  • 1. Data: 2010-01-03 09:27:16
    Temat: Właściciele HP
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii
    laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami
    występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.

  • 2. Data: 2010-01-03 09:30:52
    Temat: Re: Właściciele HP
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 10:27, Chrispl27 pisze:
    > http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii
    > laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami
    > występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.

    Szczerze życzę powodzenia w walce z brakorobami. Jak zwykle, jak każda
    firma, są z siebie dumni:(
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 3. Data: 2010-01-03 09:39:01
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-01-03 09:27, Chrispl27 wrote:
    > http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii
    > laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami
    > występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.

    Wypada podać źródło:
    http://www.wykop.pl/ramka/280069/masz-laptopa-hp-ser
    ie-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadliwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-
    wie

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 4. Data: 2010-01-03 09:50:34
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    Chrispl27 wrote:
    > http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii
    > laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami
    > występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.

    Chętnie bym odpowiedział na apel, ale mój NX6110 jakoś od ponad 4 lat
    nie chce się zepsuć. A udział w pozwie zbiorowym właścicieli sprawnych
    komputerów, do czego nawołuje Autor, uważam za trochę kontrowersyjny
    pomysł...

    Piotr

  • 5. Data: 2010-01-03 10:05:35
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Chrispl27 pisze:
    > http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii
    > laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami
    > występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.

    To nie jest wina jedynie HP.
    Problem polega na stosowaniu norm ekologicznych. Zgodnie z ekologicznymi
    przepisami "cyna" zawiera mniej ołowiu lub nie zawiera go wcale, w
    związku z czym jest bardziej krucha i temperatura jej topnienia jest
    niższa. Przykładowo temp topnienia cyny LC30 (70%Pb) to 255st.C
    (http://www.cynlut.eu/?d=2&p=17) a maksymalna temperatura topnienia
    spoiw bezołowiowych to 227st.C dla stopu SnCu
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/Stop_lutowniczy). Dodatkowo ogromne
    znaczenie ma rozszerzalność temperaturowa lub, co jest z tym związane,
    jak już wyżej wspomniałem plastyczność spoiwa.

    Podobne boje toczyłem z serwisem FS w sprawie laptopa z niezintegrowaną
    kartą ATI. Problem pojawił się po ok 1,5roku (ciekawa zbierzność) a po
    "wymianie" gwarancyjnej w serwisie karta padła miesiąc po gwarancji.
    Całe szczęście, że akurat w moim modelu była karta w złączu MXM a nie
    wlutowana w płytę, bo wymiana na nową była bezproblemowa.
    Najprawdopodobniej problem dotyczy tylko niezintegrowanych kart
    graficznych ATI, bo nie znalazłem nigdzie informacji na temat takich
    problemów z nVidia.

    Dodatkowo podpowiem, że kartę można naprawić w serwisie dla nooteboków
    za pomocą procesu zwanego, przez serwisantów, wygrzewaniem.
    Za taką usługę zapłaciłem 150zł i dostałem miesiąc gwarancji na kartę.
    Po dwóch miesiącach karta padła i kupiłem nową (400zł), która działa do
    dziś czyli już prawie rok.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2010-01-03 11:40:19
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Czeresniak wrote:

> [...]
    > znaczenie ma rozszerzalność temperaturowa lub, co jest z tym związane,
    > jak już wyżej wspomniałem plastyczność spoiwa.

    I nie tylko norm - wg mnie duzo wieksza wine niz hp ma nvidia ktora
    produkuje male a mocno grzejace sie chipy -kiedys uklady mialy duzo wieksza
    powierzchnie
    styku z plyta (bo byly wieksze) wiec latwiejszy byl "transport" ciepla nie
    tylko do gory przez radiator ale i do dolu przez kulki teraz uklady nvidi do
    lapkow sa male a grzeja sie mocno.
    Znajomy kiedys masowo skladal tanie komputery (oczywiscie desktopy nie
    laptopy) na plytach gigabyte ze zitegrowana grafa gf6100 czy 6150(mostek w
    obudowie takiej jak te laptopowe) . Sprzedal ich kilkaset niestety po 3
    latach
    zostalo malo sprawnych - czesc zepsula sie zaraz po skonczeniu gwarancji ,
    czesc jeszcze na ale ze gigabyte naprawia plyty to te naprawione pociagnely
    do konca gwarancji i kilka miesiecy pozniej padly
    Na wszystkich padal badziewny mostek nvidii - wystarczylo mocno docisnac
    plyte w okolicy mostka albo przelutowac go goracym powietrzem a plyta
    wracala do zycia na kilka
    dni/tygodni. A w stacjonarkach trudno zrzucac wine na mechaniczne
    odksztalcenia plyt jak podczas otwierania/zamykania obudowy laptopa czy
    kiepskie chlodzenie.
    Zreszta na elektrodzie jest cala dyskusja na ten temat (akurat hp aler ten
    problem ma wiekszosc laptopow z lepszymi grafikami) i niestety wnioski sa
    kiepskie - nawet pelen reballing czyli zdjecie ukladu , nalozenie nowych
    kul olowiowych i ponowne wlutowanie moze na dlugo nie pomoc,czesto
    uszkodzenia sa wewnatrz ukladu tzn w polaczeniu krzemu do obudowy (bonding)

