojego-pracodawce-lamali-prawa-pracownicze
    > Szczere choc naiwne uczucia sa tylko po jednej stronie lady.

    nie znam tematu, moge jednak popytac, bo mam paru znajomych pracujacych
    bezposrednio w Cupertino, ale i w sklepach i tech supporcie. jak dotad
    nikt sie nie skarzyl. a ci pracujacy w sklepie to w ogole maja luz.
    powiem ci szczerze, ze jakos dziwnie takie rzeczy laduja w prasie tuz
    przed wiekszymi wydarzeniami. w zeszlym roku byly doniesienie o
    skandalicznych warunkach pracy w chinach.

> [...]
    > Idac tym tropem mozna tez upatrywac czegos ciekawego w zawodach
    > dlubiacych w nosie i krytykowac tych ktorzy krytykuja cos takiego.

    alez oczywiscie. jak zajrzysz do ksiegi guinessa, to zobaczysz jakimi
    rzeczami ludzie sie fascynuja. wszystko panie z tego dobrobytu.

    > No wlasnie, zobacz: w tej chwili robisz to samo co krytykujacy kolejki.

    ja krytykuje glupote/niewiedze/nietolerancje tych, ktorzy je krytykuja.
    nie widzisz roznicy. sa krytyki konstruktywne i bardziej zasadne niz
    inne. sadze, ze moja wlasnie taka jest.
    jesli by mi szczalil pod moim domem, to sam bym ich krytykowal, ale
    doprawdy nie mam powodu. appla 6 jako nastepny telefon rozwazam, ale
    moge sobie pozwolic na poczekanie paru miesiecy i kupienie od mojego
    provideora telefonii. poza tym to nie jest moj czas, wiec co mnie to
    obchodzi? nog mi nie podstawiaja. ruchu ulicznego nie hamuja. raz na
    jakis czas kawe w pobliskiej kafaterii wychlaja i musze czekac az zapazą
    nastpepna. to jedyna wada. mam ich za to krytykowac? jak jest remont
    jakiegos budynku w okolicy jest to samo.

    > Kolejka jest tym czym jest zapchany kibel dla przykladu.

    nie widze zwiazku.

    > Hehe, dobroczynnosc tego "koncertu" jablkowego konczy sie przy kasie.

    dlatego mowie, ze jest to znaczaca roznica. choc patrzac z innej strony,
    gdyby nie apple, to ci oplacani kolejkowicze by nie zarobili, wiec to
    tez jakas forma wsparcia. mozna nawet powiedziec, ze apple tworzy jakby
    nowe miejsca pracy, co na tragicznym rynku pracy jest cenne. <rs>

  • 57. Data: 2014-09-05 21:31:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 05 Sep 2014 12:03:10 -0500, A.L. napisał(a):

    > Ktora? Bo na polce mam cos poltora metra z hakiem.

    W zasadzie bez różnicy, nawet ta poświęcona przez kościół kupertyński i
    jego boga, przestawia go jako zarozumiałego buca, który zrobił miliony na
    sprzedawaniu pomysłów podprowadzonym innym i dymaniu swoich przyjaciół i
    współpracowników.
    A skoro oficjalna biografia tak mówi (nawet po zwyczajowym w tej sytuacji
    wybielaniu) to aż strach pomyśleć jak było naprawdę. Ale fakt, warto
    poczytać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 58. Data: 2014-09-05 21:45:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 5 Sep 2014 20:31:38 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >A skoro oficjalna biografia tak mówi (nawet po zwyczajowym w tej sytuacji
    >wybielaniu) to aż strach pomyśleć jak było naprawdę. Ale fakt, warto

    Polecam zwlaszcza ksiazke pod tytulem iCon, Young & Simon. Ksiazka
    byla w firmie Apple na indeksie. Za przyznawanie sie do lektury lub
    posiadanie ksizaki w widocznym meijscu wylatywalo sie naychmist z
    pracy. Na osobisty rozkaz Jobsa

    A.L.

  • 59. Data: 2014-09-05 22:18:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > To właśnie dlatego mówię o telewizorach a nie o chlebie i papierze. O ile
    > chleb i papier były towarami pierwszej potrzeby o tyle telewizor już nie.
    > Można było zaczekać na kolejną dostawę albo nazbierać i w peweksie kupić.

    naprawdę? Zwłaszcza w Peweksie każdy zarabiajac 10$/miesiąc mógł sobie
    poszaleć.

    > Potrzeba stania w kolejkach wyniknęła z braku sprzętu na rynku i dużego
    > zainteresowania telewizorami. Sprzęt taki jak magnetofony już nie wymagał
    > stania w kolejkach.

    naprawdę?

    Sorry ale tylko Ci się wydaje. pomijam już to, że każdy towar był dobry
    bo mozna go było wymienić na inny. I stało się niekoniecznie po to co mu
    było potrzebne.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 60. Data: 2014-09-05 22:28:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 5 Sep 2014 18:36:08 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

> [...]
    >Można było zaczekać na kolejną dostawę albo nazbierać i w peweksie kupić.

    Jako adiunkt na Politechnice Warszawskiej zarabialem $20 (dwadziescia)
    na miesiac

    >Potrzeba stania w kolejkach wyniknęła z braku sprzętu na rynku i dużego
    >zainteresowania telewizorami. Sprzęt taki jak magnetofony już nie wymagał
    >stania w kolejkach.

    Nie bylo kolejek, bo magnetofonow oficjalnei nie bylo w sklepach.
    Kupowalo sie spod lady, oczywoscie odpowiednio honorujac spzredawce.
    Nie bylo to proste, bo spzredawca nie spzredawal ludziom z ulicy.
    Tzreba bylo miec "wprowadzajacego"

    >Niespecjalnie to się różni od stania po komórkę. Ogólne
    >zainteresowanie duże to ktoś kto jest zainteresowany może stanąć w kolejce
    >lub zaczekać. Niektórzy stoją bo mają czas.

    To nic nie ma wspolnego z posiadaniem lub nei posiadaniem czasu

    A.L.