  • 1. Data: 2011-01-21 23:45:18
    Temat: Watpliwosci dot. wymiany plynu hamulcowego
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Witam,
    Wiadomo, iz wymieniajac plyn hamulcowy nalezy go zlac kolejno z cylinderkow.
    Niejasna jest dla mnie kwestia wymiany tego samego dla sprzegla (ktore uzywa
    plynu z tego samego zasobnika). Czy przy sprzegle jest jakis zawor, ktorym
    mozna spuscic nadmiar/zuzyty plyn, czy mam po prostu przyjac do wiadomosci,
    ze kiedys sie wymiesza ze swiezo dolanym.

    Moj trup to Passat 2004 jesli to istotne.

  • 2. Data: 2011-01-22 00:23:18
    Temat: Re: Watpliwosci dot. wymiany plynu hamulcowego
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jest jakis zawor, ktorym mozna spuscic nadmiar/zuzyty plyn, czy mam po
    > prostu przyjac do wiadomosci, ze kiedys sie wymiesza ze swiezo dolanym.

    przez odpowietrznik silownika

    > Moj trup to Passat 2004 jesli to istotne.

    tedei ?

  • 3. Data: 2011-01-22 00:53:51
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Tak, az prosi sie dopisac po dziadku z Niemiec ;)

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2011-01-22 05:02:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-22 00:53, G Nowak pisze:

    > Tak, az prosi sie dopisac po dziadku z Niemiec ;)

    Albo po niemcu z Dziadek (Dziadki, woj. małopolskie, pow. myślenicki,
    gm. Lubień) ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-01-22 06:34:05
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Wtedy Niemiec tez z wielkiej litery ;)

    Wracajac do tematu po rozmowie ze znawca mam coraz wiecej watpliwosci. Po
    ostatnich mrozach hamulce zrobily sie bardzo leniwe (cos jak wozidlo dla
    emeryta) a i sprzeglo trzeba pare razy napompowac przed "wajchowaniem".
    Objawy troche ustepuja w miare jazdy lecz po postoju znow jest kiszka. Czy
    mozliwe by plyn (pewnie nie zmieniany od lat) stracil swoje wlasciwosci
    przez niska temperature, czy szukac przyczyn gdzies indziej?

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-01-22 06:40:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-22 06:34, G Nowak pisze:

    > Wtedy Niemiec tez z wielkiej litery ;)

    Racja

> [...]
    > znow jest kiszka. Czy mozliwe by plyn (pewnie nie zmieniany od lat)
    > stracil swoje wlasciwosci przez niska temperature, czy szukac przyczyn

    Najpierw wymien ten plyn, przy wysprzegliku jest odpowietrznik, to
    tamtedy wypompujesz plyn ze sprzegla. Co prawda to nie powod leniwosci
    hampli, ale zmienic nie zaszkodzi.
    Co do leniwosci hampli. Sprobuj tuz po starcie mocno zahamowac: rozgrzac
    je i zobacz czy to nie jest powod. Moze masz jakies kiepskie klocki,
    ktore po nocy wilgotnieja i trzeba je wysuszyc? Szczegolnie teraz, jak
    jest bardzo wilgotno. Sprawdz tylne tarcze, czy sa ladnie swiecace zywym
    metalem na calej szerokosci klocka. Tylne zaciski vw lubia miec swoje
    himery.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2011-01-22 06:53:57
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Oczywiscie moje tylne tarcze i klocki wymagaja uwagi aczkolwiek
    zastanawiajace jest sprzeglo, ktore zwariowalo razem w hamulcami. Wielkie
    dzieki za info, wymienie plyn i poogladam co trzeba jak tylko sie wyspie co
    i Tobie polecam ;)

    --
    Pozdr