  • 31. Data: 2012-11-07 22:31:53
    Temat: Re: WIWA HD50 OUT
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krycha_net <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak.

    No to prawdopodobnie masz uszkodzony kabel albo gniazdo w tv. W
    ostateczności gniazdo w Wivie.

  • 32. Data: 2012-11-08 07:28:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-11-07 18:25, Krycha_net pisze:
    > Przetestowałam w/w antenę od strony kuchni, gdzie mam sygnał z kierunku
    > Chrzelic i okazało się, że WIWA 50 nie odbiera sygnału
    > Natomiast taka antena pokojowa ze wzmacniaczem, sprzed 20 lat,
    > wystawiona za okno odebrała 15 stacji TV.
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV02#5808112071505158514

    > nawet taka antena (bez wzmacniacza)okazała się lepsza w odbieraniu sygnału
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV02#5808112088226535330

> [...]
    > Jakim cudem powstało takie badziewie? Albo może coś jest uszkodzone?
    > Może te plastiki czerwone na bokach trzeba zdjąć, instrukcja nie
    > wspomina o tym.
    > Na razie złożę ją i schowam do pudełka.
    >
    > Z drugiej strony budynku, gdzie jest duży pokój, pochodziłam z anteną
    > siatkową i znalazłam takie miejsce, gdzie jest w miarę sygnał TV.
    > Nie jest on silny, bo z piętnastu stacji w siedmiu pojawiały się
    > zakłócenia uniemożliwiające oglądanie, np TVP1, TVP2, TVP INFO Opole,
    > czyli ważne dla mnie.
    > Po "przepuszczeniu" sygnału TV przez wideo sytuacja poprawiła się

    sygnał masz mocny i przy zastosowaniu dodatkowego wzmacniacza w antenie,
    jest za duży. dlatego polepszyło się gdy dodatkowe urządzenie
    go stłumiło.
    nie wiem, o jakich czerwonych plastikach piszesz, ale ja bym kupił
    do niej sam symetryzator i zamontował ją na zewnątrz. będzie ok.

> [...]
    > kolorów.
    > Co mogę zrobić w tej sytuacji, aby poprawić kolory?

    przełącz dekoder w tryb rgb

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 33. Data: 2012-11-08 21:02:40
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Krycha_net napisał:
    > Tak.

    To masz kilka możliwości:
    1. Ustawienia wyjścia SCART w Wiwie - najlepiej jeśli jest ustawione na
    RGB, z tym że jeśli wejście w TV tego nie obsługuje to kolory i tak
    powinny być prawidłowe, tylko niekiedy obraz jest mniej ostry (np. na TV
    kineskopowym).
    2. Być może coś nie gra w samym wyjściu, wejściu lub kablu - to można
    sprawdzić, podłączając np. inny kabel albo inne urządzenie zamiast Wiwy.
    Ewentualnie podłączyć Wiwę do innego TV. Czasami zdarza się też, że
    eurozłącze źle styka.

    Nie pamiętam, jakiego typu masz TV, możesz mnie naprowadzić?

  • 34. Data: 2012-11-08 23:11:33
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    W dniu 2012-11-08 21:02, Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > RGB, z tym że jeśli wejście w TV tego nie obsługuje to kolory i tak
    > powinny być prawidłowe, tylko niekiedy obraz jest mniej ostry (np. na TV

    Ustawienia dotyczące obrazu są następujące:
    proporcje obrazu Auto
    rozdzielczość 1080i
    format TV PAL
    wyjście wideo RGB
    przezroczystość OSD 25%

    > 2. Być może coś nie gra w samym wyjściu, wejściu lub kablu - to można
    > sprawdzić, podłączając np. inny kabel albo inne urządzenie zamiast Wiwy.

    Podłączyłam do SCART'a moje wideo - i obraz wodziany przez wideo ma
    kolory dobre,
    podłączona antena kablem koncentrycznym do TV (pusty SCART)
    też kolory dobre.

    > Ewentualnie podłączyć Wiwę do innego TV. Czasami zdarza się też, że
    > eurozłącze źle styka.

