  • 1. Data: 2010-06-03 12:25:09
    Temat: Wadliwe dzialanie stabilizacji w obiektywie C 70-200 IS USM
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    Kupiony pare dni temu - niestety daleko. Rzeczywiscie kapitalny
    optycznie.
    Uzywam z 5D.
    Niestety nie dziala stabilizacja w zadnym ustawieniu obiektywu, a nawet
    dokumentnie chrzani fotki bliskich obiektow, generujac jakies zjawy-cienie.
    Przy foceniu dalszych obiektow, jakby cokolwiek lepiej, ale trudno to
    nazwac prawidlowym dzialaniem.
    Czy powodem moga byc nieprawidlowe ustawienia menu w aparacie, lub jego
    uszkodzenie - czy tez winien z pewnoscia obiektyw?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-03 13:04:22
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    > Czy powodem moga byc nieprawidlowe ustawienia menu w aparacie, lub jego
    > uszkodzenie - czy tez winien z pewnoscia obiektyw?
    > Pozdrawiam

    pokaż zdjęcia

    W.

  • 3. Data: 2010-06-03 18:13:52
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl> napisał w
    wiadomości news:hu89pj$umd$1@bobas.nowytarg.pl...
    > [...]
    >

    > pokaż zdjęcia

    Jutro Ci przesle probki bo wykasowalem
    Bylem u kolegi i sprawdzilem na 50D - to samo. Przy 200mm f/4 i jakakolwiek
    migawka, na odleglosci przedmiotu ekspozycji do 10m - rozmazanie, "duchy",
    nawet ze statywu. Zdjecia "z reki" przy tych samych ustawieniach duzo
    lepsze. Powyzej odleglosci 10m od obiektu
    stabilizacja zdaje sie zaczynac dzialac, a powyzej 50m super. Podobnie na
    nizszych ogniskowych choc moze w mniejszym stopniu , ale tez nieciekawie.
    Poprostu do 10m stabilizacja psuje i zdjecia bezuzyteczne. Praca z MF tez
    nic nie daje. A moze taka uroda tego obiektywu ? - ale mialem system Nikona
    i tam nie bylo z teleobiektywami VR zadnych problemow na jakiejkolwiek
    odleglosci od obiektu.

  • 4. Data: 2010-06-03 19:25:10
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "pepey" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Bylem u kolegi i sprawdzilem na 50D - to samo. Przy 200mm f/4 i
    > jakakolwiek
    > migawka, na odleglosci przedmiotu ekspozycji do 10m - rozmazanie, "duchy",
    -------------------
    A przy jakich czasach? Bo wiesz, stabilizacja to jest fajna rzecz,
    ale jak wszystko, nie jest niestety doskonała.

    > nawet ze statywu. Zdjecia "z reki" przy tych samych ustawieniach duzo
    > lepsze.
    --------------------
    No... to akurat jest normalne, dlatego właśnie przy pracy na statywie
    stabilizację się wyłącza.

    A najlepiej powieś gdzieś parę fotek, i żeby parametry ekspozycji były.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2010-06-04 07:06:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Kupiony pare dni temu - niestety daleko.

    Zasadnicze pytanie: kupiony w sklepie czy używany? A jeśli
    używany to za ile?

  • 6. Data: 2010-06-04 23:35:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-03 21:25, Arkadiusz Stopa wrote:
    > No... to akurat jest normalne, dlatego właśnie przy pracy na statywie
    > stabilizację się wyłącza.

    Jak już to u canona :P

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2010-06-05 05:28:23
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Stabilizacja w obiektywie działa o oczko lepiej,
    ale ta w aparatach też ma swoje zalety.
    Jakoś nie chce mi się wierzyć,
    żeby te skomplikowane, drogie zoomy ze stabilizacją
    były tak trwałe jak proste obiektywy sprzed lat.

  • 8. Data: 2010-06-06 17:16:52
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-05 07:28, TomekM wrote:
    > Stabilizacja w obiektywie działa o oczko lepiej,

    Nie generalizuj, bo inaczej kłamiesz. Wiele stabilizowanych obiektywów ma
    stabilizację bardzo marną. Dla odmiany również stabilizacja w body bywa
    wyjątkowo słaba. Ogólniej zasady zdecydowanie nie ma.

    > ale ta w aparatach też ma swoje zalety.

    Owszem, obie mają swoje plusy.

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć,
    > żeby te skomplikowane, drogie zoomy ze stabilizacją
    > były tak trwałe jak proste obiektywy sprzed lat.

    Użytkując normalnie obiektyw z stabilizacją nie ma co się martwić o jego
    trwałość.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2010-06-07 05:16:22
    Od: "pepey" <k...@o...pl>

    > Zasadnicze pytanie: kupiony w sklepie czy używany? A jeśli
    > używany to za ile?

    Kupiony w sklepie. Reklamowany w sklepie, wowczas wezwany fachowiec
    udowodnil mi, ze na innym aparacie tej samej marki, przy tych samych
    ustawieniach: czasu, ISO i przyslony, stabilizacja tego obiektywu pracuje
    dobrze - zdjecia sie nie zamazuja. Podejrzewam jednak ze zmanipulowal
    sprawe, wylaczajac dzialanie stabilizatora z poziomu aparatu (5D). Ja
    sprawdzalem rowniez na innym body - 50D i bylo to samo.
    Mam zatem pytania;

    1. Czy mozliwe jest wylaczenie stabilizacji z poziomu aparatu i nie dziala
    bedac wlaczona na obiektywie?
    2. Czy mozliwe jest jakies nieprawidlowe ustawienie menu, ktore uniemozliwia
    prace stabilizacji? Resetujac do ustawien fabrycznych tez stabilizacja nie
    dziala.
    3. I generalnie: czy dzialanie stabilizacji w C f/4 70-200 IS USM jest na
    tyle samodzielne ze zadne ustawienia w body nie wplywaja na to czy dziala
    lub nie dziala lub szwankuje?

    Rzecz o tyle ciekawa ze brak stabilizacji jest tylko w pionie, natomiast w
    poziomie jest wysmienita - gdzies na poziomie 4EV (16x)

  • 10. Data: 2010-06-07 14:47:07
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Rzecz o tyle ciekawa ze brak stabilizacji jest tylko w pionie, natomiast w
    > poziomie jest wysmienita - gdzies na poziomie 4EV (16x)
    To sobie przełącz na obiektywie w tryb 1 (najniższy przełącznik),
    będziesz miał w obu kierunkach. Jeśli nadal będzie tylko w jednym,
    obiektyw jest uszkodzony.

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa
    <s...@p...pl> tel. 0897633408, 0502218138