  • 7. Data: 2010-01-03 11:53:45
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 12:40, Przemek pisze:
> [...]
    > kul olowiowych i ponowne wlutowanie moze na dlugo nie pomoc,czesto
    > uszkodzenia sa wewnatrz ukladu tzn w polaczeniu krzemu do obudowy (bonding)

    Ja dlatego zawsze wychodzę założenia, że im chłodniej tym lepiej. Ja do
    swojego AsRock'a kupiłem lepszy zasilacz i moc też dużo większą niż
    minimalna wymagana. I co? Od 2003 roku chodzi jak złoto, ani jednego
    zwisu, niewłączenia itp. Mniejsza temperatura = większa żywotność. Koleś
    włożył do Asrocka jakiegoś Megabajta z naklejką 300W i po dwóch latach:
    jeden moduł RAM'u szlag trafił + dwa wylane kondensatory. Z zasilacza
    gorąco jak z piekła buchało;)

  • 8. Data: 2010-01-03 12:13:54
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2010 10:27:16 +0100, Chrispl27 napisał(a):

    > http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii
    > laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami
    > występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.

    Nie mam w/w modelu, mam natomiast Paviliona DV5 i jestem niezadowolony.
    Grzeje sie jak farelka, pomimo, ze obciazenie procka oscyluje do 10% na
    zasilaniu 'oszczedzanie energii'...
    Wole nie ustawiac na maksymalna wydajnosc, bo bez strazy pozarnej sie
    pewnie nie obejdzie:)

  • 9. Data: 2010-01-03 12:29:58
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Przemek napisała na pl.comp.pecet:

    > najomy kiedys masowo skladal  tanie komputery  (oczywiscie desktopy
    > nie laptopy)  na plytach gigabyte ze zitegrowana grafa gf6100 czy
    > 6150(mostek w obudowie takiej jak te laptopowe) .

    No właśnie sam mam 6100 narzekam, ale z powodu błędów przy designie
    płyty: http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/msg/a66c
    94af23350917

    Bardzo żałuję, że nie dopłaciłem kilkanaście zł do asusa.

    > Sprzedal ich
    > kilkaset niestety po 3 latach
    > zostalo malo sprawnych - czesc zepsula sie zaraz po skonczeniu
    > gwarancji , czesc jeszcze na ale ze gigabyte naprawia plyty

    To jest sprawdzona informacja? Mi mówili co innego jakiś czas temu, że
    wymieniają na nowe.

    Planuję kupić w końcu nową płytę, przełożyć klocki i oddać tamtą na gw,
    a potem sprzedać płytę z gw. Ta informacja trochę mi krzyżuje plany.

    Co do samego chipa, jest na nim taki średniej wielkości radiator z
    żeberkami, jego temperatura wynosi teraz 63C (parzy), grafika na PCI-E.
    Gdy używałem zintegrowanej, nawet do gier, temperatura była podobna.
    Raz padło mi USB (raz? nie, dwa razy nawet) i temperatura jednorazowo
    podskoczyła wtedy do 85C, ale całość uparcie działa do dzisiaj :>

    Acha, w podlinkowanej wiadomości jest napisane "Mostek ma normalnie
    ~55C". Tyle pokazuje w BIOS-ie, poprzednia temperatura to faktyczna
    temp. radiatora zmierzona zewnętrznym termometrem.

    Marcin Kocur

  • 10. Data: 2010-01-03 13:38:53
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Jacek pisze:
    > Nie mam w/w modelu, mam natomiast Paviliona DV5 i jestem niezadowolony.

    Zachciało się laptopa do gier z "zewnętrzną" kartą graficzną? ;-)

    --
    PSYLO