    Podłączona wiwa do TV Deawoo 14" kolory szare.

    > Nie pamiętam, jakiego typu masz TV, możesz mnie naprowadzić?
    Telewizor Elemis.

    Ciekawe, gdy obserwowałam jeden TV z wiwą (odbiór sygnału z nieznanej
    stacj) - pokój
    i drugi z sygnałem analogowym odbiór ze strony Chrzelic - kuchnia
    w celu porównania kolorów, to oprócz innej barwy kolorów
    stwierdziłam, że obraz i głos są różne na obu telewizorach,
    przez moment miałam wrażenie, że co innego nadają.
    Raczej wyszło na to, że jeden z TV był "szybszy" od drugiego.

    Krycha.

  • 35. Data: 2012-11-08 23:22:14
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    W dniu 2012-11-08 07:28, pawell32 pisze:
    > W dniu 2012-11-07 18:25, Krycha_net pisze:
    (...)

> [...]
    > nie wiem, o jakich czerwonych plastikach piszesz, ale ja bym kupił
    > do niej sam symetryzator i zamontował ją na zewnątrz. będzie ok.

    Na zdjęciu widać
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV#5805180966632281746
    że dwa dipole są połączone takim czerwonym plastikiem.

    Złego mniemania o tej antenie nabrałam wtedy, gdy zrobiłam test
    porównując jakość obrazu i ilość odbieranych programów
    na TV Deawoo 14"
    przy tej w/w antenie z zasilaczem jak i bez
    (tylko TVP1 i marny obraz)

    oraz przy zastosowaniu anteny bez zasilacza
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV#5805180966632281746
    TVP1, TVP2 dobry obraz i słaby Polsat.
    Obie anteny były wystawiane poza okno i kierowane na Chrzelice.

    Krycha

  • 36. Data: 2012-11-09 07:15:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-11-08 23:22, Krycha_net pisze:

    > Na zdjęciu widać
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV#5805180966632281746

    > że dwa dipole są połączone takim czerwonym plastikiem.>

    nie mam pewności czy to na pewno antena telewizyjna.
    a w ostatnim poście zrozumiałem, że piszesz o siatce.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 37. Data: 2012-11-09 08:37:02
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-09 07:15, pawell32 pisze:

    nteny_TV#5805180966632281746

    > nie mam pewności czy to na pewno antena telewizyjna.
    > a w ostatnim poście zrozumiałem, że piszesz o siatce.

    Tam były opisane dwa różne wątki.
    Krycha.

  • 38. Data: 2012-11-09 08:41:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-11-09 08:37, Krycha_net pisze:
    > Tam były opisane dwa różne wątki.

    jakby na to nie patrzeć, to siatka bez wzmacniacza w Twoim
    przypadku chyba będzie najlepszym rozwiązaniem,
    z tego co czytam.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 39. Data: 2012-11-09 08:47:43
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-09 08:41, pawell32 pisze:

    > jakby na to nie patrzeć, to siatka bez wzmacniacza w Twoim
    > przypadku chyba będzie najlepszym rozwiązaniem,
    > z tego co czytam.

    Sprawdziłam, wyłączając z zasilania wzmacniacz anteny siatkowej.
    Na ekranie -'brak sygnału'.
    Po włączeniu pojawił się obraz.
    Wzmacniacz musi jednak być, bo z tej strony budynku mam słaby sygnał tv.

    Krycha.

  • 40. Data: 2012-11-09 08:55:21
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-11-09 08:47, Krycha_net pisze:
    > Sprawdziłam, wyłączając z zasilania wzmacniacz anteny siatkowej.
    > Na ekranie -'brak sygnału'.
    > Po włączeniu pojawił się obraz.
    > Wzmacniacz musi jednak być, bo z tej strony budynku mam słaby sygnał tv.

    ten wzmacniacz bez zasilania b. tłumi.
    więc to nie to samo co z samym symetryzatorem.

    są niektóre wzmacniacze, które bez zasilania pracują jak sam
    symetryzator, ale nie do anten siatkowych.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux