  • 1. Data: 2010-02-16 08:07:23
    Temat: Windows Phone 7 series - moje uwagi na gorąco
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Wczoraj Microsoft pokazał jak ma wyglądać nowy system opercyjny dla
    smartphonów. Jednych zachwycił drugich zniesmaczył. A ja mam parę
    konkretnych spostrzeżeń i braków oraz kilka uwag w temacie nowego
    systemu. Zaczynajmy.

    Kto nie widział niech zobaczy.
    http://www.youtube.com/watch?v=MdDAeyy1H0A

    A teraz moje uwagi
    1) Menu Start to z niebieskimi polami jest bardzo interesujące. Zamiast
    wirtualnych pulpitów zastosowano wstęgę przewijana w pionie, czy telefon
    nie będzie miał trybu poziomego ?
    2) Na żadnym filmie póki co nie pokazano co kryje się za strzałką w
    kołeczku na górze po prawej stronie. My wiemy, wygląda to na listę
    elementów z których może składać się menu Start. Zwraca uwagę Maps
    (raczej nie Google) oraz Marketplace.
    [fotka tutaj http://teleklony.pl/wp/?p=432]

    3)Jak rozumiem układ kostek tworzących menu start jest w pełni
    modyfikowalny co do ilości i położenia. Świetnie jest personalizacja
    wyglądu homescrena (po MS to menu Start)

    4) Dlaczego zostawiono koszmarna klawiaturę (taka sama jak w WM6.5) w
    układzie pionowym ?

    5) Na żadnym filmie poza jednym (menu wiadomości w formie chata) nie
    pokazano telefonu w układzie poziomym. Albo jeszcze nie zrobiono albo
    nie będzie ? Czy menu start nie będzie w wersji poziomej a co z
    klawiatura ekranową w trybie poziomym ?

    6) Zegar za którym wielu tęskni jak i "najbliższe pozycje z kalendarza"
    sa na lock screenie i wystarczy, o to bym się nie czepiał.

    Podsumowanie UI wygląda nieźle, jeśli będzie dużo "widgetów' czy jak
    mówi Microsoft magicznych "Super ikon" to ok. Jeśli będą je mogli pisać
    twórcy zewnętrznego software, będzie jeszcze lepiej.

    Nie pokazano nigdzie menu Ustawień urządzenia, żadnych task managerów,
    zarzadzania pamięcia cokolwiek związane z siecią komórkową i jej
    ustawieniami (blokada transferu w roamingu itd.) ?

    Przy okazji pokazowe urządzenia to WVGA (3,7cala) i tylko taka
    rozdzielczość jest wspierana na dziś.

  • 2. Data: 2010-02-16 09:22:39
    Temat: Re: Windows Phone 7 series - moje uwagi na gorąco
    Od: smmerf <s...@g...com>

    Jasiu ... pisz pisz - nie zrazaj sie ... duzo ludzi Ciebie czyta.

  • 3. Data: 2010-02-16 21:13:28
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Ciekawe czy wm7 jest bardziej sprzętowo wymagający, tzn. czy na
    wolniejszych CPU nie zamulałby gdyby go wgrać do takiego np. Samsung
    i200?

  • 4. Data: 2010-02-17 06:42:51
    Temat: Re: Windows Phone 7 series - uwagi "na gorąco"...
    Od: TGor <t...@o...peel>

    W dniu 2010-02-16 09:07, Jan Strybyszewski pisze:
    > Na żadnym filmie póki co nie pokazano

    Czyli "strybysz z iplanety" wypowiada się ex cathedra" nt czegoś, co
    widział na filmie a nie jest filmem. ;-)

    TG

  • 5. Data: 2010-02-17 07:48:28
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    TGor pisze:

    > Czyli "strybysz z iplanety" wypowiada się ex cathedra" nt czegoś, co
    > widział na filmie a nie jest filmem. ;-)

    Ta Joe miał "rendera" w reku... Nie osłabiaj mnie... Ale spoko jestes w
    Barcelonie to napisz nam cos nie cos o poziomej klawiaturze w Windows
    phone ktora widzialesc