  • 1. Data: 2013-01-14 18:32:49
    Temat: WD-40 - nadaje sie do zamarzajacych zamkow w drzwiach?
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Są zamarznięte zamki w drwiach auta. Dzisiaj tak było. Same mechanizmy (te
    do których wkłada się kluczyk). Auto ma swoje lata więc nie ma centralnego
    zamka. Czym najlepiej potraktować te zamki, żeby uniknąć takich przykrości
    na przyszłość? Te odmrażacze za 3 złote, jakoś mnie nie przekonują. Dzisiaj
    walnąłem tam silikonu do uszczelek drzwi. W końcu nie jest środkiem
    reagującym z metalem, a wilgość też usuwa (pochłania, czy tam coś innego
    robi z nią). Ale potem sobie pomyślałem nad WD-40. Jak by jego zastosować?
    Przecież też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę. Ktoś ma jakieś
    doświadczenia w takim zastosowaniu WD-40?

    --
    Z pozdrowieniami
    i...@w...pl

  • 2. Data: 2013-01-14 18:47:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-14 18:32, ikaros30 pisze:
> [...]
    > Przecież też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę. Ktoś ma jakieś
    > doświadczenia w takim zastosowaniu WD-40?
    Nie nadaje się. Nie służy do tych celów.
    Rdzy nie usuwa, po prostu chwilowo rozwiązuje jej problem (na np
    zardzewiałej śrubie, by dało się ją odkręcić), chwilowo smaruje i usuwa
    zniszczone stare smary. Ale po pewnym czasie odparowuje i zostawia
    materiał bez smarowania.
    Jak masz już zamek działający, odmrożony i wysuszony, to silikon w
    spraju _od biedy_. Do wielu elementów które zamarzają - nie dotrze przez
    pryskanie we wkładkę. Wiele elementów zamka _nie ma być smarowana_ bo
    smar pogarsza tylko ich działanie. Ale brak smaru = miejsce dla
    wody/wilgoci.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-01-14 18:57:08
    Od: <4...@2...185708.invalid> (Tom N)

    ikaros30 w

    > Auto ma swoje lata
    [...]
    > WD-40. Jak by jego zastosować?
    > Przecież też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę.

    WD-40 usuwa rdzę?

    > Ktoś ma jakieś doświadczenia w takim zastosowaniu WD-40?

    A niech Ci będzie, napiszę...

    Jakoś do wiosny pewnie przeżyjesz, a potem wyjmujesz wkładki, rozbierasz,
    myjesz, czyścisz, zabezpieczasz czymś na bazie PTFE i cieszysz przez
    kolejne lata

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2013-01-14 18:59:04
    Od: tá´Ź

    ikaros30 wrote:

    > Ale potem sobie pomyślałem nad WD-40. Jak by jego zastosować? Przecież
    > też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę. Ktoś ma jakieś doświadczenia w
    > takim zastosowaniu WD-40?

    WD-40 to taki preparat do wszystkiego i do niczego, ja bym tym do zamka
    na psikał.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-01-14 19:13:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ikaros30" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przecież też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę. Ktoś ma jakieś
    > doświadczenia w takim zastosowaniu WD-40?

    WD-40 nie nadaje się do smarowania mechanizmów. Na moment pozwoli rozruszać
    części, a potem skleja je jeszcze mocniej. Zamków z reguły się nie smaruje.
    Czasem jednak widziałem takie smary, jakby silikonowe, do takich delikatnych
    rzeczy. Podjedź i zapytaj jakiegoś lokalnego specjalistę od zamków.
    Ostatecznie możesz psiknąć oliwą, np. do maszyn do szycia. Sama z siebie
    zamka nie zepsuje, będzie chronić przed wilgocią, ale poprzyklejają się do
    niej wszystkie brudy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2013-01-14 20:56:53
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2013-01-14 18:47, BartekK pisze:

    > Jak masz już zamek działający, odmrożony i wysuszony, to silikon w
    > spraju _od biedy_
    Albo smar biały

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 7. Data: 2013-01-14 21:05:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ikaros30 pisze tak:

    > Auto ma swoje lata więc nie ma centralnego
    > zamka.

    Centralny sobie załóż. Choć na jedne drzwi od kierowcy. To jest proste.
    Podłączasz cztery kabelki: plus, minus i dwa do siłownika, te które
    przewleka się przy zawiasach drzwi.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2013-01-14 21:31:21
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 14.01.2013 18:32, ikaros30 pisze:
> [...]
    > Przecież też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę. Ktoś ma jakieś
    > doświadczenia w takim zastosowaniu WD-40?

    Brawa dla "doświadczonych" kolegów odradzających wd40, którzy wodę
    usuwają...... krwią dziewicy?

    poczytaj:

    Skrót WD-40 oznacza Water Displacement - 40th Attempt (co można
    przetłumaczyć jako "wyparcie wody - 40 próba"). Środek został opracowany
    w 1953 przez zespół pracowników, należącej do Norma Larsena, firmy
    Rocket Chemical Company w San Diego w Kalifornii. Próbowali oni
    opracować formułę środka zapobiegającego korozji przez wypłukiwanie
    (wypieranie) zgromadzonej wody, która ją powoduje. Powiodło im się przy
    40. próbie

    JAk najbardziej możesz stosować wd40 jak i gdzie Ci się podoba. Znane
    problemy są dwa. Wd40 to też smar, ale na pewno nie najlepszy. Wiec tam
    gdzie ma być _konkretny smar_, nie stosuj wd....
    Drugi problem to fakt, że po nasmarowaniu zamka, nasmaruje się również
    klucz. klucz włożony do kieszeni, połapie niteczki, kłaczki, śmieci.
    potem włożony do dziurki część zanieczyszczeń pozostawi wewnątrz. Starzy
    dorabia cze kluczy radzili najpierw denaturatem, potem spirytusem....
    ale to już inna bajka

    ToMasz

  • 9. Data: 2013-01-14 21:54:42
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Brawa dla "doświadczonych" kolegów odradzających wd40, którzy wodę usuwają......
    > krwią dziewicy?

    Ostatni post i wreszcie sensowny. Nie moglem uwierzyc, ze mozna tyle kretynizmow
    napisac o zamkach :)

    sz.

  • 10. Data: 2013-01-14 22:12:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-01-14 21:31, ToMasz pisze:
    > Starzy
    > dorabia cze kluczy radzili najpierw denaturatem, potem spirytusem....
    > ale to już inna bajka

    To znaczy kiedyś radzili denaturatem, a teraz radzą spirytusem, czy
    radzili denaturatem, a po denaturacie - spirytusem? Czy oni mają
    (mieli?) świadomość, że to ta sama substancja?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm