  • 1. Data: 2011-01-03 21:28:27
    Temat: Windows XP nie widzi ramu
    Od: rendziq <r...@g...com>

    Witam,

    Mam następujący problem - po wymianie płyty głównej z Gigabyte K8N
    Untra-9 na Biostar NF4 Ultra A9A. Mam 4 kosci ramu - 2x512MB i 2x1GB.
    Na Gigabycie działało tot dobrze i w dual channelu - Windows widział
    całą pamięć. niestety padł bios (tak sądzę) i wymieniłem płytę. I tu
    pojawił się problem. Bios widzi całą pamięć ok, ale windows już nie.
    Jeśli ustawię kości w dual channel to Windows widzi 2GB, jak w single
    to 2,5 GB. W biosie zawsze widac całe 3 GB. Kości przekładałem we
    wszytkie możliwe układy - zawsze ten sam efekt. Ktoś może wie czy da
    się coś z tym zrobić?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,

    rendziq

  • 2. Data: 2011-01-04 00:24:26
    Temat: Re: Windows XP nie widzi ramu
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-03 22:28, rendziq pisze:
> [...]
    > to 2,5 GB. W biosie zawsze widac całe 3 GB. Kości przekładałem we
    > wszytkie możliwe układy - zawsze ten sam efekt. Ktoś może wie czy da

    Ja przekładałam kiedyś i sprawdzałam za każdym razem w programie Everest
    Corporate.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-01-04 10:25:56
    Od: rendziq <r...@g...com>

    On 4 Sty, 01:24, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Ja przekładałam kiedyś i sprawdzałam za każdym razem w programie Everest
    > Corporate.
    >
    > --
    > animka

    Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?
    Podczas uruchamiania komputera i w BIOSie jest 3GB ramu a w Windowsie
    (Panel sterowania->system) 2,5GB. Everest o ile nic się nie zmieniło
    to program diagnostyczny/benchmark, więc wyświetli mi ile mam ramu,
    ale to już wiem :)

    Ktoś ma pomysł co mogę zrobić aby mieć cały ram dostępny w windowsie?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-01-04 10:43:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rendziq" napisał w wiadomości grup
    g2000yqz.googlegroups.com...
    > Ktoś ma pomysł co mogę zrobić aby mieć cały ram dostępny w windowsie?

    msconfig->rozruch->opcje zaawansowane->Maksymalna pamięć

  • 5. Data: 2011-01-04 12:29:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-04 11:25, rendziq pisze:
> [...]
    > (Panel sterowania->system) 2,5GB. Everest o ile nic się nie zmieniło
    > to program diagnostyczny/benchmark, więc wyświetli mi ile mam ramu,

    Mam Everest Corporate. Wyświetla wiele przydatnych rzeczy, nawet czy
    pamięci RAM pasują. Mogłabym zrobić zrzut/obrazek, ale nie chce mi się.

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-01-04 14:53:16
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2011-01-04 13:29, animka pisze:

    > (...)ale nie chce mi się.

    No i bardzo dobrze.
    --
    Jacek S.

  • 7. Data: 2011-01-04 23:04:19
    Od: rendziq <r...@g...com>

    On 4 Sty, 11:43, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > U ytkownik "rendziq"  napisa w wiadomo ci grup
    g2000yqz.googlegroups.com...

    > msconfig->rozruch->opcje zaawansowane->Maksymalna pami

    Opcja nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu i wpisaniu tam tych moich 3
    giga nic się nie zmienia. Tak samo przy wpisywaniu większy wartości.
    Jakieś inne sugestie anyone?

    Z góry dzięki

  • 8. Data: 2011-01-05 00:51:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-05 00:04, rendziq pisze:
    g2000yqz.googlegroups.com...

    > Opcja nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu i wpisaniu tam tych moich 3
    > giga nic się nie zmienia. Tak samo przy wpisywaniu większy wartości.
    > Jakieś inne sugestie anyone?

    Pewnie jest jakaś poprawka/ łata do tego problemu. Poszukaj sobie na
    google albo Windows Update.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-01-05 06:12:12
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org>

    > Opcja nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu i wpisaniu tam tych moich 3
    > giga nic się nie zmienia. Tak samo przy wpisywaniu większy wartości.
    > Jakieś inne sugestie anyone?

    Zwiększyłeś i zadziałało tak jak powinno, czyli wcale.
    Opcja ta służy tylko do ZMNIEJSZENIA pamieci widocznej dla systemu,
    nigdy do zwiększenia.

    btw. Poczytaj sobie stary już artykuł Marka Russinovicha z jego blogu
    http://blogs.technet.com/b/markrussinovich/archive/2
    008/07/21/3092070.aspx
    W cześci "32-bit Client Effective Memory Limits" dowiesz się jak sprawdzić
    jaki obszar pamięci jest zablokowany i "kto" blokuje ci tą pamięć.

    ___
    Pozdrawiam
    Robert Winkler

  • 10. Data: 2011-01-05 21:51:15
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    rendziq wrote:

    > Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?

    O to, że animka ma Everest Corporate, ze wskazaniem na *Corporate* ;))

    --
    Wojtek