  • 51. Data: 2013-12-04 10:07:08
    Temat: Re: Wielkosc samochodow w Europie
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-12-04 09:26, Artur Maśląg pisze:

    > Wcześniej pisałem o walorach użytkowych, a o subiektywnych
    > upodobaniach to może nie dyskutuj, ponieważ to indywidualna sprawa
    > każdego i tobie nic do tego.

    Pozwole sobie wtracic sie do dyskusji jako posiadacz duzego SUVa (CX-9).
    Obecnie nie wyobrazam sobie posiadania mniejszego samochodu.
    Najwazniejszy powod? Bezpieczenstwo. Jak podrozujesz poza miastem to
    podczas jakijkolwiek kolizji - wiekszy wygrywa. Sam niestety bylem
    swiadkiem co sie stalo, kiedy Grand Cheerokee spotkal sie z Audi A4.
    Chcesz bezpiecznie wozic rodzine? Kup najwieksze auto na jakie cie stac.
    Szansa przezycia w wypadku jest znacznie wieksza. Kropka.
    Inne powody to: wielkosc bagaznika (zdazylo mi sie prewiezc lodowke) czy
    robic drobna preprowadzke, keidy poprzednie auto E39 kombi mialo
    problemy z przyjeciem odpowiednich gabarytow. Pakowanie wozkow, zkupow,
    prezentow i lodowk turystycznych to juz nie problem. Dodac musze
    znacznie bardziej komfortowe podroze z dziecmi. Ulga dla kregoslupa w
    porownaniu ze zwyklymi osobowkami.
    Czy praktyczne na miescie? Nie mniej niz male kompakty. Jezeli ktos
    szuka miejsca parkingowego to i klasie A i B sie najezdzi. Ja
    najczesciej uzywam parkingu platnego w poblizu i nigdy nie mialem
    problemow.
    Regularne dojazdy do pracy? Nie widze roznic miedzy duzym a malym. Moze
    jedynie w czestotliwosci tankowania. Jak moge, to wybieram metro lub
    kolej, ale nie mieszkam w Polsce wiec jest bezpieczniej wygodniej i
    szybciej. Auto wtedy jest do dyspozycji zony, ktora razem z najmlodszym
    dzieckiem odwozi starszego syna do przedszkola.
    Zastanawialem sie nad S-Maxem, ale porownanie ceny, wyposazenia i
    jakosci wykonczenia zdruzgotaly forda.

    --
    regards
    Salata

  • 52. Data: 2013-12-04 10:16:39
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 09:46, Andrzej Lawa pisze:

    > A skąd potrzeba większej ładowności niż w przeciętnym kompakcie?

    Już tłumaczyłem.

    (...)

    > A czy ja gdzieś nie pozwalam?? Masz jakieś urojenia...

    Ty masz urojenia związane z jazdą większymi samochodami.

    > Lodówka? TV?

    Lodówka czy TV to przyjeżdża transportem własnym.

    > Czy może tylko jedzenie i środki czystości?

    Nie ma czegoś takiego jak tylko jedzenie i środki czystości jeżeli mowa
    o większych zakupach.

    > Skup się.Mówimy o wyjeździe na zakupy dla rodziny, ale nie całą
    > rodziną. Całe tylne siedzenie wolne.

    Już tłumaczyłem, że nie interesuje mnie pakowanie zakupów na tylne
    fotele - mają się do bagażnika mieścić. Zresztą niewygodnie się
    wkłada zakupy na tył przez boczne drzwi - szczególnie w 3d.

    > Ile ty przejadasz w miesiąc??

    Tyle na ile mam ochotę.

    > Na kolanach nieobecnych pasażerów?

    Tak, mogą pojechać autobusem.

    > Busz twojej żony mało mnie interesuje.
    (...)

    To na tym raczej zakończę tę dyskusję - jak dorośniesz to może kiedyś
    do niej wrócimy.

  • 53. Data: 2013-12-04 10:29:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2013 10:16, Artur Maśląg pisze:

    > Już tłumaczyłem.

    Marnie.

    > Ty masz urojenia związane z jazdą większymi samochodami.

    Że są większe, trudniejsze do zaparkowania i więcej palą? To fakty.

    > Lodówka czy TV to przyjeżdża transportem własnym.

    No właśnie.

    > Nie ma czegoś takiego jak tylko jedzenie i środki czystości jeżeli mowa
    > o większych zakupach.

    I to jest coś, czego z niezrozumiałych powodów nie chcesz zdradzić...

    [ciach]

    > Już tłumaczyłem, że nie interesuje mnie pakowanie zakupów na tylne
    > fotele - mają się do bagażnika mieścić. Zresztą niewygodnie się
    > wkłada zakupy na tył przez boczne drzwi - szczególnie w 3d.

    Nie wiem, ja po prostu biorę i wrzucam.

    > Tyle na ile mam ochotę.

    O, znowu tajne przez poufne... Chyba docieramy do sedna, dlaczego
    potrzebujesz dużego samochodu ;->

    > Tak, mogą pojechać autobusem.

    Ponownie: mowa była o zakupach, a nie rodzinnej wyprawie do lunaparku
    "sklep". Jedzie jedna osoba i listą. Po co więcej?

    To nie ja wyciągnąłem busz...

  • 54. Data: 2013-12-04 10:36:27
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 09:38, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 04.12.2013 09:15, Artur Maśląg pisze:

    ***
    Doklejam kontekst:
    W dniu 03.12.2013 21:55, DoQ pisze:

    > Jeździsz wypierdkiem i dorabiasz ideologię :P
    ***

    > Bredzisz, Maślak.

