  • 11. Data: 2009-03-03 05:32:50
    Temat: Re: Wie ktoś co się dzieje między AC-X i PLIX ?
    Od: "Michal" <m...@n...me.interia.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał:

    > Wiesz, jak ktoś ustawia niedorzecznie niski limit na prefiksy z
    > największego krajowego punktu wymiany ruchu, to się sam prosi o problemy.

    Czy np 200% obecnej ilosci prefiksow to jest limit niedorzeczny, czy
    "dorzeczny"?

    > Jak ktoś pomimo upomnień nie potrafi tego naprawić, to
    > znaczy, że nie powinno się z nim biznesów robić. Proste?

    Mysle, ze warto by znac tez wersje drugiej strony, nie tylko
    rycerzanabialymkoniu PLIXa.

    > A tak btw - to ile tych prefiksów było w piątek o 4:00, a ile jest
    > "normalnie"? Ja jakoś nie widzę fluktuacji.

    Mysle, ze o to nalezy zapytac kogos z PLIXa.

    --
    -Michal-

  • 12. Data: 2009-03-03 07:35:14
    Od: mryf <m...@o...pl>

    On 3 Mar, 06:32, "Michal" <m...@n...me.interia.pl> wrote:

    > Czy np 200% obecnej ilosci prefiksow to jest limit niedorzeczny, czy
    > "dorzeczny"?

    Ok, prefix limit ustawiony w miarę racjonalnie, _chwilowy_ wzrost
    liczby ścieżek i przez parę godzin brak reakcji (sprawdzenia czy już
    wszystko ok by podnieść sesje) to jest dorzeczność czy
    niedorzeczność?
    Z tego co pamiętam to podczas podpinania ostatniego dużego klienta
    prosili o zwiększenie prefix limit na 20k?

    > Mysle, ze warto by znac tez wersje drugiej strony, nie tylko
    > rycerzanabialymkoniu PLIXa.

    > Mysle, ze o to nalezy zapytac kogos z PLIXa.

    Masz styk z PLIXem? To sobie sprawdź ;-)

  • 13. Data: 2009-03-03 08:18:59
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Tue, 3 Mar 2009 06:32:50 +0100, Michal wrote:

    > Czy np 200% obecnej ilosci prefiksow to jest limit niedorzeczny, czy
    > "dorzeczny"?

    export: to AS24748 212.91.2.1 at 195.182.218.100 announce AS-PLIX

    proste rozwiniecie da co najmniej 30 000 prefiksow.

    ustawienie limitu ilosci prefiksow na 30k - moze tez byc problematyczne -
    co jezeli (moje ulubione what if) jakas siec sie nowa podepnie i rozglosi
    znow troche prefiksow? no, ale to jest bardzo grozny protokol ((-;

    > Mysle, ze warto by znac tez wersje drugiej strony, nie tylko
    > rycerzanabialymkoniu PLIXa.

    prosze o zapoznanie sie z dokumentem/prezentacja z ostatniego PLNOG:

    http://proidea.maszyna.pl/PLNOG09/plix_acx_plnog.pdf

    obecna infrastruktura moze powodowac stworzenie blackhole, o ile router
    posredniczacy (gateway) nie bedzie znal gdzie pchac ruch. Taka sytuacja
    sie zdarzyla kolejny raz w piatek. nie zaglebiajac sie w szczegolach,
    gateway ACX polozyl sesje o 4 rano i sesja juz nie wstala do 9 rano.
    (kiedy to port zostal polozony). Router po stronie PLIX usilnie probowal
    nawiazac sesje, lecz za kazdym razem dostawal notyfikacja po glowie.

    infrastruktura ktora zostala zbudowana, wymaga dosc specyficznego,
    profesjonalnego podejscia po obu stronach, aby byla stabilna i nie
    zagrazala stabilnosci polskiego (i juz nie tylko) internetu.

    > Mysle, ze o to nalezy zapytac kogos z PLIXa.

    proste rozwiniecie macra to 30k prefiksow... Bardzo Grozny Protokol ma
    to do siebie, ze czasem mozna nie rozglaszac wszystkiego co mozna,
    aby sterowac wysyceniem danego linku...

    jednakze: 18k (wspomniane w ktoryms z poprzednich postow) < 30k (rozwiniecie
    makra)

    teoretycznie, PLIX ma potencjal na +- 40k prefiksow. praktycznie w chwili
    obecnej jest to 8k.

    -j.

  • 14. Data: 2009-03-03 10:17:50
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Michal wrote:
    > Czy np 200% obecnej ilosci prefiksow to jest limit niedorzeczny, czy
    > "dorzeczny"?

