  • 71. Data: 2017-10-10 23:07:42
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 22:23:58 +0200, Marek napisał(a):

    > Xclean właśnie dba o to by mniejsze łączyć w większe by filtr łatwiej
    > je wychwycił.

    Tak na chłopski rozum, to chyba lepiej żeby po silniku latały mniejsze niż
    większe?

    A filtr w dzisiejszych samochodach to taki prawie umowny - niewielka część
    oleju przez niego przepływa, raczej do łapania większych syfów, a nie
    cząsteczek sadzy które pewnie i tak się przez niego przedostaną po jakimś
    czasie.

  • 72. Data: 2017-10-10 23:12:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze wyregulowany piec na zuzyty olej nie dymi. Spaliny nie maja zadnego
    specyficznego zapachu. Przepracowany olej to weglowodor. Spala sie do dwutlenku wegla
    i wody.

  • 73. Data: 2017-10-10 23:24:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I mieli racje ze Cie olali cieplym moczem. Ciemny kolor oleju bierze sie z wegla jaki
    w nim jest. Wegiel w postaci w jakiej sie znajduje w oleju powoduje zmniejszenie
    wspolczynnika tarcia. Najlepsze wlasnosci smarne maja oleje powyzej 25% przebiegu
    nominalnego od zmiany do zmiany.

  • 74. Data: 2017-10-10 23:37:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I sie zatyka tylko uzytkownik o tym nie wie. W kazdym filtrze, bocznikowym i pelnego
    przeplywu, jest zawor ktory sie otwiera zeby nie dopuscic do wzrostu cisnienia w
    filtrze. Czasami zawor potrafi sie zawiesic. Skutkuje to w niektorych silnikach
    dluzszym czasem swiecenia kontrolki od cisnienia bo goracy olej splywa z magistrali
    przez pompe do miski i pompa musi dluzej pracowac zeby uzupelnic brak oleju. Czasami
    przy uruchomieniu przez kilka sekund z silnika wydobywa sie dziwny dzwiek. Robi go
    zapowietrzona pompa oleju.

  • 75. Data: 2017-10-10 23:49:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 20:04:46 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Nie wierz we wszystkie takie bajki.

    Pszemolu, ale w zasadzie - czemu nie ?

    Tylko nie bardzo wiem co by to moglo byc ... chloru sie nie doleje,
    ale chlorowanie sadzy byloby ciekawe. CS2 tez bezbarwny.
    O - utlenic sadze byloby swietnie :-)

    a temat zdaje sie byc ciekawy
    https://www.google.com/patents/EP0416907A2?cl=en
    http://papers.sae.org/2010-01-2101/
    http://papers.sae.org/2006-01-3473/

    J.

  • 76. Data: 2017-10-11 01:48:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemolu, ale w zasadzie - czemu nie ?

    Ano dlatego, że gdyby zakład takie coś praktykował to szybko
    nie pozbierałby się spod lawiny spraw sądowych...

    > Tylko nie bardzo wiem co by to moglo byc ... chloru sie nie doleje,
    > ale chlorowanie sadzy byloby ciekawe. CS2 tez bezbarwny.
    > O - utlenic sadze byloby swietnie :-)

    Generalnie dobre zakłady samochodowe zachęcają zmianą oleju
    (i atrakcyjną ceną na nie) klientów do odwiedzenia ich i przy okazji
    proponowane są inne naprawy i dociągnięcie pewnych niedomagań.

    Robiąc coś takiego jak opisana wyżej ściema strzelaliby sobie gola
    do własnej bramki...

    Jasne, ale nie o tym była mowa, prawda?

  • 77. Data: 2017-10-11 01:49:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zrozumiałem co napisałeś i sądzę że ciut naciągasz rzeczywistość :-)

    > Z innymi olejami ta sztuczka
    > nie wychodzi, są czyste owszem po takiej podwójnej podmianie ale po 100km
    > już są czarne.

    Nie są czarne po 100km, teraz przesadzasz w drugą stronę.
    Po 100km sa czarne w tych silnikach, których wcześniej nie
    przepłukałeś innym olejem.

  • 78. Data: 2017-10-11 01:50:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > A skąd przekonanie że jasny kolor oleju to jakiś pozytywny objaw?
    > Nie jest wręcz przeciwnie?
    >
    > Bo moim zdaniem ta czerń nie pochodzi z oleju, a jest wynikiem wymywania
    > różnych rzeczy (pewnie głównie sadzy) która ze spalin dostaje się do
    > elementów silnika.
    >
    > Więc mając olej który nieczernieje, raczej bym się obawiał gdzie jest ten
    > syf, który powinien zostać wymyty przez olej.

    Dokładnie tak. Kolega Marek jest fake ;-)

  • 79. Data: 2017-10-11 19:14:44
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 10 Oct 2017 15:14:47 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Co ciekawe olej był czysty
    >do ok 10tys. przebiegu.

    Jeszcze napisz że w dieslu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 80. Data: 2017-10-11 19:18:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 18:48:17 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ano dlatego, że gdyby zakład takie coś praktykował to szybko
    > nie pozbierałby się spod lawiny spraw sądowych...

    Ty to chyba nie z USA jesteś, a prosto z Księżyca ;)