  • 21. Data: 2009-03-05 13:26:10
    Temat: Re: Wie kto? co sie dzieje miedzy AC-X i PLIX ?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To jak operator ma taki stary sprzęt, to niech nie wpina się do IX. A
    > jak się wpina, to na swoją odpowiedzialność.

    > Oczywiście. Ale w takim razie odłącza się tego operatora, jak ma swoje
    > koncepcje albo sprzęt.

    rozumiem, ze skoro dzis jest 8k kazdy musi zakladac, ze wzrost bedzie wiecej
    niz 100% ?

    Powiem Ci, ze nie wiem czy moj sprzet by nie zaprotestowal gdybym nagle na
    wejsciu zamiast 275k prefixow dostal 825k.

    Jak sie ktos przylacza np. do plixa to powinien byc informowany np. o
    parametrze spodziewanej ilosc rozglaszanych prefixow chocby po to aby
    odpowiednio sie do tego przygotowac.

    Icek

  • 22. Data: 2009-03-05 15:12:44
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Icek wrote:
    > Jak sie ktos przylacza np. do plixa to powinien byc informowany np. o
    > parametrze spodziewanej ilosc rozglaszanych prefixow chocby po to aby
    > odpowiednio sie do tego przygotowac.

    Nie wiesz, jak działają internet exchanges, prawda? :)

    Podłącz się do AMSIX, LINX, DECIX, a potem weź narzekaj, że wysłali
    kilka prefiksów więcej w RS :) I poszukaj, jaki jest zalecany max-prefix
    dla tych RS, a ile one rozgłaszają obecnie.
    Przykładowo pod koniec stycznia RS LINXa wysłały nagle zamiast 13.000
    prefiksów 20.000. Co za skrajny brak profesjonalizmu, przecież
    komsomolska prawda powinna miesiąc wcześniej ogłoszenia wydrukować ;)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 23. Data: 2009-03-05 16:00:27
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > prefiksów 20.000. Co za skrajny brak profesjonalizmu, przecież
    > komsomolska prawda powinna miesiąc wcześniej ogłoszenia wydrukować ;)

    jak na moje oko to miesci sie w normie. Natomiast 200-300% juz nie

    Icek

  • 24. Data: 2009-03-05 16:41:34
    Temat: Re: Wie ktoś co się dzieje między AC-X i PLIX ?
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-03-05 13:18, robert jakub wrote:

    > zaraz, mowimy o Operatorach, czy o home office? nawet w domu mam sprzet
    > ktory moze przyjac calkiem wiecej prefiksow... ale rozumiem, ze ktos
    > moze chciec wykorzystac sprzet enterprise/ME do swiadczenia uslug do
    > ktorych nie byl przeznaczony ((-;

    No, wystarczy zajrzeć na parę grup żeby zobaczyć jak wiele osób
    przekonuje wszystkich innych, że jak przełącznik ma 12k prefiksów max
    to będzie dobry do BGP 'tylko się przytnie'. A przy okazji, mamy taką
    ofertę na popularnym portalu gdzie akurat taki mamy do sprzedania... ;P

    Dużo, dużo sieci w Polsce tak właśnie działa. Na koniec to producent
    jest be. No i świat też. I sznurówki. Ale to rzadziej ;P

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 25. Data: 2009-03-05 22:57:51
    Od: Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl>

> [...]
    >
    > Powiem Ci, ze nie wiem czy moj sprzet by nie zaprotestowal gdybym nagle na
    > wejsciu zamiast 275k prefixow dostal 825k.

    Od tego jest limit na ilość prefiksów. Jak ktoś ma słaby sprzęt i już
    koniecznie chce się wpiąć, to niech przynajmniej zadba o minimum
    bezpieczeństwa swojej sieci. Co najwyżej sesja się położy i albo sama
    wstanie, albo trochę poleży aż jakiś admin dotrze do kompa.

    pozdr.,
    Paweł

  • 26. Data: 2009-03-06 14:36:06
    Od: Mariusz <m...@n...email.pl>

    Sied@r wrote:
    > Icek pisze:
    > ciach

    > Icek jakieś mętne tłumaczenie.
    > Wątpliwe aby ktoś odbierał sesje eBGP na takim sprzęcie, bo to już było
    > ryzyko nie tego co wysyła tylko tego co odbiera.
    > Aczkolwiek wyobrażam sobie, że można takie sesje postawić przy 1-2
    > operatorach. (jeden default GW + sesja do PLIX).
    > Licząc na to, że faktycznie prefiksów nie przybędzie - ale to ryzyko
    > klienta (lub powziętej jak wspomniałeś koncepcji)

    To nie jest takie proste. Operatorzy świadczą różne usługi. Czasem istotne
    jest wydzielenie prefixów z IX'a w oddzielnej tablicy routingu, czy wręcz
    na oddzielej wirtualnej instancji. A wtedy jest istotne czy do SRAM przy
    przełączającym ASIC'u trafi 300 tys. prefixów (280 ze świata i 20 z kraju),
    czy 580 tys. prefixów (z tendencją silnie rosnącą) - bo tego RAM zwykle
    nie można rozszerzyć.

  • 27. Data: 2009-03-29 16:36:35
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Sied@r pisze:
    > Dostałem info z ATM - że powinno działać na początku tygodnia.
    > Plix wyłączył podobno port.
    >
    > Jakaś poważniejsza awaria ?
    [..]
    No właśnie od ok. 2 dni działa połączenie PL-IX <-> AC-X i nikt o tym nie
    pisze..... ;-)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+