    Masz tak z urodzenia, czy to efekt otoczenia w którym przebywasz?

    Bye

  • 55. Data: 2013-12-04 10:41:21
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-04 10:36, Artur Maśląg pisze:

    > Masz tak z urodzenia, czy to efekt otoczenia w którym przebywasz?
    >
    > Bye

    Powtarzam to nie-wiem-który raz:
    Lawa (czy raczej Ława) u każdego prędzej czy później ląduje w KF.
    Lepiej jak prędzej. Szkoda nerwów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 56. Data: 2013-12-04 10:59:44
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-04 10:07, Salata pisze:

> [...]
    > Chcesz bezpiecznie wozic rodzine? Kup najwieksze auto na jakie cie stac.
    > Szansa przezycia w wypadku jest znacznie wieksza. Kropka.

    Spoko, większość osób rozumie potrzebę jazdy większym samochodem
    itd., bez dorabiania ideologii. Wiadomo, kosztuje to więcej, będą
    problemy na zatłoczonych parkingach - norma.

  • 57. Data: 2013-12-04 11:04:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2013 10:07, Salata pisze:

> [...]
    > Chcesz bezpiecznie wozic rodzine? Kup najwieksze auto na jakie cie stac.
    > Szansa przezycia w wypadku jest znacznie wieksza. Kropka.

    No to mam idealny samochód dla Ciebie:

    http://otomoto.pl/inny-transporter-skot-najwiekszy-w
    ybor-T2371372.html

    Nawet Hummer nie podskoczy ;->

    > Inne powody to: wielkosc bagaznika (zdazylo mi sie prewiezc lodowke) czy
    > robic drobna preprowadzke, keidy poprzednie auto E39 kombi mialo
    > problemy z przyjeciem odpowiednich gabarytow. Pakowanie wozkow, zkupow,

    No tak, ale takie rzeczy w cywilizowanych krajach to robią firmy
    usługowe - pomijając ładowność samochodów swojej wersalki w życiu bym
    sam nie załadował (upiornie ciężka) a fachowcy mieli personel i pasy
    transportowe.

    > prezentow i lodowk turystycznych to juz nie problem. Dodac musze
    > znacznie bardziej komfortowe podroze z dziecmi.

    No, tutaj to zależy od infrastruktury wychowawczo-edukacyjnej.

    "Za moich czasów" przedszkole było z reguły w odległości spaceru od
    domu, więc nawet niezmotoryzowaniu rodzice nie mieli wielkiego kłopotu
    wracając z pracy wziąć po drodze dziecko z przedszkola.

    Do szkoły podstawowej też było blisko (może pół kilometra) i chodziłem sam.

    W moim obecnym miejscu zamieszkania jest podobnie. Zatem dla ustalenia
    uwagi mówmy o codziennych dojazdach do pracy i ewentualnie zakupach dla
    rodziny - czyli tylko jedna osoba "na pokładzie".

    > Ulga dla kregoslupa w porownaniu ze zwyklymi osobowkami.

    Chodzi o wstrząsy? No to jakoś mało wrażliwy jestem ;)

> [...]
    > szuka miejsca parkingowego to i klasie A i B sie najezdzi. Ja
    > najczesciej uzywam parkingu platnego w poblizu i nigdy nie mialem

    Cóż, ja czasem mam problemy na parkingu przed dużym sklepem jak
    przyjedzie jakaś ofiara krążownikiem i zajmie dwa miejsca ;)

    > Regularne dojazdy do pracy? Nie widze roznic miedzy duzym a malym. Moze
    > jedynie w czestotliwosci tankowania.

    Ano właśnie.

    > Jak moge, to wybieram metro lub
    > kolej, ale nie mieszkam w Polsce wiec jest bezpieczniej wygodniej i
    > szybciej.

    Ba, gdybym miał dojazd z domu do roboty metrem lub jakimś innym
    regularnym transportem, to tylko dla siebie w ogóle nie miałbym samochodu.

  • 58. Data: 2013-12-04 11:31:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2013 10:59, Artur Maśląg pisze:

    > Spoko, większość osób rozumie potrzebę jazdy większym samochodem
    > itd., bez dorabiania ideologii. Wiadomo, kosztuje to więcej, będą
    > problemy na zatłoczonych parkingach - norma.

    Ideologię to dorabiasz ty, bo nerwowo i personalnie reagujesz na proste
    pytanie: po co ci taki duży?

    Generalnie u ciebie skończyło się na "bo lubię".

  • 59. Data: 2013-12-04 11:34:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2013 10:36, Artur Maśląg pisze:

    > ***
    > Doklejam kontekst:

    > ***

    > Masz tak z urodzenia, czy to efekt otoczenia w którym przebywasz?

    Maślak, zadałem proste pytanie - jakie są PRAKTYCZNE potrzeby posiadania
    do codziennych dojazdów dużego samochodu?

    Ideologicznie (i atakiem personalnym) zareagowałeś ty, drogi wypierdku,
    zamiast odpowiedzieć rzeczowo lub na samym wstępie powiedzieć, że u
    ciebie to głównie kwestia osobistych upodobań, a nie kwestia praktyczna.

  • 60. Data: 2013-12-04 11:36:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2013 10:41, sqlwiel pisze:

    > Powtarzam to nie-wiem-który raz:
    > Lawa (czy raczej Ława) u każdego prędzej czy później ląduje w KF.
    > Lepiej jak prędzej. Szkoda nerwów.

    Jak widać skurwiel został kolejnym klonem Lesia "luftbranzlunga" i moim
    fanbojem.