  • 21. Data: 2012-10-30 21:47:36
    Temat: Re: WIWA HD50 OUT
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 30.10.2012 11:43, Jingiel wrote:

    > Zysk podobny do siatki,

    tak, biorąc pod uwagę antenę + wzmacniacz (mowa o siatce)

    > cena 3x wyższa, no ale w końcu na dvb-t firmy

    cena i owszem, ale nie porównuj wykonania dobrej anteny
    (choć ta przykładowa nie jest z najwyższej półki) do
    badziewia siatkowego sprzedawanego głównie na bazarach

    > produkujące anteny chcą zarobić. W przypadku starych siatek problemem
    > były raczej wzmacniacze, a nie sama konstrukcja anten. Przy okazji
    > siatka obiera z szerszego kąta, czyli "lapie" też odbicia co przy
    > nadawaniu cyfrowym ma kapitalne znaczenie.

    a co złego w zarabianiu, chyba też o to chodzi

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 22. Data: 2012-10-30 21:54:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 30.10.2012 20:09, Krycha_net wrote:

    > A taka może być?
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV
    > Sfotografowałam ją do góry nogami, ale to chyba nie przeszkadza.

    podłącz, ustaw na najblizszy nadajnik.
    nie znam tej anteny

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 23. Data: 2012-10-30 22:00:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 30.10.2012 21:33, Krycha_net wrote:

    > Czytam o antenach i zastanawiam się czy do odbioru sygnału cyfrowego
    > nie powinno się stosować anten z wbudowanym symetryzatorem?

    tak. antena posiada sam symetryzator lub wzmacniacz.
    dipol anteny to 300 Ohm, a we tv 75.

    czasem wymiana w "siatce" wzmacniacza na symetryzator pomaga

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 24. Data: 2012-11-01 20:23:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Krycha_net napisał:
    > Czytam o antenach i zastanawiam się czy do odbioru sygnału cyfrowego
    > nie powinno się stosować anten z wbudowanym symetryzatorem?

    Nie tylko do odbioru cyfrowego, z tym że przy analogowym brak
    symetryzatora od razu widać (bardzo duże odbicia itp.) a przy cyfrowym
    być może czasem coś się udać odebrać, np. gdy sygnał jest silny.
    Symetryzator dopasowuje tzw. impedancję falową anteny do przewodu i
    wejścia TV.

  • 25. Data: 2012-11-07 17:55:41
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-30 20:21, Jingiel pisze:

    nteny_TV

    > Ta antena ma zysk energetyczny na poziomie 6-10 dB. Zwykła siatka ok 14,
    > więc róznica spora.

    Dzisiaj wzięłam do ręki opis tej anteny, jest tam napisane,
    parametry:
    VHF(1_12) 45-230 MHz 28 dB
    UHF (21-69) 470-862 MHz 30 dB
    Impedancja 75 Om
    Mimo takich parametrów okazała się badziewiem.

    Krycha.

  • 26. Data: 2012-11-07 18:25:11
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    nteny_TV

    Przetestowałam w/w antenę od strony kuchni, gdzie mam sygnał z kierunku
    Chrzelic i okazało się, że WIWA 50 nie odbiera sygnału
    Natomiast taka antena pokojowa ze wzmacniaczem, sprzed 20 lat,
    wystawiona za okno odebrała 15 stacji TV.
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV02#5808112071505158514
    nawet taka antena (bez wzmacniacza)okazała się lepsza w odbieraniu sygnału
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/A
    nteny_TV02#5808112088226535330
    niż ta pierwsza.
    Jakim cudem powstało takie badziewie? Albo może coś jest uszkodzone?
    Może te plastiki czerwone na bokach trzeba zdjąć, instrukcja nie
    wspomina o tym.
    Na razie złożę ją i schowam do pudełka.

    Z drugiej strony budynku, gdzie jest duży pokój, pochodziłam z anteną
    siatkową i znalazłam takie miejsce, gdzie jest w miarę sygnał TV.
    Nie jest on silny, bo z piętnastu stacji w siedmiu pojawiały się
    zakłócenia uniemożliwiające oglądanie, np TVP1, TVP2, TVP INFO Opole,
    czyli ważne dla mnie.
    Po "przepuszczeniu" sygnału TV przez wideo sytuacja poprawiła się
    i da się oglądać jedynkę i dwójkę.

    Natomiast jest jedna rzecz, która mnie martwi,
    obraz cyfrowy jest szarawy, widać kolory: zółty, zielony, fiolet
    a reszta to szarości. Nie znalazłam funkcji, która pozwala na regulację
    kolorów.
    Co mogę zrobić w tej sytuacji, aby poprawić kolory?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 27. Data: 2012-11-07 20:52:47
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Krycha_net napisał:
    > VHF(1_12) 45-230 MHz 28 dB
    > UHF (21-69) 470-862 MHz 30 dB
    > Impedancja 75 Om
    > Mimo takich parametrów okazała się badziewiem.

    Impedancja "w normie", dopasowana do obecnych wejść antenowych.
    Wzmocnienie (czyli te dB) dość typowe dla anteny ze wzmacniaczem.
    A czy badziewie... bez wizji lokalnej trudno określić.

  • 28. Data: 2012-11-07 20:55:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Krycha_net napisał:
    > Albo może coś jest uszkodzone?

    Może się tak zdarzyć.

    > obraz cyfrowy jest szarawy, widać kolory: zółty, zielony, fiolet a
    > reszta to szarości. Nie znalazłam funkcji, która pozwala na regulację
    > kolorów.

    Jak łączysz Wiwę z telewizorem? Przez eurozłącze (SCART)?

  • 29. Data: 2012-11-07 20:58:15
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-07 20:52, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Impedancja "w normie", dopasowana do obecnych wejść antenowych.
    > Wzmocnienie (czyli te dB) dość typowe dla anteny ze wzmacniaczem.
    > A czy badziewie... bez wizji lokalnej trudno określić.

    Od strony silnego sygnału, odbiór z tej anteny tv analogowej tylko TVP1,
    więc trudno mówić, że to jest dobre.

    Krycha.

  • 30. Data: 2012-11-07 21:23:54
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-07 20:55, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Może się tak zdarzyć.

    > Jak łączysz Wiwę z telewizorem? Przez eurozłącze (SCART)?

    Tak.
    Krycha.