  • 21. Data: 2011-02-02 22:40:29
    Temat: Re: Wazelina dla PZU
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-02 11:08, Agent pisze:

> [...]
    df

> [...]
    > 4) powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym lub pojazdem
    > nieposiadającym ważnego
    > dowodu rejestracyjnego lub ważnego badania technicznego - jeżeli w
    > odniesieniu do tego pojazdu
    > obowiązuje wymóg rejestracji lub dokonywania okresowych badań
    > technicznych, a stan techniczny
    > pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;"
    >
    > Albo ja czegoś nie rozumiem albo jednak brak przeglądu jest problemem
    > albo przynajmniej może być jesli PZU nie pójdzie na rękę i nie rozpatrzy
    > na niekorzyść tego co jest po myślniku po jeżeli

    Może być, ale nie musi.
    Sformułowane jest to dużo bardziej na korzyść ubezpieczonego niż gdyby
    napisali że bezwzględnie brak przeglądu powoduje niewypłacenie
    ubezpieczenia.

  • 22. Data: 2011-02-02 22:47:25
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-02 22:40, Tomasz Pyra pisze:

    > Może być, ale nie musi.

    Nieprawda, jest napisane wszystko wyraźnie. Nie potraficie interpretować
    przepisów.
    Został użyty spójnik "lub" wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne
    wyłączanie się zdań lub ich części. Zatem jeżeli jest pojazd
    zarejestrowany, szkody są objęte ubezpieczeniem.

  • 23. Data: 2011-02-03 00:14:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Filip KK w <news:iicjjl$1ah$1@news.net.icm.edu.pl>:

> [...]
    > wyłączanie się zdań lub ich części. Zatem jeżeli jest pojazd
    > zarejestrowany, szkody są objęte ubezpieczeniem.

    Jeden z nas dwóch ma kłopoty ze zrozumienie podwójnych zaprzeczeń i nie
    jestem to ja.

    b -- niezarejestrowany
    c -- nieposiadający ważnego DR
    d -- nieposiadający ważnego badania

    b v c v d jest prawdziwe (nie są objęte szkody powstałe podczas), gdy
    którykolwiek warunek b,c,d jest spełniony.
    Po zaprzeczeniu (są objęte szkody) -b&-c&-d jest prawdziwe, gdy wszystkie -x
    są spełnione, czyli pojazd jest zarejestrowany (-b) itd...

    Ale jest jeszcze złożony warunek, ten po myślniku -- (a1) obowiązuje wymóg
    rejestracji lub (a2) dokonywania okresowych badań technicznych, a stan
    techniczny pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego

    -a1 ustawia b oraz c na 0
    -a2 ustawia d na 0

    i odpowiednio na 1 -x

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2011-02-03 00:21:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-02 22:47, Filip KK pisze:

    > Nieprawda, jest napisane wszystko wyraźnie. Nie potraficie interpretować
    > przepisów.
    > Został użyty spójnik "lub" wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne
    > wyłączanie się zdań lub ich części.

    "lub" nie jest alternatywą wykluczającą, więc jest prawdą również jeżeli
    oba składniki są prawdziwe.
    Alternatywa wykluczająca w to w języku polskim "albo".

> [...]

    "powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym lub pojazdem
    nieposiadającym ważnego dowodu rejestracyjnego lub ważnego badania

    Gdyby miała wystarczyć tylko jedna rzecz, byłby tam spójnik "i".

    Wystarczy że którykolwiek z tych trzech warunków jest spełniony i całe
    zdanie jest prawdą. Po myślniku masz tylko uszczegółowione te kryteria,
    że rejestracji jest wymagana tylko od pojazdów które objęte są
    obowiązkiem rejestracji, a okresowe badanie techniczne tylko w sytuacji
    kiedy stan techniczny miał wpływ na zajście wypadku.

  • 25. Data: 2011-02-03 21:30:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 2 Feb 2011 10:12:18 +0100, Jacek napisał(a):

    > rejestracji lub dokonywania okresowych badań technicznych, a stan
    > techniczny pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;

    Przeczytaj uważnie.

    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2011-02-04 12:42:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Widocznie dupa.

    ja tez kiedys uderzylem w kraweznik(noc i wychodzaca wysepka przy
    skrzyzowaniu) przy ok chyba 70km/h bo fajka sobie przypalalem wa jego mac.
    rachunek za naprawe skutecznie wyleczyl mnie z palenia w samochodzie(mimo ze
    fiat peklo 1600 o ile pamietam+ komplet opon bo polecialy obie zimowki tyle
    ze z przodu inne a z tylu inne a poleciala jedna strona).

    niedlugo potem rzucilem palenie w ogole:)

  • 27. Data: 2011-02-04 13:19:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-02-02 11:30, Jackare pisze:

    >>> 4) powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym lub pojazdem

    > Też tak uważam. Kosmiczną bzdurą byłoby nie wypłacić odszkodowania z AC
    (dobrowolnego w końcu) np gdyby na stojący w garażu pojazd bez ważnych badań
    technicznych przewróciłyby się drzwi garażu.

    Wtedy to nie byłoby "podczas kierowania" - więc ww. wymóg i tak by nie obowiązywał.

  • 28. Data: 2011-02-04 13:26:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-02-02 10:24, AL pisze:

    > A swoja droga, ciekawe co na to powie dod.diagnosta gdy przyjedziesz z dluzsza
    przerwa w badaniu technicznym

    "O, dłuższa przerwa w badaniu technicznym"?
    Nic nie powie?

    No faktycznie ciekawe jak cholera!

  • 29. Data: 2011-02-04 16:30:19
    Od: amos <g...@g...com>

    On 4 Lut, 13:26, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    > "O, dłuższa przerwa w badaniu technicznym"?
    > Nic nie powie?
    > No faktycznie ciekawe jak cholera!
    Mialem okazje robic badania ponad miesiac po terminie. Diagnosta slowa
    nie powiedzial na temat braku badan.
    Moze z natury malomowny byl...

    --
    zdrowka
    amos

  • 30. Data: 2011-02-07 01:46:22
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-03 00:21, Tomasz Pyra pisze:

    > "lub" nie jest alternatywą wykluczającą,<cut>

    Bzdura.

    "Możliwa wymienność lub wzajemne wyłączanie się zdań lub ich części."

    Jeszcze raz przeczytaj powyższe zdanie _ze_zrozumieniem_ albo przeczytaj
    co jest napisane w słowniku języka polskiego:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2479347/lub_I