    Jak dla mnie za mały, ale każdy swoją sieć orze jak może.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 15. Data: 2009-03-03 12:46:14
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Sied@r pisze:
    > Dostałem info z ATM - że powinno działać na początku tygodnia.
    > Plix wyłączył podobno port.
    >
    > Jakaś poważniejsza awaria ?
    >
    > Darek

    ATM dziś odpowiedział:

    Cytuję: "

    Szanowni Panstwo,
    Informujemy, ze styk pomiedzy wezlami AC-X i PLIX w dalszym ciagu jest
    wylaczony z eksploatacji. Termin ponownego uruchomienia nie jest znany -
    prowadzone sa rozmowy z PLIX na ten temat.

    Niedostepnosc styku AC-X PLIX nie ma wplywu na biezaca obsluge Panstwa
    ruchu IP (ruch kierowany jest innymi drogami) i nie powinna powodowac
    obnizenia parametrow innych uslug. W przypadku zaobserwowania problemow
    z osiagalnoscia poszczegolnych zasobow internetowych prosimy o kontakt.
    "

    Pozdrawiam
    Darek

  • 16. Data: 2009-03-05 10:10:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    (rozwiniecie
    > makra)
    >
    > teoretycznie, PLIX ma potencjal na +- 40k prefiksow. praktycznie w

    w mojej ocenie brakuje jasnego okreslenia ile maksymalnie.

    Wyobraz sobie, ze sa mali operatorzy co maja np. sprzet co ma maksymalnie
    mozliwosc przyjecia 24 k prefixow. I nagly chwilowy wzrost 8k do 30 k
    powoduje, ze cos nawali. Rozumiem 100% zapas na wyrost ale z innymi tez
    trzeba sie liczyc

    Nie mozna oczekiwac od innego opratora, ze nagle zacznie przyjmowac
    niewiadomo co bo moze sie okazac, ze stoi na przeszkodzie sprzet lub jakas
    koncepcja, ktora nie jest jawna a blokuje ;)

    Icek

  • 17. Data: 2009-03-05 10:37:42
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Icek pisze:

    ciach

> [...]
    > niewiadomo co bo moze sie okazac, ze stoi na przeszkodzie sprzet lub jakas
    > koncepcja, ktora nie jest jawna a blokuje ;)

    Icek jakieś mętne tłumaczenie.
    Wątpliwe aby ktoś odbierał sesje eBGP na takim sprzęcie, bo to już było
    ryzyko nie tego co wysyła tylko tego co odbiera.
    Aczkolwiek wyobrażam sobie, że można takie sesje postawić przy 1-2
    operatorach. (jeden default GW + sesja do PLIX).
    Licząc na to, że faktycznie prefiksów nie przybędzie - ale to ryzyko
    klienta (lub powziętej jak wspomniałeś koncepcji)

    Darek

  • 18. Data: 2009-03-05 11:54:00
    Temat: Re: Wie kto? co sie dzieje miedzy AC-X i PLIX ?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Icek wrote:
> [...]
    > mozliwosc przyjecia 24 k prefixow. I nagly chwilowy wzrost 8k do 30 k
    > powoduje, ze cos nawali. Rozumiem 100% zapas na wyrost ale z innymi tez

    To jak operator ma taki stary sprzęt, to niech nie wpina się do IX. A
    jak się wpina, to na swoją odpowiedzialność.

    > Nie mozna oczekiwac od innego opratora, ze nagle zacznie przyjmowac
    > niewiadomo co bo moze sie okazac, ze stoi na przeszkodzie sprzet lub jakas
    > koncepcja, ktora nie jest jawna a blokuje ;)

    Oczywiście. Ale w takim razie odłącza się tego operatora, jak ma swoje
    koncepcje albo sprzęt.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 19. Data: 2009-03-05 12:18:06
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Thu, 05 Mar 2009 11:37:42 +0100, Sied@r wrote:

    > Icek jakieś mętne tłumaczenie.
    > Wątpliwe aby ktoś odbierał sesje eBGP na takim sprzęcie, bo to już było
    > ryzyko nie tego co wysyła tylko tego co odbiera.

    zaraz, mowimy o Operatorach, czy o home office? nawet w domu mam sprzet
    ktory moze przyjac calkiem wiecej prefiksow... ale rozumiem, ze ktos
    moze chciec wykorzystac sprzet enterprise/ME do swiadczenia uslug do
    ktorych nie byl przeznaczony ((-;

> [...]
    > Licząc na to, że faktycznie prefiksów nie przybędzie - ale to ryzyko
    > klienta (lub powziętej jak wspomniałeś koncepcji)

    aaah, przypomina mi sie jeden klient, ktory chcial aby nie wysylac do niego
    update'ow BGP... ani bron Cie robic "clear ip bg nei ... soft" ((-;

    -j.

  • 20. Data: 2009-03-05 13:17:32
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

[...]

    ja tylko swoje 3 grosze przedstawilem