    Date: Thu, 03 Feb 2011 00:21:11 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wazelina dla PZU

    W dniu 2011-02-02 22:47, Filip KK pisze:

    > Nieprawda, jest napisane wszystko wyraźnie. Nie potraficie interpretować
    > przepisów.
    > Został użyty spójnik "lub" wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne
    > wyłączanie się zdań lub ich części.

    "lub" nie jest alternatywą wykluczającą, więc jest prawdą również jeżeli
    oba składniki są prawdziwe.
    Alternatywa wykluczająca w to w języku polskim "albo".

> [...]

    "powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym lub pojazdem
    nieposiadającym ważnego dowodu rejestracyjnego lub ważnego badania

    Gdyby miała wystarczyć tylko jedna rzecz, byłby tam spójnik "i".

    Wystarczy że którykolwiek z tych trzech warunków jest spełniony i całe
    zdanie jest prawdą. Po myślniku masz tylko uszczegółowione te kryteria,
    że rejestracji jest wymagana tylko od pojazdów które objęte są
    obowiązkiem rejestracji, a okresowe badanie techniczne tylko w sytuacji
    kiedy stan techniczny miał wpływ na zajście wypadku.